[GZ] Veerdonk's Oliver (v. Brummerhoeve's Boss).

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyd

[GZ] Veerdonk's Oliver (v. Brummerhoeve's Boss).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 21:27

hallo beste mensen,

De eigenaar van mijn verzorgpony heeft ook nog een andere pony genaamd Veerdonk's Picasso. Er loopt ergens een volle broer van hem rond en we zijn erg benieuwd hoe hij eruit ziet enzo..
De afstamming is: Brummerhoeve's Boss(vader) en Whitney Brown(Moeder) we zijn dus op zoek naar picasso zijn broer. Die heet Veerdonk's Oliver en is geboren in 2002 hij is volgens de papieren een volle broer van picasso heeft dus dezelfde ouders. ik zou alleen graag willen weten hoe hij eruit ziet,zijn stokmaat enzo en of hij in de sport loopt. omdat het zijn broer is zijn we erg benieuwd, wie heeft deze pony wie kent hem,of heeft een idee hem te kennen.
reageer dan snel!!

of stuur een PB.

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:57

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:26

Oliver is in 2004 op de VKH verschenen. Hij is toendertijd gemeten op 1.425 m, pijpomvang 18 cm. Hij is niet geplaatst voor de tweede ronde en niet sterwaardig verklaard. Fokker / Eigenaar was M. van de Veerdonk. (Bron: uitslagen stamboek, 2004)

Misschien dat Starlet, hier op Bokt, wel een foto van hem in haar bezit heeft. Zij maakt meestal de foto's voor het stamboek.

lovelyd

Re: [GZ] Veerdonk's Oliver (v. Brummerhoeve's Boss).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 16:36

Super bedankt ik zal eens kijken.

missloontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:53

eej eindelijk nu wel reactie!! had namelijk zelfde topic geplaats nooit een reactie!! dankje desiree!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:15

missloontjuh schreef:
eej eindelijk nu wel reactie!! had namelijk zelfde topic geplaats nooit een reactie!! dankje desiree!!

Ja, das leuk...., maar deze info had je zelf ook kunnen vinden. Ik heb niets gezegd dat niet op www. stond. Helaas wordt je hier dus nog niet heel veel wijzer van.

Ik zou Starlet eens lief aankijken..... zij heeft een mega-database met foto's van NF's *-:) :j .

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 18:17

Startlet is echt helemaal top!!!! ze mailt me foto's die ze toendertijd heeft gemaakt.

Ik hoop op meer reacties van misschien mensen die deze pony kennen/gekend hebben

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:35

lovelyd schreef:
Startlet is echt helemaal top!!!! ze mailt me foto's die ze toendertijd heeft gemaakt.

:j , I know, i know :D .
Plaats je er dan ook eentje hier (en ook van Picasso)? Ben zo langzamerhand ook wel nieuwsgierig of de broers op elkaar lijken 8-) 8-) .

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 09:19

zal ik doen...... ben alleen bang dat er een hoop verschil in zit :P Oliver is dus als 2 jarige gemeten op 142,5cm.

Picasso is nu 5 of 6 en is 155cm (te groot voor het stamboek)
en dat ondanks dat mamma ook 142,5cm is en pappa 145cm.

O.a. daarom zijn we erg benieuwd naar z'n volle broer.

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:44

lovelyd schreef:

Dank u, dank u.... ik heb nog amper wat gedaan.. foto's komen vandaag nog..

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 18:35

de foto's zijn binnen super bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 18:49

Nou hier de beloofde foto's.

Picasso:
(deze zomer)
http://i49.tinypic.com/207vxmt.jpg

(1 jaar geleden)
http://i50.tinypic.com/245j88l.jpg

(meest recente)
http://i46.tinypic.com/21ka2d0.jpg

Mistral(andere Brummerhoeve's boss nakomeling 7 jaar):
http://i49.tinypic.com/23vymna.jpg

Ik vind persoonlijk dat vanaf de foto gezien.. ze qua bouw niet echt op elkaar lijken. Picasso staat hoger op de benen en heeft een langere rug en hals ook z'n hoofd is veel langer. Ik vind Oliver wel een erg mooi paard mooi rond gebouwd lekker koppie lekker breed(zal ook komen omdat die hengst is) en dan die hals om te kwijlen :9
Laatst bijgewerkt door Imre op 23-11-09 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto verwijderd ivm copyright conflict

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:31

Nee, qua uiterlijk lijken ze niet als 2 druppels op elkaar :D . Behalve dan dat ze alle 3 een flinke dosis "wit" hebben overgenomen.

Nu nog de huidige eigenaar zien te vinden, LovelyD ;) . Zou leuk zijn als je nog te weten komt hoe groot hij nu is, en hoe hij qua karakter is!
(Ik ben er ook geregeld mee bezig om broers en zussen van mijn pony te vinden (zie onderschrift). Momenteel staat een volle broer van Sterre te koop op MP.)