is jouw nf ook zo snel en fel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ietjelover

is jouw nf ook zo snel en fel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 21:14

Hallo.
ik heb een nakomeling van jasper die ergig vlug in gallop gewoon niet te houden!
Ik heb gelezen dat nf juist heel erg rustig was maar daar is bij mij niets van te merken
hebben jullie dat ook?

New-Forest

Re: is jouw nf ook zo snel en fel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:31

Ik had ook een NF die ontzettend hard kon galopperen. Die won het gewoon van veel grotere paarden. Super behendig en snel was ze. Maar een rustig en constant dressuurgalopje was ook mogelijk. Goed onder controle was ze altijd. Dus dat was zeker ook mogelijk. Maar vlug was ze zeker. Hou er wel altijd van!
Maar is ook een kwestie van trainen hoor, een rustig handgalopje en tijdens een rengalop toch goed onder controle houden.

J2L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:39

Onze NF pony (afstamming van Nieuwmoeds Patrick) is heel rustig en cool in zijn hoofd. Hij zal in galop alleen gaan rennen als em daar om gevraagd wordt. Hij is nog maar 4 jaar, maar is nu al een heel betrouwbare kinderpony. ;)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 19:42

jah de mijne azl niet achter andere pony's aangaan als ik dat niet vraag en buien ook niet hard gelloperen en als ze meot springen is ze ook rustiger dan met dressuur beetje vreemd :P

Serenalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:28

Mijn vriendin heeft ook een pony die heel hard in galop gaat, die is ook bijna niet te houden :p
Tis wel een lievurd hoor :D

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 20:38

de mijne ook kan er onder door en echt alles

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:47

Mijn NF was niet erg snel en fel. Hij kon het wel zijn, maar was meestal gewoon erg braaf, behalve wanneer hij het ergens niet mee eens was. ;)

Shanaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:59

mijn nf is ook erg snel...
soms een beetje té snel.
ze kan soms ineens wegschieten uit het niets, en dan heb je haar niet echt onder controle, dit gebeurt gelukkig niet veel ;)

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:02

haha ik weet wat je bedoeld,
de mijne kan alleen maar hard galoperen :D

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:06

Ik had een NF merrie van Young Winsomes Adrian.
Ook zij kon erg snel en fel zijn, maar alleen wanneer ik hier om vroeg, heb haar zelf ingereden, dus dat heb ik haar ook geleerd door heel consequent te zijn.
Dus wanneer andere paarden in rengallop gaan, betekende het niet dat zij ook mocht, met resultaat dat zij ook pas ging als ik; 'ga maar!!!!!!!!' zei.
Wanneer ik eenmaal in gallop zat, of in rengallop, was zij veel sneller dan de andere (grotere) paarden. :)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 13:39

ZE zal oo knooit achter de rest aan gaan maar wel gewoon hard gelloperen als ik vrtaag of ze in galop wil gaan.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:01

Ik heb een 3,5 jarige NF.. Super snel, vooral de draf, komt natuurlijk ook door haar leeftijd.

NF's staan idd. bekend om hun rustige karakter, vooral omdat haar achtergrond niet bekend twijfel ik ook wel of ze niet wat arabisch bloed in haar heeft, ze heeft namelijk een behoorlijk "diep gesneden" snoekshoofdje :)

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:22

Die van mij is ook een enorme driftkop. Ze wil in galop ook voornamelijk snel!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 21:31

haha weet hoe het is!

Yannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:11

hihi :D Mijn pony is een echt race monster }> ze galoppeert er op los.. (vaak ook als ik het niet wil) maar gelukkig gaat het de laatste tijd beter ;) maar Candy heeft wel
12,5% GW bloed..

Rifi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:23

Mijn NF heb ik nog niet bereden maar die doet niet anders dan door he weiland galopperen, maar dan ook niet rustig ofzo! :P

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 10:59

New-Forest schreef:
Ik had ook een NF die ontzettend hard kon galopperen. Die won het gewoon van veel grotere paarden. Super behendig en snel was ze. Maar een rustig en constant dressuurgalopje was ook mogelijk. Goed onder controle was ze altijd. Dus dat was zeker ook mogelijk. Maar vlug was ze zeker. Hou er wel altijd van!
Maar is ook een kwestie van trainen hoor, een rustig handgalopje en tijdens een rengalop toch goed onder controle houden.

Minou heeft die ook :P

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:57

Hier nog een felle NF (x arabier). Langzaam kent ze niet. Zelfs langzaam stappen niet. In galop is ze erg snel, maar in draf ook!
Als er andere paarden bijrijden is ze wedstrijdjes aan het doen. Ze stapt even hard, en draaft en galoppeerd harder dan de grote paarden :+

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 00:10

ja mijne probeert het maar het geweldige is dat ze zich langzaam maar zeker gaat aanpassen naar de lessen. Zij vind dressuur moeilijk en niet leuk en wil liever rennen en springen. Rennen vinden mijn leskinderen niet zo leuk dus zijn we creatief met balkjes. Doolhofjes, stap en draf balkjes, balkjes waar ze tussendoor moet (afwenden van a naar c bijvoorbeeld is normaal erg saai, maar met balkjes helemaal super, zeker als ze dan van b naar e mag want dan mag ze erover stappen) als we voltes en 8tjes gaan oefenen leggen we ook balkjes neer, zij gemotiveerd en wij kunnen lekker oefenen wat we willen. In de les blijft ze braaf in stap en wordt bij de betere ruitertjes ook steeds rustiger en gemotiveerder.

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:45

de mijne is een beetje heet maar wel heel lief
ze spring heel makkelijk maar wil soms iets te graag over de hindernis dan gaat ze iets te hard

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:18

soms, ik merk wel erg een verschil wanneer ik erop zit en ze'n eigenarresse die is 10 en dan is ie veel liever en doet die geen vlieg kwaad!

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:21

Die van mij is (was in jongere jaren) wel snel, maar niet erg fel moet ik zeggen. Perfecte pony.
Wij hebben ook gedekt met jasper, en deze veulens waren altijd erg fel en pittig.
Ts mag ik vragen hoe jouw pony heet ?

Silence_0909

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:48

Dat doet de mijne ook maar die is spring gefokt die moeten wel wat vlotter zijn dan de dressuur paardjes :P

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:36

Joris kan heel beheerst galoperen, en in de bak kan ik hem echt even laten gaan in het bos krijg ik hem alleen echt niet terug.

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:42

mijne is juist lekker rustig.
al kan die wel af entoe helemaal gek zijn, enja dan is die ff niet te houden. :Y)