Welke hengst voor deze merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evito_06

Welke hengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 11:38

Hoi,

Ik zoek een goede new forest hengst voor mijn merrie! Het liefst een die héél werkwillig is, omdat zij dat absoluut niet is. En eentje die een mooie bouw heeft! Kleur maakt niks uit.

Stamboom;
Afbeelding

Foto van de merrie
Afbeelding

Het liefst met foto reageren!

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:40

Ga eens kijken op de site van Stal Nieuwmoed. Hij heeft hele goede New Forest hengsten staan en zal je ook een goed advies kunnen geven!!! En verder zal je denk ik de hengsten persoonlijk moeten gaan zien en veel vragen....Vaak weet de hengstenhouder wel de goede combi als je het zelf heel moeilijk vind.
http://www.stalnieuwmoed.nl/ hij heeft staan:
Orchard Boginov
Orchard Red Prince
Polsbury Pirelli
Hoppenhof's Jasper
Hoppenhof's Shardon
Nieuwmoeds Patrick
Woodrow Carisbrooke
Jacodi's Bo's Barclay
Jacodi's Anja's Adino
Wellhouse Sportsman
Hoppenhof's Hero
Melle Wiebert
Hoppenhof's James

liberty

Re: Welke hengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:17

Van bovenstaande vallen al enkele hengsten af omdat die familie zijn.

Orchard Boginov en Orchard Red Prince zijn geen nf hengsten

Hoppenhof's Shardon, Nieuwmoeds Patrick, Jacodi's Bo's Barclay, Hoppenhof's Hero hebben allen Beaucandan Brendan bloed en vallen dus al af als je geen inteelt wilt.

hoe groot is je pony?

Overigens hebben wij ook enkele pony's die verwant zijn aan je pony aan moederskant :)

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 17:16

liberty schreef:
Van bovenstaande vallen al enkele hengsten af omdat die familie zijn.

Orchard Boginov en Orchard Red Prince zijn geen nf hengsten

Hoppenhof's Shardon, Nieuwmoeds Patrick, Jacodi's Bo's Barclay, Hoppenhof's Hero hebben allen Beaucandan Brendan bloed en vallen dus al af als je geen inteelt wilt.

hoe groot is je pony?

Overigens hebben wij ook enkele pony's die verwant zijn aan je pony aan moederskant :)
Ik wil geen inteelt de merrie is 1.42 en is overbouwd, dus ik wil graag een veulen die dit niet heeft, omdat het bij deze merrie een beetje een probleem opleverd.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:10

Je zou deze vraag eens moeten voorleggen aan de fokraad van het NNFPS. Zij kunnen je goed van advies voorzien.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:08

Sweet forest wizard is errug leuk, super karakter en werkwillig :j. Mijn pony is er ook van, pb maar voor info/foto's.

www.forestpony.com

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:47

Dat is ook een goeie, gem!

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:14

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:37

Ga er maar vanuit dat alle goedgekeurde hengsten een goede bouw hebben, maar of ze qua bouw passen bij jouw merrie (en de gewenste kenmerken ook sterk vererven) is een ander verhaal.
Daarbij moet je je afvragen of je een sporttypisch gebouwd veulen zou willen fokken, of meer het robuuste type.
Of je in de D-maat wilt blijven of een kleine maat fokken (Angelsditch hier op Bokt heeft bijvoorbeeld een hele mooie kleine maat Brandy);
Of je een springgefokt, dressuurgefokt of een echte allrounder - veulen zou willen fokken.

Tja, kiezen is moeilijk......

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:05

jammer dat je een brandy merrie hebt,onze hengst Lex staat volgend dekseizoen wel erg dichtbij...in woltersum,op de ritta hoeve.ja en lex is ook een brandy,da's wel echte inteelt.eventueel onze duitse hengst Flandernhof's Silverado.Sander x Anydale Ron.voor hem is het dekstation nog niet bekend,waarschijnlijk wel in het noorden.hij stond afgelopen seizoen bij kemkers in roderesch.
www.staltenankers.nl staat hij volgens mij nog op en ben je toch nieuwschierig naar lex www.newforestlex.zikle.nl