new forest hengst roy?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xJolijn

new forest hengst roy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 18:27

weet iemand waar de new forest hengst Roy is, als hij nog zou leven zou hij nu 26/27 moeten zijn.
hij is de volle broer van mijn paard, weet iemand ook of zijn ouders nog leven??(dus ook de ouders van mijn paard!)

dit is de info wat ik over hem weet:

Naam: Roy
ras: New forest
stamboom: http://www.allbreedpedigree.com/roy12
fokker: W.J.J. berendsen, Hengelo(zelfde als die van mijn merrie)
geboortedatum: ??-??- 1982

ook heb ik zijn keuringsrapport:
Roy, He.Stb. 177

Geboren:1982
Kleur: bruin
Stokmaat: 144 cm
Pijpomvang: 17,5 cm
25 % Golden Wonder-bloed
1e goedkeuring: 1985 (1e premie)
Uit fokkerij: 1995 (export Belgie)
Fokker: W.J.J. Berendsen te Hengelo (G)
Zie ook: http://www.allbreedpedigree.com/roy12

V: De Ridderslag Carlo He.Stb. 111 (pr)
M: Tanja Stb.3564 (kr)
VM: Merrie Moscan He.Imp. 69 (pr)

Verrichtingsonderzoek (1985)
Stap: 7
Draf: 7,5
Galop: 8
Rijproef: 7,9
Springen: 7
Vrij springen: 8
Aangespannen: 9
Terreinrit: 8
Karakter: 7
Stalgedrag: 7
Trainrapport: 7
Totaal: 83,4
Roy is een brutale, gehoorzame hengst die tamelijk vriendelijk is. Hij is moedig, blij en eerlijk. In het begin van het onderzoek is er sprake van een negatieve brutaliteit en is Roy in vele opzichten vervelend. Na drie weken is het gedrag van Roy aanzienlijk verbeterd en daarna is er sprake van een positieve brutaliteit.
Aan het begin van het onderzoek is de hengst nog groen. Tegelijk met de verbetering in gedrag zijn ook de prestaties van Roy verbeterd. De eerste weken heeft de hengst zijn aandacht niet bij het werk en speelt hij graag de baas. Zijn bewegingen zijn in die tijd matig, omdat hij vast zit in de schouder. Later is Roy elastischer en werkwilliger geworden.
De stap van de hengst is regelamtig maar matig ruim. De hengst stapt nog teveel op de voorhand. In draf heeft de hengst een redelijke schoudervrijheid. De draf van Roy is ruim voldoende. De galop is lichtvoetig en ruim. De hengst treedt achter goed onder.
In het begin van het onderzoek springt de hengst te vlak en met een weggedrukte rug. Later is Roy met meer ontspanning gaan springen en presteert hij beter. Bij het vrij springen toont hij een goede techniek. In het terrein pakt de hengst goed aan maar imponeert hij niet. Voor de slede toont Roy de eerste keren veel verzet. Later trekt hij braaf.
De bereidheid om te werken is in de loop van het onderzoek verbeterd van matig naar veel. Roy ervaart het gevraagde werk als zeer licht. Hij heeft voldoende aanleg als dressuurpony en ruim voldoende aanleg als springpony.
Bij aankomst in het ondrzoekscentrum is de voedingstoestand van de hengst goed. Tijdens het onderzoek is de hengst gegroeid. Roy eet normaal. Op stal is Roy de eerste weken zeer onrustig. Bij het verzorgen en opzadelen is hij in die periode vervelend. Later is zijn stalgedrag goed.
Veterinair rapport: Tijdens het in de tweede week van het onderzoek uitgevoerde veterinaire onderzoek kon wegens het gedrag van de hengst de spatproef links niet worden uitgevoerd. Overigens zijn er geen bijzonderheden.

Afstammelingenonderzoek (1990)
Kwaliteit moeders: Wisselend. De hengst heft verbeterend gewerkt. De veulens zijn moderner gelijnd.
Type: Royaal en rijtypisch gebouwd.
Ontwikkeling: Goed.
Bespiering: Sterk.
Bot: Bij de veulens kan met name het spronggewricht wat royaler. Bij de 2- en 4-jarigen is dit niet meer opgemerkt.
Hoofd: Sprekend met een helder oog.
Hals: Goed gevormd, goed van lengte en goed opwaarts gericht.
Schouder: Ligt vaak wat steil, maar is wel lang.
Schoft: Is lang en voldoende ontwikkeld.
Rug: In een enkel geval wat lang.
Lendenen: Goed.
Croupe: Kan in het algemeen wat meer lengte vertonen.
Voorbeen: Goed gesteld.
Achterbeen: Goed gesteld. In een enkel geval kan de pijpinstek wat fraaier.
Beweging in stap: Goed.
Beweging in draf: De draf wordt uniform blij getoond met ruimte, takt en veel souplesse.
Veterinaire bemerking: Geen.
Omstandigheden weer: Droog.
Omstandigheden bodem: Gedeeltelijk lang gras, gedeeltelijk gemaaid. De pony's bewegen zich zowel in het korte als in het lange gras goed.
Advies: Goedkeuren.
Getoond: 8 veulens, 2 1-jarigen, 1 2-jarigen en 1 4-jarigen.

Overige bijzonderheden:
In 1989 uitstel verleend t.b.v. het afstammelingenonderzoek. In 1990 goedgekeurd op afstammelingen. In het jaar volgend op het afstammelingenonderzoek werd Roy op de centrale hengstenkeuring bekroond met een eerste premie.

Laatst aangepast door Bini op Za jan 21, 2006 13:29, in totaal 1 keer bewerkt

Naar boven

weet iemand of hij nog leeft???

Nathaliej__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:55

hey,
mijn pony is een veulen van roy he stb.
Ik vraag me dus ook af of hij nog leeft of of iemand nog fotos van hem heeft ofzo?
groetjes,nathalie .

Brainless

Re: new forest hengst roy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:59

Als hij geboren is in 1982 dan is hij 29 jaar.
Je zou het ook even kunnen proberen bij het NF stamboek.