[HK]Het nieuwe kletstopic van de New Forest eigenaren !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Felien_Kyra

Re: [HK]Het nieuwe kletstopic van de New Forest eigenaren !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 08:47

goedemorgen,

die collage is echt mooi ja :)

@esmee, nogmaals succes voor vandaag :D

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 09:59

Dankjewel :D

Ik ga zo maar eens me bed uit :o en dan Bodea haar gaan vlechten enzo :)

Jullie nog plannen vandaag?

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:53

Hee, esmee, ik wens je nogmaals succes! Ik moet leren, hw maken, en dan even rijden :D

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:54

Dankjewel :D

Noor weet je al misschien wanneer in maren-kessel wedstrijd is? :o

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:55

Ja, die is er in het volgende sizoen weer, het is alleeen nog maar oefenwedstrijd, springen en suptop :P

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:56

Ow oké dankje :D

Veel succes met het leerwerk en hw, en veel plezier met rijden en hopen dat het wat beter gaat :P

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:59

Haha, dat hoop ik ook :P

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:00

Ik duim voor je haha :D

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:03

Succes!!

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:04

Dankje :D

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:11

Mijn proeven gingen zo om te huilen :') zo ontzettend slecht

Ten eerste alles was zo lang uitgelopen, we waren al naar de ringmeerster geweest en die zei dat de pauze werd overgeslagen dus het zou weer op schema lopen, dus ik zorgen dat ik er op tijd opzit meestal 20 minuten van te voren, uiteindelijk heb ik 45 minuten warm gereden ik weet niet wat er mis ging maar het liep gigantisch uit :( met inrijden kreeg ik niet eens voorrang op de hand waar je voorrang op hebt dus eigenlijk heel veel noodstoppen moeten maken wat ook niet heel prettig is, Bodea ontspande maar niet en dat is ook niet iets wat je graag wil. Toen kwam de eerste proef alles was eng echt alles overal van opzij springen ik heb geen 1 hoek in kunnen gaan waardoor heel veel figuren niet veel soeps waren uiteindelijk 185 punten en een 2e plaats :? Ik snap er nog steeds helemaal niks van echt helemaal niks snap ik ervan.

Maar toen, toen moest de 2e proef nog en met een kwartiertje tussen de proeven zat ik er inmiddels al ruim een uur op en de 2e proef moest nog gereden worden, en dat ging helemaal mis maar dan ook echt helemaal mis, Bodea was niet meer te motiveren wat ik thuis echt nooit heb, hoeken waren nog steeds eng de ring was ook nog steeds eng, ik heb de hele tijd zitten denken zal ik afgroeten? Uiteindelijk niet gedaan en me proef afgemaakt zonder succes, en ik had 165 punten en een laatste plek (8e) geef de jury groot gelijk me proef ging zo slecht dat ik ook niet veel hoger had verwacht.

Nouja volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen :)

Nadia nog naar Jewel geweest? Liep ze weer iets beter?

Noor, al gereden? En hoe ging die? Of moet je nog gaan rijden ? :')

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:13

Jammer Esmee :( , gelukkig wel 1 winstpuntje :D!

Maar wist je dat je 45 seconden heb om de bak door de rijden... dus neem je tijd. Stap gewoon eerst een rondje.

Ja Jewel loopt weer goed! Niet meer kreupel :D
Alleen beetje last van der knie maarja

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:16

Fijn dat Jewel weer beter loopt! :D

Helaas zat die 45 seconden er al op :( hopen dat het volgende week beter gaat :) ik denk dat ze haar dagje ook niet helemaal had, ze begint helaas ookal weer last te krijgen van de lentekriebels :') haha

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:12

Ow ow ow .. ik baal!
Ik heb Boelie nog niet zo heel lang, maar heb hiervoor 4 jaar lang 2 Friese merries verzorgd, waar Boelie nu bij staat. En in de tussentijd had ik zelf ook een paar spulletjes aangeschaft natuurlijk, niet wetend wanneer ik eindelijk een eigen paardje zou krijgen.

Maar nu zijn we er achter gekomen dat we 3 halsters missen, waarvan er 2 van mij zijn, en enkele borstels, waarvan waarschijnlijk ook een paar van mij zijn. Die borstels boeiden me nog niet zo heel veel, want die zijn al zo vaak door elkaar geraakt met andere borstels dat ik niet meer kan herinneren welke precies van mij waren :P

Maar die halsters! Waarschijnlijk is dat dus door de vorige eigenaresse van Boelie gejat. Boelie heeft eerder bij de Friesjes gestaan, omdat toen de vorige eigenaresse nog vriendinnen was met de eigenaresse van de Friesjes. En die heeft dus waarschijnlijk, uit wraak zonder goede reden misschien, de halsters en borstels meegejat. Ze staat er namelijk om bekend dat ze bij meerdere stallen wat mee naar huis gesmokkeld heeft.
1 halster was wit en heeft voor mij emotionele waarde, want die had ik al een langere tijd en toen der tijd gekocht voor me lievelingspony op een manege. De andere halster is een donkerblauwe met Friese vlag, toen nog voor kleine Fame, een van de Friesjes. Die is inmiddels te klein en het leek mij wel leuk om die voor Boelie te gebruiken. Witte halster was ook net te klein voor de Friesjes, dus kon ik waarschijnlijk ook gebruiken voor Boelie later. Maar ja.. nergens te vinden, terwijl de eigenaresse van de Friesjes er zo zeker van was dat die wel op stal moesten hangen. Ook de hele garage, waar zadel etc. opgeborgen wordt, is helemaal overhoop gehaald. En we missen dan nog een burberry halster die van Eafke is, de andere Friese merrie. Maar die heb ik dan niet gekocht :P

Gelukkig is me blauwe dekje met kapjes wel nog daar. Dat was het enige dekje met peeskapjes die echt van mij zijn en wat ik later voor Boelie wil gebruiken. Maar goed. Baal wel van de halsters!

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:16

jammer esmee, teminste nog een WP, volgende x beter...

Cassandra, wat raar! ik snap dat je baalt...

ja ik heb nog gereden! had voro de zekerheid maar even een slofje eraan gedaan, en die eh ik ook een paar x moeten gebruiken :') stap was zo zooo onrustig, maar toen ik ging draven ging het best lekker. :D

esmee, heb je nog een foto kunnen maken? :D

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:29

Ow, wat egoïstisch van mij om niet jullie verhalen te lezen.

Balen van de wedstrijd, maar goed. Wel 1 wp binnen weten te halen en hopelijk gaat het een volgende keer een heel stuk beter!

Lijkt er op dat het met jullie NFjes ook allemaal goed gaat :) Moet nog even wennen aan alle namen, maar dacht ook gelezen te hebben dat er eentje minder last heeft van een eerdere blessure? :P

Boelie boeit het verder gelukkig niet dat ik zo baal van de missende halsters :P Hij heeft nog wel ff de tijd, voordat hij zelf ook meer aan het werk moet gaan. Nog 3 weekjes en dan is meneer echt een jaarling te noemen.
Het gaat ook nog steeds heel goed bij de Friesjes en Boelie. Alleen als er eten in het spel is moet Boelie schuiven voor de dames. Maar wie weet verbeterd dat nog wel en voorlopig maken we toch gewoon 2 hoopjes hooi in de paddock. Laatst ook nog even alles wat op dat moment mogelijk was oefenen. Met de honden uitlaten heb ik Boelie meegenomen. Weer geen rare sprongen en meneer liep netjes mee. Hij was wel nieuwsgierig naar die rare, harige pony's wat voor, achter en bijna onder hem door liepen :P Gaf hij niks om.
Ook voetjes optillen geoefend, geen probleem. Duurt wel even voordat hij doorheeft wat ik wil, kwartje valt nog wat laat, maar hij staat het toe dat ik ze wil optillen en met een hoevenkrabbertje een beetje wegkrab en wegveeg. En hij leek in het begin een beetje hoofdschuw te zijn. Hij deed zwaaien met z'n hoofd als je tussen z'n oren kwam. Maar dat doet hij ook steeds minder. Hij vind het nog steeds niet heel leuk als ik z'n hoofd borstel of tussen zijn oren bezig ben, maar het gaat steeds beter :P Kwestie van herhalen, herhalen en nog meer herhalen :P
Ik kan er namelijk niet tegen als de voorpluk in zo'n mooie elvisbocht onder het halster in zit :') Dus ik zit er vaak genoeg even aan te plukken om de manen goed onder het halster in te leggen :P
Als het weer boven de 15 graden uit komt, meneer zo goed als uit z'n wintervachtje is en het zonnetje lekker schijnt, dan gaan we hem eens goed wassen. Momenteel sneeuwt hij namelijk heel erg, en niet alleen van het zaagsel dat in z'n stal ligt :')

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:12

Cassandra, ik zou ook vreselijk balen als er 2 halsters van mij gestolen zouden zijn, bij onze veulens valt bet kwartje ook soms wat laat :')

Noor, nee helaas geen foto's vind het zelf ook jammer dat ik geen foto's heb ik ga papa wel even vragen om tijdens een training foto's te maken, ik ga namelijk meestal alleen met me vader en die leest dan voor en kan dan geen foto's maken :(
Ik heb Dominique ook nog even gereden net, was lekker ontspannen dus dat ging goed :)

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:01

Jammer van je wedstrijd! Maar wel knap 2e! Mis. Krijgen NFsters wel meer punten :D
Ooh bij ons op de manege ook wedstrijd. Dus ik lekker naar buiten, heerlijk gereden. Moesten we langs een hengstige merrie.. Blizzard vond het super eng, die merrie komt aandraven, blaast. En blizzard maakt een noodsprong naar achteren :) .
Ben met een hele om weg naar huis gereden.

Blizie vond al die vreemden paarden maar niks

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:03

Volgensmij had ik op jou manege wedstrijd :D

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:10

Welke?

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:11

Thielen

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:12

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:14

De bovenste :)

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:26

Ik moet morgen weer naar school :(
Jullie ook of gaat jullie weekje nu pas in? :)

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 00:28

Ik begin morgen aan mijn 5e week stage, van de 10 weken :P Ik heb geen vakantie gehad, want ik moet mijn vakantiedagen aanpassen aan het bedrijf. Nog 6x 40 uur te gaan. En dan heb ik weer school met minder uur in de week.
Al moet ik eerlijk zeggen. Op stage gaat de tijd heel veel sneller dan op school :P