Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
supertammy schreef:Inderdaad wel een leuke pony Birgit. Maar ik weet niet hoe groot deze is?! Volgens mij is het nogal een smalletje, dus misschien ben je hier ook wel snel te groot voor. Maar goed, ik zal voor je duimen dat die mensen hem niet kopen en jij een optie hebt!![]()
Hier op de manege staat ook een pony met cushing. Nu valt het nog mee, want het is nog maar het beginstadium. Vorig jaar is er ook een pony ingeslapen die het had. Die was er ook heel hoefbevangen bij (schijnt dat het met elkaar te maken heeft). Echt zielig...![]()
Ik heb vandaag echt super gereden!Allison was erg braaf.
Neonlight schreef:Er zijn mensen die 11 maanden pakken, omdat dat zo makkelijk uitrekend, maar dat klopt niet helemaal. Gemiddelde draagtijd is 340 dagen (zie ook Potverdikkie haar onderschrift, die houdt het dit jaar bij). En dan nog is het bij iedere merrie verschillend. Wij hebben een merrie gehad die altijd 360 dagen droeg, dus als je dan 11 maanden gaat tellen zit je er wel een maand langs te koekeloeren.
Ikzelf pak 340 dagen. Neon heeft bij Devdan 341 dagen gedragen en die was begin mei, zo'n beetje dezelfde periode dus. Bij Cantate was het 329 dagen, maar die is laat in het seizoen (17 juli) geboren, en later in het seizoen dragen ze vaak korter. Ravindra is op 332 dagen geboren, en was ook laat in het seizoen (25 juni).
Je kunt het heel makkelijk uitrekenen op http://www.foalcam.nl/. Bij informatie is een mooi rekenprogramma, kun je ook uitrekenen hoeveel dagen je merrie drachtig is. Let wel op dat je de datum goed invult, eerst de dag en dan de maand.![]()
Neon is 24 april uitgerekend trouwens. Heb een dagje gesmokkeld, de laatste inseminatie is namelijk na de eisprong geweest en ze bleek ook een dag verder te zijn in de dracht dan de laatste inseminatie bij het scannen.
supertammy schreef:Ben ik nou de enige hier die niks om voetbal geeft?!
vallyke_91 schreef:supertammy schreef:Ben ik nou de enige hier die niks om voetbal geeft?!
Nee hoor, je bent samen met mij