Fa. van der rakt,bloedtapperij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

thea_

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:56

Maneater je hebt pb =D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:26

Maneater schreef:
Ik ga over 2 weken naar hem toe wil het wel vragen voor je als je mij de gegevens even pbt

Veel plezier en doe hem de groeten!
Justice heeft gisteren op de chk weer het nodige aan predikaten behaald, dus iedereen met een onverwachte Justice nakomeling ;) , proficiat!

Maneater

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 03:19

dan zal ie tevreden zijn :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:22

Maneater schreef:
dan zal ie tevreden zijn :D

was tie zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:43

mijn merrie heeft ook bij van de rakt gestaan..

ze is daarna de handel weer in gegaan

ze was drachtig toen ik haar kocht ze was erg dun had overal wonden

zelfs een ingescheurd ooglid

ik had er dekpapieren bij van marnehoeve's everest

ik heb die mensen gebeld en hun vertelden mij ook dat mijn merrie een aparte was

ze konden niet bij haar in de buurt komen

ze sloeg naar alles wat in de buurt kwam ook toen ik haar had

gelukkig is ze nu een hele lieve merrie geworden

ze was bevallen van een hengstveulentje die helaas dood geboren is

daar heeft ze ook erg last van gehad ze dacht dat elk veulen wat ze zag van haar was

dus heb ik haar 2 jaar terug laten dekken en nu heeft ze een pracht van een merrie veulen ernaast gehad

die is overigens van carlo ook een new forest

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:13

Hallo Gem

Heb jij regelmatig contact met Eric van de kantjeshoeve?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:00

heyy maneater, wanneer ga je:D? ben erg benieuwd:D

groetjes

Maneater

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:41

Aankomende zaterdag ga ik erheen. Als ik trug ben hebben jullie antwoord van me voor degene die me gpbt hebben.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:42

Chivance schreef:
Hallo Gem

Heb jij regelmatig contact met Eric van de kantjeshoeve?

nee, niet geregeld, maar ik zie hem wel eens op keuringen. Dan wisselen we een paar woorden, vraagt hij naar de pony's, lepelt hij de stamboom van Ster op :+ en dat soort zaken. Meer niet.

Als je wat aan hem te vragen hebt, kun je hem beter bellen of misschien aan Maneater vragen de vraag voor je mee te nemen. Zij komt er voorlopig nog af en toe.

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:00

Ah wat voor predikaten heeft Justice gekregen?
Wij verwachten in mei een veulen van hem bij onze Oleander ster merrie.

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:25

hij is prestatie fokhengst en preferent geworden

Maneater

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:55

Netjes weer. Zaterdag zal ik hem wel weer zien:DWil vragen of hij justice weer op mijn merrie wilt zetten.

Maneater

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:09

Justice was er helaas niet komt in mei pas terug. Hij heeft in augustus wel mijn merrie gedekt. Vraag is alleen of ze drachtig is binnen 2 weken laat hij haar opvoelen dus ben heel erg benieuwd. Zou gunstig zijn want dan mag ze tenminste naar huis toe. Heb wel weer veel mooie paardjes gezien. Het is er ook net een snoepwinkel. Vind het nog steeds knap dat hij van al die paardjes die er staan de karakters weet en ook achtergronden. Hij heeft goede kijk op paarden.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:29

Ai, nu was ik te laat.
Maneater, wil je het aub laten weten als je weer eens gaat? Of mag ik je zeggen wat ik wil vragen?
Gr. Chivance

Maneater

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:34

Chivance als je iets wilt weten stuur mij even een pbtje;) Over 12 dagen ga ik hem bellen dus roep maar wat je wilt weten
groetjes

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:57

kom ook even in dit topic spieken.heb zelf 6 jaar geleden een welshpony(B) gekocht van mijn hoefsmid, pony was ook voor bloedtapperij gebruikt (helaas ,drachtig gekocht, maar zat niets in, zal wel verworpen zijn)
deze pony kwam volgens hem uit nistelrode,schijnt ook zo"n bedrijf te zijn, begreepm eruit dat diegene uit nistelrode shet x shetje dekt, bont x bont, welsh x welsh enz.
is iemand bekend met dit bedrijf? ik heb er geen papier bij (volgens smid koopt dat bedrijf zoveel ponys op,dat ze op dat bedrijf de papieren op een hoop gooien en vergeten mee te geven)
hoop dat jullie me kunen helpen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:13

Happytime, waar denk je dat dit topic over gaat? ;) Van der Rakt heeft niet alleen New Forestpony's maar ook diverse andere rassen en er worden ook veel papierloze merries gebruikt. Fa. van der Rakt is die bloedtapperij uit Nistelrode. ;)

Maneater

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:17

Vd rakt is uit nistelrode happytime;)
Dat hij bontxbont dekt is niet waar hij kijkt wel naar wat er op elkaar past en wat een mooie combinatie zou zijn.
De papieren liggen zeker niet op een hoop die zitten netjes geordnerd in een grote bak. De papieren zijn daarbij netjes voorzien van stickers welke bij welk paard hoort dus dat is een grote fabel. Ik ben dus goed bekend met dit bedrijf en kan je er best veel over vertellen. Grotendeels van alles wat ik gehoord heb van mensen die er nog nooit zelf geweest zijn is het onzin wat ze vertellen. Het is een net bedrijf goed geregeld paarden staan er goed en netjes bij. De eigenaar weet van alle paarden die er staan over t algemeen een achtergrond wat hun karakter is enzv. Ik vind het knap hoor want er staat wat paarden daar.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:34

Maneater schreef:
Vd rakt is uit nistelrode happytime;)
Dat hij bontxbont dekt is niet waar hij kijkt wel naar wat er op elkaar past en wat een mooie combinatie zou zijn.
De papieren liggen zeker niet op een hoop die zitten netjes geordnerd in een grote bak. De papieren zijn daarbij netjes voorzien van stickers welke bij welk paard hoort dus dat is een grote fabel. Ik ben dus goed bekend met dit bedrijf en kan je er best veel over vertellen. Grotendeels van alles wat ik gehoord heb van mensen die er nog nooit zelf geweest zijn is het onzin wat ze vertellen. Het is een net bedrijf goed geregeld paarden staan er goed en netjes bij. De eigenaar weet van alle paarden die er staan over t algemeen een achtergrond wat hun karakter is enzv. Ik vind het knap hoor want er staat wat paarden daar.

Idem dito. Dit alles kan ik bevestigen; ik ben er ook geweest om vrijwel dezelfde reden als Maneater.
Grote flauwekul te zeggen (door je smid dan weliswaar) dat het een puinzooi qua papieren. Uiteraard, bij veel pony's zitten geen papieren, alleen paspoort.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:37

thanks, wist niet dat "hij" degene is waar mijn pony vandaan kwam en in nistelrode woonde, ik had dus werkelijk niets bij mijn pony,zelf gechipt en paspoort aangevraagd.
maar als hij alle ponys nog goed kent, zou hij die van mij nog kennen?
(palmpaard kleur noemen we haar) stekelharige vos.
verkoopt hij alle veulens daar? ben nog op zoek naar welshhengstveulen, maatje 127.
(ook zo"n kleur)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:38

Als het een pony zonder papier is zal het al wat lastiger worden. Bovendien verkopen ze de merries vaak als ze niet meer gebruikt kunnen worden voor de tapperij, en ze kunnen ze alleen gebruiken in het beginstadium van de dracht. De meeste merries worden drachtig verkocht.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:43

ik heb haar drachtig gekocht (wilde geen drachtige merrie, maar nam haar toch) wij maar wachten op het veulen, haar maar laten opvoelen,zat niets in.
mijn smid koopt regelmatig bij hem,legde het probleem ook uit :drachtig verkocht maar niets uitgekomen (kreeg wel een tegemoet koming van smid hoor :D )

Maneater

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:44

De meeste merries koopt hij op de markt worden drachtig gemaakt en vanaf 8 weken vanaf de dracht tot een maand of 3 4 word het bloed gebruikt bij het ene paard is het hormoon in het bloed iets langer als het ander. Daarna worden de merries aan handelaren verkocht. Over het algemeen worden de veulens dus daar niet geboren. Hij heeft wel grote groep new forest merries van zichzelf staan die elk jaar veulenen. Merries blijven hengsten hangt ervanaf of ze mooi en goed genoeg zijn. Maar de merries die echt alleen voor het tappen gebruikt worden gaan over het algemeen dus weg zodra ze drachtig zijn en het hormoon uit hun bloed is.
Happytime het is ook niet zo dat elke particulier maar gezellig paardjes kopen kan van hem deze gaan naar handelaren in grote groepen die ze weer verkoopt.
Laatst bijgewerkt door Maneater op 02-03-09 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:44

happytime schreef:
verkoopt hij alle veulens daar? ben nog op zoek naar welshhengstveulen, maatje 127.(ook zo"n kleur)

Naar zijn eigen zeggen: "Niet aan particulieren".

Maneater

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:45

haha gem ik was net al mijn tekst aan het aanpassen dat hij niet aan particulieren verkoopt