New Forests van 20+

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hzwmiranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:13

Ik ben het helemaal met Gem eens, het ligt er ook aan wat je pony heeft gedaan in het recente verleden. Is het er eentje die het rustig aan heeft gedaan dan is jouw bosrittenplan denk ik geen enkel probleem, is het een sportpony geweest die je ineens op rust (lees bosritje/paar keer losjes rijden) zet dan kunnen er best problemen ontstaan. Door het verlies van spiermassa kunnen er dan ook klachten in gewrichten komen die werden voorkomen door de spieren. Ik vind haar vergelijking naar de mensenwereld ook zeker niet gek, dus als je de pony laat doorgaan in de training die hij gewend is, of niet extreem gaat opbouwen kan hij zonder problemen nog jaren mee. Helaas voor alles geldt: uitzonderingen daargelaten

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:28

Wij hebben een NF van 27 jaar, waar we een verzorger voor hebben, die er nog 2x in de week op rijd. Eerst was hij nog kern gezond, maar hij heeft deze winter bijna stil gestaan omdat de bak altijd bevroren was. Dus kunnen we nu wel merken dat dat hem niet goed gedaan heeft, nu begint hij echt oud te worden.

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 11:26

pony heeft ooit L gelopen, maar ik weet niet precies wanneer.
wat ik van zijn recente verleden weet is dat hij 2 jaar bij wat kleinere kinderen heeft gestaan, die er dus niet intensief mee gereden hebben.
nu loopt hij sinds een jaar mee met ponylesjes, en ik heb voor de lol een onderlinge wedstrijd met hem gedaan, wat hij echt super deed.
hij kan nog prima aan de teugel lopen, en goed bewegen, dus misschien is het beter als hij toch ook wat intensiever blijft lopen?

naomi_s

Re: New Forests van 20+

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:57

ik denk niet dat de fitaliteit van een pony af te meten is aan het aan de teugel lopen of niet.

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:50

In 2006 kwam er bij onze buren een 24-jarige New-Forest Merrie. Ze dachten een leerpony voor hun dochtertjes te hebben gekocht maar ze bleek küren te hebben.. Ze hadden gevraagd of ik erop wilde, maar ik kon zelf ook nog niet echt rijden. Uiteindelijk heb ik haar 3 jaar gereden en 't is een braaf beestje maar zo zie je toch maar dat ze op een oude leeftijd nog fit genoeg kunnen zijn! ;-) Ze is nu dus 28 en echt té oud, en té ziek. |( |( Maar ik heb veel plezier van haar gehad, en vorige jaar reden we ons afscheidstournee.. ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:52

Die van mij is ook 19. En dat kan echt een tijdbom zijn hoor :=. Ze gaat altijd het hardst over het strand in rengalop, verslaat (tot nu toe) iedereen, buiten is ze heel actief, met springen wordt ze erg heet en is ze dus heel actief. Met dressuur kan ze ook pittig zijn. Maar ze heeft een hart van goud. Ze zal je er nooit afgooien of bijten of schoppen of weet ik het.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:54

Iris_C schreef:
wat ik van zijn recente verleden weet is dat hij 2 jaar bij wat kleinere kinderen heeft gestaan, die er dus niet intensief mee gereden hebben.
nu loopt hij sinds een jaar mee met ponylesjes, en ik heb voor de lol een onderlinge wedstrijd met hem gedaan, wat hij echt super deed.
hij kan nog prima aan de teugel lopen, en goed bewegen, dus misschien is het beter als hij toch ook wat intensiever blijft lopen?

Of ze aan de teugel kunnen lopen zegt niks over de leeftijd van de pony :')

Er zijn ook nog 13-jarige die ook niet aan de teugel kunnen lopen :')

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 14:10

MyHorseGirl schreef:
Iris_C schreef:

Of ze aan de teugel kunnen lopen zegt niks over de leeftijd van de pony :')

Er zijn ook nog 13-jarige die ook niet aan de teugel kunnen lopen :')

nee natuurlijk, misschien geen goede vergelijking :o
maar dat hij nog zo kan lopen als een 15-jarige, geeft misschien wel aan dat hij nog prima in conditie is, en nog niet klaar is voor een bosritten pensioentje.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:57

Maar ehhhh... we zijn inmiddels 2 mnd verder na je openingspost. Heb je je ouders kunnen overhalen, of wordt het niks?

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 21:59

ik was er laatst wel over begonnen maar toen was het antwoord 'wat moeten wij nou met een pony'
dus nu probeer ik even een goed moment te zoeken om het nog een keer te vragen.
heb een heel plan gemaakt voor ze over wat het per maand en per jaar gaat kosten, en hoe ik het bij elkaar ga krijgen ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:06

Je moet de kosten helemaal zelf bij elkaar verdienen?? Poehhh..... dan hoop ik dat je idd een goed plan hebt := . Maar ik lees het al, gezien de reactie van je ouders, zit je nog in een aardig ver stadium van koop af.