Centrale hengstenkeuring 21 februari 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:12

Leuk, foto's. Ik weet niet hoeveel foto's het zijn, maar anders kun je misschien beter een topic maken op EV-ITP en de link hier neerzetten. Je mag namelijk maar 2 foto's plaatsen in dit topic, de rest moet in linkjes. ;)

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:14

Neonlight schreef:
Leuk, foto's. Ik weet niet hoeveel foto's het zijn, maar anders kun je misschien beter een topic maken op EV-ITP en de link hier neerzetten. Je mag namelijk maar 2 foto's plaatsen in dit topic, de rest moet in linkjes. ;)

Dank je wel voor de waarschuwing :) Ik plaats nooit foto's, dus was ik daar niet van op de hoogte, moet eigenlijk wel, ik weet het.., sorry

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:14

Neonlight schreef:

Hoeveel foto's mag je daar neer zetten? En hoeveel in linkjes?

Neonlight
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:56

15 foto's en de rest moet in linkjes. Linkjes is onbeperkt.

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:16

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:24

maanou schreef:
@ gem: Wat vind je aan hem dan grappig?

Om eerlijk te zijn vind ik hem niet zo aardig, maar hij is ook nog erg jong, daar kan het ook aan liggen.
Met niet zo aardig bedoel ik: een keer uitslaan met z'n achterbenen terwijl je ze aan het schoonmaken/vet op de hoeven aan het smeren bent, of als je er voor staat tegen je aantikken met zijn voorbenen.
Maargoed, ik ken hem ook niet zo goed. Misschien ligt het ook wel aan mij...

Ik vond Verdi en Camillo daar het leukste.

Sommige hengsten staan bol van de spanning, en geef je een oordeel dus te vroeg.
Vorig jaar was er ook eentje waarvan ik na het voorbrengen aan de hand dacht: "die nooit" (bijten, gericht trappen, klauwen met de voorbenen), maar eenmaal onder het zadel echt heel braaf was.

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:26

gem schreef:
maanou schreef:
@ gem: Wat vind je aan hem dan grappig?

Om eerlijk te zijn vind ik hem niet zo aardig, maar hij is ook nog erg jong, daar kan het ook aan liggen.
Met niet zo aardig bedoel ik: een keer uitslaan met z'n achterbenen terwijl je ze aan het schoonmaken/vet op de hoeven aan het smeren bent, of als je er voor staat tegen je aantikken met zijn voorbenen.

Sommige hengsten staan bol van de spanning, en geef je een oordeel dus te vroeg.
Vorig jaar was er ook eentje waarvan ik na het voorbrengen aan de hand dacht: "die nooit" (bijten, gericht trappen, klauwen met de voorbenen), maar eenmaal onder het zadel echt heel braaf was.
Misschien, maar ik ken hem langer dan vandaag.. Maar goed, het is wel waar dat hij onder spanning stond, maar hij trapt wel vaker, vooral zodra je aan zijn achterkant komt.

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:40

Okee, hierbij maak ik mijn excuses richting gem, ik was sjacherijnig toen ik dat hierboven typte, waarschijnlijk heb ik mijn oordeel wel tevroeg gegeven, maar ik wilde alleen duidelijk maken dat ik hem niet alleen ken vanuit 'het publiek', maar ook op stal.
Sorry

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:31

maanou schreef:
Okee, hierbij maak ik mijn excuses richting gem, ik was sjacherijnig toen ik dat hierboven typte, waarschijnlijk heb ik mijn oordeel wel tevroeg gegeven, maar ik wilde alleen duidelijk maken dat ik hem niet alleen ken vanuit 'het publiek', maar ook op stal.
Sorry

Je mag je mening best geven, Maanou (chagrijnig of niet :D )! Excuses volstrekt niet nodig.
Ik ken het schimpie verder helemaal niet, vond het gewoon een leuk ding. Heb niet gezien hoe hij zich verder gedroeg, mijn mening is idd uitsluitend gebaseerd op het rondjes lopen in de ring.

Stal_Fiore
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Centrale hengstenkeuring 21 februari 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:47

Over welke schimmel gaat dit?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:07

Geralja's Leandro, nr 139 rubriek in het buitenland ggk hengsten.

Ik vergeet trouwens op te merken dat ik het opvallend vond dat een van de smaakmakers van vorig jaar (hoewel niet favoriet bij mij) "Make My World" de maat was ontgroeid en dus niet meer voor dekdiensten in aanmerking komt. Zonde van alle moeite die de eigenaren genomen hebben genomen.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:40

gaat ie dan niet t F-register in?

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:44

maanou schreef:

Vorig jaar was er ook eentje waarvan ik na het voorbrengen aan de hand dacht: "die nooit" (bijten, gericht trappen, klauwen met de voorbenen), maar eenmaal onder het zadel echt heel braaf was.[/quote]Misschien, maar ik ken hem langer dan vandaag.. Maar goed, het is wel waar dat hij onder spanning stond, maar hij trapt wel vaker, vooral zodra je aan zijn achterkant komt.[/quote]

je mag zeker je mening wel geven.
ik begrijp dus dat je vaker bij stal Koetsiershoeve komt? ik denk niet dat ze het leuk vinden als je deze dingen op bokt zet, of het nu eerlijk is of niet....

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:50

Mijn instructrice reed op Orlando! :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:53

naomi_s schreef:
gaat ie dan niet t F-register in?

Ik zou het niet weten, maar als er genoeg te kiezen valt tussen de ggk hengsten, zou ik niet zo heel snel voor een F - hengst kiezen, of ik zou er een bijzondere reden voor moeten hebben.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:55

_Memphis_ schreef:

Mijn complimenten aan je instructrice. Ze bracht zijn beste beentje(s) voor!

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:57

gem schreef:
_Memphis_ schreef:

Mijn complimenten aan je instructrice. Ze bracht zijn beste beentje(s) voor!

Weet ik! :D Vind Orlando zo'n toffe peer! en ze gaat er ook zo normaal mee om.. Dat waardeer ik altijd zeer.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:55

ze reed Orlando zeker erg netjes!

Stal_Fiore
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:23

Vond die schimmel ook erg leuk... jammer dat hij net iets te groot is voor mijn merrie...

Stal_Fiore
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:23

Vond de kleine zwarte bij de in het buitenland ggk hengsten ook erg leuk. Had goede bewegingen. Alleen zijn hoofdje sprak me niet zo aan.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 10:43

Halloo :wave:

Super leuk om al jullie toch wel positieve berichten te lezen over de hengsten van Stal Koetsiershoeve!!
Daar doet raymond het toch voor!!

Leuk dat jullie onder de indruk zijn van Orlando, hij liet zich ook goed zien!
Over zijn nakomelingen.. Frodo is idd erg leuk ik vind het alleen heel erg jammer dat hij zo zwaar/dik was.. hierdoor werd het echt een beetje een propje terwijl het zo'n chique pony is. Maar ik hoorde dat hij 6 weken had stilgestaan, dus dat verklaart het dan een beetje..

Over CAS moeten jullie even weten dat dit diertje pad 5 weken onder het zadel is :D en hij was nog nooit op een ander terrein geweest dus hij heeft zich echt voorbeeldig gedragen!! Super Pony :) maar dat verklaart dus ook dat er nog niet alles uit de bewegingen te halen viel ;)

Verder zei iemand hier wat over de Amazone die de nakomeling van Boss reed, hier ben ik het volledig mee eens. Heb er met verbazing naar zitten kijken!! De amazone zat het diertje echt in de weg.. zonde!

Verdi en Camillo zijn stoer he, idd jammer dat Camillo zo bang was maar vond dat Ilse (amazone) het super opgelost heeft ze bleef rustig en deed wat ze moest doen.. En dat is lastig hoor als je je handen zo vol hebt aan zo'n drukke hengst!

Ik heb in iedergeval een super leuke dag gehad..
Was natuurlijk wel een kleine tegenvaller dat caris kamioen werd maar helaas ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:14

Ik vind het opvallend dat nagenoeg alle keuringspony's (dus die uitsluitend voor goedkeuring kwamen) te zwaar zijn. Vorig jaar ook al. De hengsten die er komen voor presentatie en sportrubrieken zien er veel slanker (afgetrainder, lees: beter m.i.) uit en dit doet echt geen afbreuk aan hun voorkomen.

Is Cas echt pas 5 weken onder het zadel? Ik heb niet gehoord of de commentator daar melding van maakte, maar ik vind het erg moedig om hem dan zo te presenteren!

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:36

Ja, echt waar..
Was nog ff twijfel of ik hem ging rijden, wel leuk het zoontje van orlando..
Maar ik had er nog nooit opgezeten en dan is alles anders voor zo'n jong dier. Andere omgeving andere amazone.. dus dat hebben we maar niet gedaan :D
Maar Ilse stuurde hem kundig door de baan en cas liep mooi met z'n vader en broer mee :D

favourite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:31

Frodo was inderdaad propperig. Hij zal waarschijnlijk wel wat kilo's kwijt kunnen maar korte beentjes zal hij altijd houden ben ik bang. Zijn moeder is ook een hele mooie merrie alleen met korte beentjes en dan lijkt een pony al snel propperig (ikzelf zeg altijd teckel model).
Verder doet het stamboek het zelf, stevige (dikke) pony's worden hoger geplaatst dan sporttypes. Met name bij de merries vind ik dit heel extreem!!

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:02

Heeft er hier iemand foto's gemaakt van Eastermountain Didly Do? Ben daar namelijk wel benieuwd naar. :)