ik krijg koppijn van al die familie banden, kantjes sjonny is enige naam die ik zo hier en daar tegen kom en op lijsten van keuringen kom ik Lorenzo vaak tegen maar verder geen info ofzo ik ben nu bezig met in het taxatie topic te kijken
geboren: 1994 kleur: bruin stokmaat :145 cm. pijpomvang: 19 cm. % GW bloed: 31/8 le goedkeuring: 1997 uit fokkerij: fokker: Mw. J. Leurink te Gasselte eigenaar: J. Krapels te Gasselte
V.: Oosterbroek Segio He. Stb. 129, Keur, prestatie pony en prestatie fokhengst M.: Springtime Stb. 5280 MV.: Frisian Forest Marco Polo He. Stb. 194
MOEDERRAPPORT Sprinqtime leeftijd tijdens de inspectie: 7 jaar stokmaat bij stamboekopname 146 cm. Springtime is een goed ontwikkelde en aansprekende merrie, die uitblinkt in hoofd, nek en hals. De schouder heeft een goede lengte, maar is iets steil. De schoft is goed ontwikkeld, maar zou iets verder kunnen doorlopen. De rug is iets strak. De lendenen zijn sterk. De croupe is goed van vorm en lengte en is redelijk goed bespierd. Het beenwerk is hard en goed ontwikkeld. De bouw van het beenwerk is goed, doch de stand is zowel voor als achter steil. De voeten zijn goed. De stap is voldoende ruim, maar achter wijd. De draf heeft voldoende kracht. maar zou ruimer kunnen zijn. De merrie was tijdens de inspectie voor beslagen.
classificatie sperma onderzoek: goed
rapport verrichtingsonderzoek (1998) Lorenzo heeft een tactmatige, ruime stap en een ruime, soepele draf. De galop is ruim en heeft voldoende sprong, maar kan meer afdruk hebben. In alle gangen kan de beweging meer gedragen zijn. In de rijproef toont Lorenzo een mooi beeld: vlot dravend met veel ruimte. De middengangen moeten meer gedragen zijn. Bij het vrijspringen bouwt de hengst veel spanning op waardoor de sprongen niet mooi afgemaakt worden en zeer gehaast gaan. Ook bij het springen onder de man is er veel spanning aanwezig. De hengst toont echter wel veel balans op de sprong. Bij het gaan tussen de hindernissen drukt de hengst de rug weg door spanning. Wanneer de hengst met een correcte impuls wordt gereden, beschikt hij over veel capaciteiten. In de terreinrit is de hengst terughoudend waardoor de galop vlak blijft. Bij de beoordeling van het karakter/werklust speelt mee, dat de hengst om een gevorderde ruiter vraagt. Lorenzo is een temperamentvolle aansprekende hengst, die tijdens de verrichtingen op correcte wijze werd voorgesteld.
Opmerking Lorenzo is in 1997 na de tweede verrichtingsdag door de eigenaar teruggetrokken en derhalve niet aan de slotbeoordeling onderworpen. Bij de herkansing in 1998 heeft de hengst aan de eisen voldaan.