[HK]Het nieuwe kletstopic van de New Forest eigenaren !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:15

Regendans

Re: [HK]Het nieuwe kletstopic van de New Forest eigenaren !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:20

die ken ik ja hahhaha alleen jammer dat er geen witte bies aan de kraag zit...

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:23

Nee dat dacht ik idd ook :+
Ik blijf spooks het mooiste vinden :o

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:23

ik ook... :D

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:24

DONEE

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:27

goedzo! wil je ehm plaatsen? :D

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:29

Maaaar niet lachen hahahahah

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:30

21/06/13

Verslag opdracht biologie
Tiener zwanger schappen.

Wat zijn tiener zwangerschappen ?
Oorzaken
Anticonceptie
Voor en na delen van tiener zwangerschappen.
Mijn mening

Wat zijn tiener zwangerschappen ?
Tiener zwanger schappen zijn tieners die zwanger zijn. Het gebeurd steeds meer , tieners worden zwanger terwijl het tegen te gaan is door bijvoorbeeld een anticonceptie. Tieners denken vaak niet na voor dat ze aan seks beginnen. Seksuele voorlichting is ook een goede hulp. Zo kunnen ze goed inzien dat het niet zomaar iets is. Goed nadenken voor at je aan seks begint.

Oorzaken
Tegenwoordig zijn er steeds meer tieners zwanger. Veel jonge meisjes die niet goed nadenken over de gevolgen van seks. En vooral seks zonder anticonceptie (hier kom ik nog op terug). Hierdoor zijn veel tieners zwanger. Niet goed nadenken , zin hebben maar niets bij je hebben zijn allemaal oorzaken. Niet alleen door dat maar verkrachting kan ook voorkomen. Steeds meer jonge meisjes worden verkracht en zijn dan vaak zwanger. Natuurlijk hebben we hiervoor ook abortus. Dat is het weghalen van het vruchtje of het onvolgroeide kindje. Dat heet ook wel een embryo.

Anticonceptie

Wat is anticonceptie ? Anticonceptie zijn hulpmiddelen om niet zwanger te raken. Je hebt verschillende anticoncepties een paar van deze zal ik vertellen en uitleggen.
De pil : de pil gebruikt een vrouw. Ze klinkt elke dag een pil waardoor ze niet zwanger kan raken.
Condoom mannen : de condoom gebruikt de man om zijn penis. De zaadlozing komt ik het voorstukje van de condoom.
Condoom vrouwen : de vrouwen condoom gebruikt een vrouw. Deze voorkomt zwangerschap en geslachtsziektes.
Spiraaltje : een spiraaltje wordt bij de vrouw haar baarmoeder geïmplanteerd deze helpt ook om niet zwanger te raken. Je kan nog steeds een geslachtsziekte krijgen.

Voor-na delen van tienerzwangerschappen.

Er zijn heel veel nadelen van tiener zwangerschappen. Zoals , je bent je jeugd kwijt. Vooral als je bijvoorbeeld 16 bent. Je moet zelf de wereld nog leren kennen en te gelijker tijd ook je kind. Meestal gaat je school er aan. Je stopt met school aangezien je geen tijd hebt voor je kind. Een zwangerschap duurt 9 maanden en in die 9 maanden is het moeilijk om naar school te gaan. Vooral als je wordt uitgelachen , mensen gaan je raar aan kijken.
Enkelen nadelen van tiener zwangerschappen.
1. Carrière maken en jong kinderen krijgen gaat in de meeste gevallen niet goed samen
2. Financieel kan er onzekerheid zijn
3. Onzekerheid bij verzorging en opvoeding
4. Sociale contacten met leeftijdgenoten worden lastiger aangezien veel mensen eerst willen feesten, carrière maken enz. in plaats van een kind te krijgen
5. Zeker als het om een ongelukje gaat kan het voor extra stress zorgen. Indien er geen partner is dan kan dat extra moeilijk zijn (geldt overigens niet alleen voor jonge moeders)
6. Een kind betekend extra verantwoordelijkheid
7. De maatschappij is eerder gericht op oude moeders, dan op jonge moeders, dit kan in sommige gevallen voor problemen zorgen

Enkelen voordelen van tiener zwangerschappen.

1. Je lichaam is nog sterk en kan een zwangerschap veel makkelijker aan
2. Afvallen na de zwangerschap is ook een stuk makkelijker
3. Jong moeder worden betekend ook dat men nog steeds jong is als het kind tiener is (stel iemand wordt op haar 20ste moeder, dan is deze vrouw pas 38 als haar kind 18 jaar oud is)
4. Complicaties voor de moeder komen op jonge leeftijd relatief veel minder voor dan op oudere leeftijd
5. Als je jong een kind krijgt heb je genoeg energie, kun je lekker gek doen met je kind, ben je vaak heel wat flexibeler enz.
6. De kans dat je niet zo lang op een zwangerschap hoeft te wachten is groter, dan wanneer je eerst heel wat jaren de pil slikt en dan een kind wil
7. Hoe ouder men wordt hoe moeilijker het is om ingesleten gewoonten te veranderen en als er een kind op komst is moeten vaak veel dingen veranderen in het leven, jongere vrouwen hebben hier dus voordeel van als ze op jonge leeftijd moeder worden. Het aanpassen gaat veel gemakkelijker.

Mijn mening

Ik vind dat de wereld erg veranderd hier in is. Tieners heten niets voor niets tieners , op die leeftijd hoor je uit te gaan , met vrienden etc. Met een kind op die leeftijd vergooi je je leven eigenlijk. Een kind kan niet voor een kind zorgen. Gelukkig kunnen veel tieners hun kind nog afstaan maar dat is ook zielig voor het kind. Ik ga zelf zeker opletten als ik seks heb en vooral anticonceptie gebruiken. Nooit zonder. Ja later misschien als ik wel een kind wil.

Het is niet alleen erg voor de moeder en het kind ook voor de ouders van de tiener. Die zitten er vaak ook aan vast. Wat eigenlijk iets leuks in je leven hoort te zijn is een nachtmerrie.

Mijn moeder heeft het er goed met mij overgehad. Ze zegt , als jij er klaar voor bent en je een vriend hebt die je al een tijdje kent en vertrouwd is het goed. Ze heeft het ook al vaak gepraat over anticonceptie. Wanneer ik het wil gaan doen en me vriend vertrouw etc. Ga ik zeker aan de pil voor de zekerheid. Ik wil namelijk echt niet zwanger raken op deze leeftijd. Het lijkt me echt verschrikkelijk. Ik wil echt genieten van mijn tiener jaren. Uit gaan en met vrienden op vakantie. Daarom kijk ik gewoon heel goed uit , en denk goed na voordat ik dingen doe.

Ik wil later denk ik 1 of 3 kinderen , 2 vind ik zo normaal dat heeft bijna iedereen. Ik zou me kinderen zelf ook nooit kunnen afstaan.. Een kind hoort een goed en fijn leven te hebben me zijn echte ouders.

Rond mijn 25e/30e zou ik pas een kind willen. Ik wil zelf eerst een leuke tijd hebben en vooral alle vrijheid. Samen met mijn vriend/man op vakantie. Genieten van het leven. Vooral een goede baan vinden. Een mooi huis waar mijn kinderen de gelegenheid hebben om in ieder geval goed te ontwikkelen.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:35

ik vind hem goed naad!

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:42

Ik ga even lezen

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:48

Hij is echt heel goed naad!

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:48

ik vind dat je het 'mijn mening' er goed in hebt gestopt!

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:10

lololol naad doe deze erbij!

Afbeelding

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 08:21

Hahahahaha

Die is echt goed!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 08:41

Hahaahah geniaal

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:30

hier nog wat levends?

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:45

Ik ben er haha

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:47

hahahaha, g aje nog wat doen? ik heb net een weekend vakantie en weet nu al niet meer wat ik kan doen :")

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:48

Hahaha :')
Bo heeft 2 dagen rust maar ik ga denk ik straks iets doen met schriktraining ofzo

Tja en ik ben nu de facking ramen aan het poetsen, dat moet van me moeder :roll:

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:49

:') ramen poetsen en ik? dat gaan niet sAmen :P dan kan ze het daarna weer doen :')

succes!

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:51

Hahah het is echt een rot werk:')

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:52

klopt :P
nu heeft de divoza weer korting plakken, kerels, dat is alleen voor kleding uit de zomer colectie, vliegendekens en laarzen :')

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:18

Haha

Kun je app komen?

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:26

nee, internet moet uitstaan... kak :')

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:26