[HK]Wij zijn anders dan de rest,NFboel4 is beter dan de rest

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_BlackPearl_

Re: [HK]Wij zijn anders dan de rest,NFboel4 is beter dan de rest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:06

Wat een naam :')

Kyra: Erg fijn dat nu tenminste bekend is waar het vandaan komt, en die oorzaak ook niets ernstigs is.

Wat leuk dat je gaat crossen Lisa!

Ooit ben ik met Kass ook van plan om te gaan springen. Dat is al een gigantische stap voor mij, want ik ben toch wel een echte dressuurprikker :+ Scheelde dat pony dat ook echt was (hoe die altijd over hindernissen kwam _O- ). Maar nu ik eentje heb met spring/cross afstamming moet ik het toch een keertje gaan proberen. Binnenkort mag hij over zijn eerste balkje :+

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:22

_Daphne schreef:
Markelo Snorrewind of de andere Markelo? :)

Snorrewind heb ik van een clubgenootje gehoord, schijnt heel fijn te zijn! :) ik heb er zelf nog niet gecrosst, maar ga daar dit jaar wel naar toe denk ik :)
Markelo die andere vond ik best zwaar, zeker voor een eerste cross. Voor de B-pony's stond er gewoon een afsprong van 1m in (mijn pony was toen nog niet zo'n held met afsprongen, wát was ik blij toen ik daarover was <3) en het is op een motorcross terrein, dus bult op - bult af - en dat is op zich best zwaar. (alhoewel ik zelf niet verder ben gekomen dan de eerste heuvel omdat Reinout het toen wel weer genoeg vond haha :P )

Andere Markelo. :D

Okee! Afsprong van een meter is denk ik voor mij nog het moeilijkst :')
Bulten vind die niet erg denk ik op buitenrit ga ik ook altijd over bulten.
Denk dat ik gewoon erheen ga als het niet bevalt ga ik er het jaar erop niet meer heen.

Leuk Birgit! Moet je echt doen! Misschien zien we je nog wel in de springring. :D

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 01:10

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:10

leuk hoor Leeuwtje om te zie hoe je met sprongen vooruit bent gegaan.
Je zou je pony ook te koop op de new forest site kunnen zetten www.newforestpony.nl en een mail naar Brummerhoeve.nl dan zet hij hem ook voor je op de site.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:00

We vallen weer stil :D

Ik hoor de laatste tijd eigenlijk alleen maar mensen die hun pony te koop hebben, en daarvoor niemand kunnen vinden. Maar helemaal geen mensen die juist een pony zoeken..

Kass heeft zijn eerste springtraining gehad, en dat ging verbazingwekkend goed. Meneer doet dit met alle rust, eigenlijk wat te veel rust want voordat hij eens ging springen ipv er overheen lopen :+
Maar paar goede sprongen erbij :)
Maar voordat jullie mij in een springring gaan zien. Bij mij zal het wel altijd ongeveer 3x per jaar blijven.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:19

Jaa indd de handel ligt helemaal stil. Er staan ook zoveel paarden en ponys op sporthorses en marktplaats.

Leuk Birgit! Een echt allround paard!
Het is hier indd stil.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:21

goedenavond!
pfff ik ben hier een tijdje even niet meer geweest!
heb al van alles gelezen, maar gaat het een beetje goed met jullie?
Sandor die heb ik even niet kunnen rijden omdat de bak
slecht was
en gelukkig kon ik de laatste tijd 2x in de week naar een binnenbak
deze week was het allemaal wat beter en vandaag had ik voor het eerst weer les!
wat liep Sandor fijn deze les!

Hij krijgt nu magnesium bijgevoerd en hij heeft dan een extra sterke wormenkuur gehad,
ook komt 10 januari iemand om zijn voer aan te passen omdat hij waarschijnlijk niet heel goed tegen suikers kan. Zijn spieren zijn ook zegmaar helemaal verzuurd vandaar dat hij een tijdje geleden amper vooruit kon dat deed hem gewoon hartstikke zeer.

Nu weten we tenminste wat hij heeft en daar houden we nu dus ook rekening mee! (:

@leeuwtje wat leuk dat overzicht!

@_BlackPearl_ wat leuk dat je de eerste springtraining hebt gehad! ging dus wel prima? :) dat is fijn!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 06:54

Ik wil me graag ook even voorstellen, ik ben Marga 43 jaar en sinds 1,5 week trotse eigenaar van Marion's Chippie oftewel Crispy. Crispy is 13 jaar oud, merrie en is een schimmel van ca. 1.52. Dit is voor mij de eerste x dat ik een New Forest heb. De vader is Melle Bruno en haar moeder is Marion*117 (kruising New Forest x Arabier) hier ben ik sinds gisteren achter.

Afbeelding

Ik zou graag mee willen lezen en babbelen over wat jullie allemaal doen en hoe het met ons gaat en wat wij samen doen.

[ITP] Marion's Chippie wil zich laten zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:57

He meiden, allemaal heel lang niet gesproken! Gelukkig nieuwjaar nog.
Officiël zou ik me zelfs weer hier mogen melden, want momenteel rijd ik een leuke newforest X Arabier door (wel aardig wat heet bloed). Is dan ook wel een hittepetitje, dacht ook dat het niks voor mij was maar vind het toch wel erugg leuk :D

Welkom Sjemira!

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:31

Welkom Marga!

Jorienn jij ook nog een gelukkig nieuwjaar!
Wat leuk dat je weer een new forest rijdt! :D

Ik heb Jamai afgelopen week uitgebracht bij de Z1 paarden (hc) Omdat me startpas/kaarrt nog niet binnen is! En ik was niet eens laatste geworden! Daar was ik echt heel trots op! Jamai wordt dit jaar 9 en ik kan duidelijk merken dat hij wat volwassener wordt! Echt heel fijn en heel stoer van hem! :D

Verder alles goe dmet jullie?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:00

@Leeuwtje: ik heb net je jaaroverzicht 2011 bekeken, jeetje wat een mooi paard heb je en wat gaat hij snel vooruit. Ik zie dat je over bent gegaan naar de paarden en hem daarom wil verkopen, sonde want hij is echt gaaf.

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:16

Nouja de verkoop gaat niet zo heel goed! Dus ik ga ervanuit dat ik hem eind dit jaar nog heb! Stiekem vind ik het niet erg want dan kan ik nog even lekker genieten van hem! :D

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:21

leeuwtje schreef:
Nouja de verkoop gaat niet zo heel goed! Dus ik ga ervanuit dat ik hem eind dit jaar nog heb! Stiekem vind ik het niet erg want dan kan ik nog even lekker genieten van hem! :D

ja dat snap ik hij is echt super gaaf. Ik heb zelf al verschillende paarden gehad, mijn laatste Haf heb ik weg gedaan omdat ie niet zo braaf was. Een braaf en werkwillig paard is heel wat waard hoor.

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:31

De naam Melle Bruno kwam me heel bekend voor dus ik heb even de stamboom van Jamai erbij gepakt maar jou en mij paardje zijn familie van elkaar! Melle Bruno is de vader van de vader van Jamai! of te wel zijn Opa! :D Wat toevallig! :D

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:45

Super leuk Jorine! Heb je een foto? :D En meer info, ben benieuwd wat voor beestje het verder is :)

Welkom Marga, knappe pony heb je zeg! Leuk koppie.

En leuk dat je nu al even kon proberen tussen de paarden Leonie, komt vast wel goed dus!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:10

leeuwtje schreef:
De naam Melle Bruno kwam me heel bekend voor dus ik heb even de stamboom van Jamai erbij gepakt maar jou en mij paardje zijn familie van elkaar! Melle Bruno is de vader van de vader van Jamai! of te wel zijn Opa! :D Wat toevallig! :D

ohhh echt dat is heel toevallig zeg, want ik kom de naam Melle Bruno niet veel tegen hier, op internet las ik dat hij verkocht zou zijn naar Amerika.
Alleen jammer dat de moeder van Crispy geen stamboom heeft, weet dus nog niet wie haar vader en moeder zijn, heb wel contact opgenomen met de fokker en die zou gaan zoeken, wel wist ze me te vertellen dat haar moeder een kruising is tussen een NF en Arabier.

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:31

ik weet dat Melle Bruno een hele goede dekhengst heeft als nakomeling, namelijk Hoppenhof's Erwin. Dat is een hele goede springer en dat heeft hij van Melle Bruno. Verder weet ik niet zo veel van hem maar De Mijne heeft een super goede springtechniek dus dat zal ook wel een eigenschap zijn van Melle Bruno! :)

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:52

Welkom Marga leuke pony!

Vandaag mijn debuut in de dressuurring gehad! Het ging echt zoo goed.
2e proef voelde nog beter aan dan de eerste.
En de eerste prijzen zijn binnen! Twee keer eerste met 189 en 193! *\o/*
Volgende maand weer een dressuurwedstrijdje denk ik haha.

Alles goed met iedereen hier?

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:20

Goed gedaan lisa!
Ik had gisteren mijn 3de winstpunt in het Z1, 206 en een tweede prijs :D

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:26

Gefeliciteerd Lisa!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:31

Welkom!

Gefeliciteerd lisa! :):)

Ik ga weer meelezen en schrijven.
Zo druk gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:39

_BlackPearl_ schreef:
Super leuk [***]! Heb je een foto? :D En meer info, ben benieuwd wat voor beestje het verder is :)

Welkom Marga, knappe pony heb je zeg! Leuk koppie.

En leuk dat je nu al even kon proberen tussen de paarden Leonie, komt vast wel goed dus!

Haha, even denken hoor. Judy is 1.50, bruin en heeft een klein kolletje. Helaas ook een minivoorpluk en korte staart, het voorplukje komt door schuren en de staart hadden ze eraf moeten knippen want het was (bij wijze van) alleen maar 1 haar. :+ Nu groeit hij wel weer mooi vol aan.
Ze heeft hele ruime gangen en een sterke draf. Moet daar wel erg aan wennen, ik ben echt kleine ponypasjes gewend...
Doorzitten is dus ook een hele kunst haha! We zijn nu vooral bezig met de stap/draf en soms galop, maar wil haar eerst zelf ook wat 'zekerder' hebben in stap/draf.
Vrijdag ging het niet zo goed, ze schoot er steeds weer vandoor en gooide haar hoofd omhoog, maar vandaag liep ze gelukkig wel weer rustiger.
Ik denk dat het een beetje een Omar is Birgit. Omar was ook altijd zo nerveus toch? En gooide ook zo hoog op haha, nouja jij kon uiteindelijk perfect doorzitten op hem dus wie weet zit het er voor mij ook wel in :D...
k heb nu nog niet echt foto's, ook niet onder het zadel. Zal morgen een aantal maken denk ik

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:23

Super debuut Lisa!

En andere Lisa ook heel goed gedaan met 3e keer Z1!

Hihi ja klinkt wel als een Omar Jorine, maar je went er vast wel snel aan :)
Zal wel een pony zijn waar je heel erg veel van leert :j

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:26

Hoe gaat het me Kas Birgit? Al officieel gestart?

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:57

Gaat heel goed met hem :)
Ben nu 1x officieel gestart, voor een week geleden, en dat heeft hij heel braaf gedaan :) Hij was helaas toen heel onrustig met zn hoofd, wat ik niet kon oplossen. Was waarschijnlijk wat spanning, want met trainen heeft hij dit nooit zo erg. Maar we hadden en winstpunt, en hij was weer zo braaf, dus ik ben gewoon heel tevreden. Hij heeft ook nog niks beleefd eigenlijk.
Verder gaat hij heel snel vooruit. Hij leert ook echt snel, en veranderd best wel. Vorige week met les liep hij echt super, hij had nog nooit zo super lekker gelopen.
Hoop komende vrijdag weer op wedstrijd te gaan, maar ik sta helaas niet op de startlijst (had hartstikke optijd aangemeld.. En nu krijg ik maar geen antwoord terug op mn mail..). En sowieso rijden we zaterdag een oefendressuur mee op de vereniging. Niet echt een fijne planning, maar wou eigenlijk zaterdag wel heen omdat het toch zo dichtbij is en echt een goede ervaring voor hem. Daarbij hebben we nadietijd overleg met het jurylid. Datzelfde heb ik vorige jaar ook met Omar meegedaan, en was met hetzelfde jurylid. Heb daar veel van opgestoken, dus ik hoop er dit keer ook weer veel van te leren :) En dat paard er ook van leert natuurlijk.