[HK]Wij zijn anders dan de rest,NFboel4 is beter dan de rest

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

leeuwtje

Re: [HK]Wij zijn anders dan de rest,NFboel4 is beter dan de rest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:54

Ik heb morgen me Z1 debuut! :D :D

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:55

Dankjewel! :D

Ga morgen even een nieuw dekje bestellen voor mijn wedstrijdset maar wil ook nog een scapa of eurostar hebben voor training heeft iemand misschien nog een dekje te koop staan?

Succes! :D Gaat vast goedkomen!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:11

Leuk Leonie! Heel veel succes morgen!!

Ik heb wel wat scapa-dekjes, maar wil ze niet kwijt helaas :o

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 01:17

jeej! de buitenrit ging echt top ondanks dat we verdwaalden en het begin niet zo soepel verliep.
Hij had zoals gewoonlijk weer problemen met de plek waar de vorige keer het ongeluk gebeurd was.
Kon echt alles met hem en dat na de 2e x sinds een paar maand. Had niet gedacht
dat ik zou gaan galoperen maar hij was zo makkelijk. :D ben echt super blij!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:24

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:12

Vandaag weer eens lekker goed aan het springen :D ben benieuwd hoe het gaat;
ik ga even oefenen met hindernissen waar zeg maar een plank voor zit (valt er wel gewoon af als Sandor hem aanraakt). Zo kan ik hem vast voor 13november (wedstrijd) laten wennen aan "dichte" hindernissen :)

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:22

Succes met springen!

Is hier iemand een keer naar knhs instructieweken geweest? Ik heb daar namelijk een paar vraagjes over.

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:26

Ja ik ben der in 2008 geweest! :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:26

Ik ben 3 keer geweest, 1 keer allround en 2 keer SGW. Wat wil je weten?

Nieuwelingen welkom!

Hoe is het gegaan Leonie?!

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:28

Owjaa was ik heelmaal vergeten te melden! Momentje doe even quoten!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:29

Hier even een paar vraagjes hoor;p
Is het leerzaam? Zit het eten en drinken bij de prijs in en ook hooi stro etc voor de ponys?
Wat doe je allemaal bij de allround week? Word je op niveau ingedeeld in een groep?

Ik en een vriendin gaan in 2012 waarschijnlijk naar knhs instructieweek allround ponys

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:33

leeuwtje schreef:
Nou okee!
Omdat jullie zo benieuwd zijn!
Ik vond het echt heeeeeeeeel goed gaan. Natuurlijk met wat foutjes. Maarja we oefenen pas een maand de Z1 oefeningen dus dat is dan wel logisch. Maar verder vond ik het echt heel netjes gaan. Jamai was echt top voor mijn been en ook op de teugel! Daar was ik echt heel blij mee!
Met afgroeten was hij zo lief! Ik heb hem echt beloond heel erg en toen moest ik even een traantje wegpinken! Was zooooooooooooooooooooooooo blij! :D Gewoon het feit dat het gelukt is!

Nu met de uitslag had ik 190 punten! dat wil zeggen geen winstpunt dat is bij 204. Het is te vergelijken met de B t/m M2 punten :166.

Ik weet nu wat erallemaal verbetert moet worden. Echt de afwerking dus. Maar daar gaan we nu hard aan werken en dan gaat het helemaal goed komen! :D

Ondanks de punten ben ik dik tevreden! En kreeg Jamai een banaan als beloning! :D

leeuwtje schreef:

Daar gaat ie dan!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:36

Wat super! Gevoel is altijd beter dan de punten.
Filmpje ziet er goed uit!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:56

Ik ben in 2010 naar de M/Z dressuurweek geweest.
Zou volgend jaar ook wel heen willen, had er toevallig vandaag over met mn zus, maar in januari weet ik nog niet of Kass zo goed kan springen (vind nogsteeds dat er maar een B/L dressuurweek moet komen :Y) ).
Vond het heel erg leerzaam! Eten en drinken zit er bij dacht ik? Hooi, stro, brokken ook, en als het het perse wil kan je eigen brokken meenemen. Volgens mij staat op de site ook wel wat je allemaal gaat doen en hoe alles zit. Allround week ga je iets van 1x springen, 1x crossen, 1x buitenrit, 4x dressuur, 1x keuzeles ?
Weet niet of het helemaal klopt, sorry mijn hoofd zit even vol met economische zaken die betrekkingen hebben tot mijn tentamen van morgen :+ (en waar ik een beetje gek van word :D ik dacht het eindelijk zo goed te snappen, maar heb mijn oefententamen verkloot.. vergeet aldoor kleine maar belangrijke stukjes..)

Jammer Leonie, maar toch gewoon netjes voor de eerste keer hoor :)
Lekker doortrainen, en dan heb je nu mooi een idee van hoe het precies is en waar je precies aan moet werken. Ik bekijk morgen je filmpje!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:54

Jammer Leonie, maar fijn dat je er wel een goed gevoel over had. Dan kan je nu weer fijn door trainen!

Succes dan met je tentamen morgen Birgit!

Allround is geloof ik 1x springen, 1x crossen, 1x buitenrit, (in 2008 ook 1x spelletjes :') , maar afgelopen jaren deden ze dat al niet meer), 1x keuzeles en de rest dressuur.

SGW is zelfde, alleen 1x extra extern crossen, afgelopen keren was in Biddinghuizen (2009) en Lelystad (2010). En nog een dressuurles minder geloof ik, want op de externe crossdag heb je enkel die les. Niet ook nogmaals dressuur zoals bij de anderen.

Ik kan de SGW week aanraden, allround vond ik vrij saai (als ik het vergelijk met de SGW). Veel dressuur :o
maar zeker omdat je ook wil gaan crossen is dat leuker dan allround.
Wel met inschrijven er héél goed optijd bij zijn, SGW week zit echt in no-time vol (direct de vrijdag ... ochtend dat de inschrijving begint al!)
Leerzaam ... ligt er aan. Je krijgt natuurlijk heel veel verschillende instructeurs/trices. Daar moet het maar net mee klikken. Ligt er ook aan in wat voor groepje je zit (ze streven er wel naar je beetje per niveau in te delen, maar gaat niet altijd helemaal natuurlijk).

Zelf ben ik afgelopen jaar niet meer gegaan en komend jaar ook niet van plan om te gaan. Voor mijn gevoel heb ik het wel gezien. En qua niveau zat ik er voor de SGW week toch wel overheen (met mijn pony, voor mijn huidige paard zou het wel weer kunnen en ze hebben het terreintje natuurlijk vernieuwd). Ik had ook naar de M/Z week (zowel springen als dressuur, was in beide M) gekund vorig jaar, maar dat trok me al helemaal niet.

Ik klink een beetje negatief als ik mijn post zo terug lees :+ , maar zo bedoel ik het niet. Het is heel leuk om eens heen te gaan! Zeker doen :j Ik heb me alle jaren prima vermaakt, het is erg gezellig, als je geluk hebt wat leuke lessen en clinics, pizza's n B&J ijs bestellen 's avonds ... ik heb er leuke herinneringen aan hoor :D

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:41

Bedankt!
Sgw lijkt me indd leuk maar dan moet ik wel hopen dat me ouders nog een keer heen en weer willen rijden om naar Lelystad te gaan. Zoveel dressuur vind ik dan weer minder :P en 1 keer springen te weinig.
Begrijp ook wel dat natuurlijk niet alles leuk is! :D Maar gelukkig is het wel gezellig enzo!
Weet je wanneer ong de data bekend zijn

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 09:16

Volgens mij is het altijd de tweede vrijdag van januari, als de P&S in je brievenbus moet liggen.

Die dressuurweek zat ook snel vol, dus heeft mn moeder om 7uur sochtends het opgaveformulier van een jaar eerder door de fax gegooit. Zat er toen dan ook mooi bij :)

Wat zijn die stamboeken toch altijd heerlijk handig! niet..
Paspoort van Kass is opgestuurd om over te schrijven op naam. En dat was nog best ingewikkeld omdat het een duits paspoort is, maar bleek weer dat het wel weer bij kwpn kan door zijn chipje en blablabla. Maar nu duurde het ons wel lang genoeg, dus maar eens achteraan gebeld. Kwam het eerst zo over dat ze hem eigenlijk kwijt waren, toen uiteindelijk allerlei nummers opgezocht en bleek dat hij toch nog ergens moest liggen en dat hij al iets van 2 of 3week op ons naam stond maar dat de factuur nog niet was betaald omdat die nog niet opgestuurd was! Lekker handig..

Ben toch van plan om Kass mee te gaan nemen naar een onderlinge hier heel dichtbij op 26 november :) Hebben we nog even de tijd om te oefenen, en is dan gewoon een mooie ervaring voor Kass om twee andere bakken te zien, andere paarden, en een proefje rond te moeten lopen. Oh, en hekjes, die heeft hij ook nog nooit gezien en op die lokatie zijn alle paarden compleet van slag dus ik ben benieuwd wat mijn ukkie er van vindt :)

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:00

Leonie: Vind jullie echt top vooruit gegaan! En je zit er erg netjes op! Is inderdaad echt de afwerking, en vaak begin je iets netjes maar sluipt er dan net een foutje tussen. Of je had net even meer mogen voorbereiden (bv bij wissel en 1e 8m volte in galop)
Je verzamelde stap is net niet helemaal fijn, zit een tikje haast in waarmee hij zijn pas niet mooi afmaakt, mag meer rust en ontspanning in.
Verzamelde galop mag meer verzameld worden waardoor hij meer op achter zal komen.
Maar zitten zeker ook nette stukken tussen, en met wat meer afwerking en minder kleine foutjes wordt het zeker winstpunten scoren :)

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:45

_BlackPearl_ schreef:
Ik ben in 2010 naar de M/Z dressuurweek geweest.
Zou volgend jaar ook wel heen willen, had er toevallig vandaag over met mn zus, maar in januari weet ik nog niet of Kass zo goed kan springen (vind nogsteeds dat er maar een B/L dressuurweek moet komen :Y) ).
Vond het heel erg leerzaam! Eten en drinken zit er bij dacht ik? Hooi, stro, brokken ook, en als het het perse wil kan je eigen brokken meenemen. Volgens mij staat op de site ook wel wat je allemaal gaat doen en hoe alles zit. Allround week ga je iets van 1x springen, 1x crossen, 1x buitenrit, 4x dressuur, 1x keuzeles ?
Weet niet of het helemaal klopt, sorry mijn hoofd zit even vol met economische zaken die betrekkingen hebben tot mijn tentamen van morgen :+ (en waar ik een beetje gek van word :D ik dacht het eindelijk zo goed te snappen, maar heb mijn oefententamen verkloot.. vergeet aldoor kleine maar belangrijke stukjes..)

Jammer Leonie, maar toch gewoon netjes voor de eerste keer hoor :)
Lekker doortrainen, en dan heb je nu mooi een idee van hoe het precies is en waar je precies aan moet werken. Ik bekijk morgen je filmpje!

Ik ben afgelopen jaar naar de MZ week geweest :)

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:46

Filmpje ziet er goed uit :D

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:32

spannend! zondag me eerste wedstrijdje! (onderling) Heb gisteren het springen nog even geoefend. Ging echt super! dat komt vast wel goed als hij zo braaf is als gisteren; zondag. En dressuur tja.. hij loopt niet perfect maar loopt het proefje wel :D ben echt al blij als ik het proefje gewoon uitrijd! Morgen nog even dressuren. heb er mega veel zin in! en ben erg benieuwd hoe meneertje het doet!

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:36

alvast succes :D

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:39

dankjewel! :D

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:47

Alvast succes,