MArl0esJuh schreef:Het komt mede door de vader, Nieuwmoeds Patrick. Heb daarvan redelijk wat nakomelingen gezien en het waren altijd draken van pony's. Ik heb geleerd dat ik voor die pony's altijd een beetje op m'n hoede moet zijn qua omgang.
Ik weet niet hoe ik het precies moet omschrijven maar ik heb niet echt goede ervaringen met nakomelingen van Nieuwmoeds Patrick.
Ik herken dat wel! Die van mij is bijna 4, en nog hengst, dus dat maakt het wel een tikje erger, ik ga hem dus ook castreren. Maar idd een pony met een heel sterk karakter. Gaat wel voor mij door het vuur als ik eenmaal in het zadel zit, maar ook in de hand word het stukken beter. Daarintegen hoeft een ander niet aan hem te komen, want dat vind hij maar niets, zeker niet als die persoon onzeker overkomt, want hij gaat echt met je aan de haal. Dus wat die van mij betreft wel eentje met een grote gebruiksaanwijzing en die ook zeker regelmatig op zijn plek gezet moet worden. Maar verwacht dat dat hengstengedrag na de castratie minder gaat worden

Hij lijkt wel ontzettend op zijn vader, vooral zijn sterke achterbeen en geweldige voorbeen technieken zie ik in hem terug, kwa bespiering is het nog een schrielkip, maar gisteren op de (onofficiele) keuring deed hij het vooral onder de rijproef erg goed en haalde oa twee negens. Helaas wat slechter op exterieur vanwegen zijn beenstand, die iets aan de franse kant is.
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/387060_2538949749105_1114487179_32932964_1314081945_n.jpg