New forest pony sportdag, Wie gaat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kaytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 07:45

Lisaislisa,rijdt jij ook een hengst dan? Anders hoeven we niet tegen elkaar toch?

leeuwtje

Re: New forest pony sportdag, Wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 09:58

Ja als je 25% new forest hebt mag je volgens mij ook mee doen!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:13

ik ga ook!!! :D Samen met 2 andere ruiters van onze stal!!! :D
Ik doe mee aan B dressuur & dressuurbelofte (heeft de eigenaar me voor ingeschreven haha)
Ben heel erg benieuwd hoe het gaat worden, het wordt namelijk onze 1e wedstrijd & mevrouw kan behoorlijk pittig zijn in een nieuwe omgeving, dus oefenen, oefenen, oefenen :j Mooie oefening, want vanaf 1 oktober gaan we starten tussen de paarden

weet iemand wat je moet doen bij dressuurbelofte??

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:51

Zo goed ik me kan herinnerenvan vorig jaar,toen deed onze dochter mee(heeft het toen ook gewonnen).
Binnenkomen op nr in stap,opstellen.....beoordelen ze het exterieur.
Stap (lekker ruim laten stappen).
Draf .....verruimen word wel gezegd.
Galop....verruimen word wel gezegd.
Van hand veranderen en dan hetzelfde....op het einde halsstrekken in draf op de volte.
Die van ons was toen 4 jaar,ouderen moeten misschien een stukje wijken?

KrokEDje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:51

Wij zijn er ook weer ik doe mee in de Z2 :)

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:01

marillion schreef:
Ik ben dit jaar ook weer van de partij :)
Zelf neem ik deel aan de dressuurbeloft en als het goed is word onze pony nog gehuldigd aangezien hij het sportpredikaat heeft behaald.
En waarschijnlijk rijd mijn zusje ook mee :)

het sportpredikaat moet je wel aanvragen via het stamboek.dit kun je ook doen via de site van het stamboek.

maritbrouwer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:09

Ik ga meedoen aan het M springen , en sportpony met een C pony , Justice hr merrie (:

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:58

kaytjuh schreef:
Lisaislisa,rijdt jij ook een hengst dan? Anders hoeven we niet tegen elkaar toch?

Nee, ik zag niet dat je een hengst had :+

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 00:00

Wel gezellig dat er zoveel bokkers meedoen! :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 00:28

trishvm schreef:
om een ring te vullen voor 1 rubriek moet je 24 deelnemers hebben.vervolgens zit je met het klasse probleem,de 1 start B de ander Z.voor 2 proeven 2 ringen en 2 juryleden.
Er schijnt in het verleden vaak over vergadert te zijn,maar het blijft een rubriek met"haken en ogen"
En het zal ook vast meegespeeld hebben dat de andere dressuurrubrieken wel hele grote vormen gaan aanemen.

In principe kunnen volwassen ruiters gewoon achter de pony's aan in betreffende klasse's, afhankelijk hoeveel deelname, kun je bepaalde klasses samen voegen voor een prijzen klassement. En inschrijving kun je toch gewoon op volgorde van binnenkomst doen, wie het eerst komt wie het eerst maalt. Maar het zal wel een centen kwestie zijn idd want er moeten dan wel meer prijzen komen.

Wij zij ook aanwezig, Iris rijd Mis' Polka Dot in de L1 en sportpony en Melodie's Moondancer in het L springen en met hem mag ze het sport predikaat in ontvangst nemen. Helaas gaat dat aan Lex zijn neus voorbij, hij heeft het al ontvangen voor springen en mag er niet nog èèn krijgen voor dressuur :( wat ik ook een beetje jammer vind.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:17

Wie weet welke proef er gereden moet worden voor de hobby klasse B???

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:19

_KiMbErLeY_ schreef:
Wie weet welke proef er gereden moet worden voor de hobby klasse B???

Ik denk dezelfde proef als nu in de gewone klasse B :o

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:11

pizza64 schreef:
trishvm schreef:
om een ring te vullen voor 1 rubriek moet je 24 deelnemers hebben.vervolgens zit je met het klasse probleem,de 1 start B de ander Z.voor 2 proeven 2 ringen en 2 juryleden.
Er schijnt in het verleden vaak over vergadert te zijn,maar het blijft een rubriek met"haken en ogen"
En het zal ook vast meegespeeld hebben dat de andere dressuurrubrieken wel hele grote vormen gaan aanemen.

In principe kunnen volwassen ruiters gewoon achter de pony's aan in betreffende klasse's, afhankelijk hoeveel deelname, kun je bepaalde klasses samen voegen voor een prijzen klassement. En inschrijving kun je toch gewoon op volgorde van binnenkomst doen, wie het eerst komt wie het eerst maalt. Maar het zal wel een centen kwestie zijn idd want er moeten dan wel meer prijzen komen.

Ik zou zelf graag meedoen voor de winstpunten. Prijzen maken me niet zo heel veel uit. En al is het maar dat je alle paardenklasses samenvoegt voor de prijzen. Ook prima ;).
Misschien moet ik toch nog eens een verzoekje indienen bij de organisatie voor 2012.

Laura_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:49

supertammy schreef:
pizza64 schreef:

Ik zou zelf graag meedoen voor de winstpunten. Prijzen maken me niet zo heel veel uit. En al is het maar dat je alle paardenklasses samenvoegt voor de prijzen. Ook prima ;).
Misschien moet ik toch nog eens een verzoekje indienen bij de organisatie voor 2012.

Ja dat had ik ook zo bedacht.
De jury's die de pony's jureren kunnen toch ook gewoon de paarden jureren (wat hier dus ook pony's zijn bij de volwassenen).
En dan doe je de volwassen appart voor de prijzen, misschien kunnen we inderdaad wat regelen voor volgend jaar? :j
Vind het jammer dat ik niet mee kan doe, maar ga denk ik wel mee om te helpen en te kijken, altijd leuke dag!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:23

supertammy schreef:

Als je handtekeningen wilt verzamelen heb je die van mij vast *D .
Ik zit net te bedenken dat het eigenlijk ook vast niet eens voor een extra kostenpost zorgt, jury's zijn er al locatie is ook al gehuurd.
Inschrijfgeld paarden is altijd wat hoger daar kun je iig de rozetten en ook nog wel een prijsje van bekostigen. Maar ik weet niet zeker of je alle klasses in een prijzen klassement mag zetten en aangezien het een officiële wedstrijd is moeten de officiële reglementen worden gehandhaafd.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:44

Nou, dan maken ze er maar een officieel klein prijsje van ;) haha.
Vorig jaar liep er ook een topic over de sportdag en toen waren er ook meer paardcombinaties die eigenlijk wel mee wilden doen. Het moet vast wel te doen zijn.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:12

Ik moet me vast hard maken voor dit onderwerp! Iris heeft dan wel geluk, die word in januari 18 dus mag ze heel 2012 nog bij de pony's. Maar wie weet gaat ze ook nog eens een Forester tussen de paarden starten :P

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:39

Helaas gaat het mennen niet door, waren maar 3 aanmeldingen, doe nu in plaats van mennen mee met dressuur hobby klasse

donkey87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:13

dan moet ik tegen jou! :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:30

ik doe ook mee aan de hobby klasse!!!!! :D

ook 18 + ;(

donkey87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:01

:(:)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:07

Ik heb er geen, maar ik vind de NF wel een mooi ras. Is er ook wat te doen voor kinderen? Mijn oudste rijdt momenteel nog een A-tje, want ze is pas 8. Maar tzt zal er best een D-er mogen komen en dan sla ik de NF ook niet over. Het zou mooi zijn als ze het ras eens bezig kan zien. Weet ze meteen wat mama bedoelt. :P

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:42

idefix4 schreef:
Ik heb er geen, maar ik vind de NF wel een mooi ras. Is er ook wat te doen voor kinderen? Mijn oudste rijdt momenteel nog een A-tje, want ze is pas 8. Maar tzt zal er best een D-er mogen komen en dan sla ik de NF ook niet over. Het zou mooi zijn als ze het ras eens bezig kan zien. Weet ze meteen wat mama bedoelt. :P

Ik denk dat het zeker leuk is om te komen kijken ze kan kennis maken met vele takken van de sport. Met name de gymkhana zal voor haar leuk zijn om naar te kijken.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:35

Ik kom als schrijfster, eigenaresse van mijn bijrijpaard komt jureren!

Ben benieuwd hoe jullie het gaan doen :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:34

bij mij moet je dan wel ff perongeluk een puntje meer schrijven he _/-\o_ *\o/* :(:) HAHAHA
gaan we nog meeten?? :D