En ook Polsbury Pirelli geruind voor de sport

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: En ook Polsbury Pirelli geruind voor de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:59

Ik snap het wel dat ze verkocht en geruind worden, maar neemt niet weg dat het zonde is voor het stamboek...

sjimmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:19

Onze hengst Barclay was dit weekend weer super braaf. 2e en 3e. Maar deze hengst heeft dan ook een gouden karakter. En mijn zoon weet al goed wat hij doet, als er iemand naast hem komt stappen waarschuwt hij wel even dat het een hengst is. Ik kan me voorstellen dat niet iedere ouder met een hengst op concour wil. Alleen al het gezeur om je heen al, bij sommige rijverenigingen mag je niet eens mee doen in de groeples. En je wilt voor je kind toch een goede sport pony. Kan me ook voorstellen dat sommige hengstenhouders ze verkopen. Het loopt nog niet echt storm met dekkingen. En als sportpony zijn ze meer waard.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:26

ponymens schreef:
Om compleet kostendekkend te zijn, dus ook het onderhoud van de hengst meerekend en niet alleen de dek, advertentie en alles wat daarbij hoort, zit je al snel op 20 dekkingen.

Maar het onderhoud van de hengst meerekenen... Een sportpony 'verdient' toch ook niet zijn eigen onderhoudskosten aan prijzengeld bij elkaar neem ik aan?
Ik snap je wel hoor Sabrina, maar volgens mij mag een pony ook nog altijd een deels hobby zijn voor de mensen. Dat je alle kosten voor 'het dekhengst zijn' eruit wil hebben ben ik het helemaal mee eens. Maar verder onderhoud zou mij wat ver gaan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:45

Maar Supertammy, vergeet niet dat een aantal hengstenhouders, die samen wel de meerderheid van de hengsten in bezit heeft, er wel hun boterham mee moet verdienen. Als je dan de onderhoud van je hengst niet meerekent heb je zelf nog maar verdomd weinig te eten. ;)

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:52

Voor mij maakt het niets uit, al zou ik alleen eigen merries dekken, ik heb de pony's voor hobby maar als het mijn brood zou moeten zijn had ik Wizard ook verkocht, er worden bedragen voor Z pony's geboden wat ze nooit bij elkaar zullen dekken dus ik snap wel dat er veel hengsten verkocht worden voor de sport.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:37

Stom, zo had ik het nog helemaal niet bekeken Maaike. :o