Centrale hengstenkeuring 21 februari 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

djnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:12

Ik ga er ook heen. Heb er al weer zin in!!!

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:54

naomi_s schreef:
dan zal ik je wel verkeer begrepen hebben, maar die intentie gaf je wel...
Sorry, niet zo bedoelt..

naomi_s

Re: Centrale hengstenkeuring 21 februari 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:35

Woodrow Carisbrooke dagkampioen Olé Olé!!!

favourite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:18

Welke jonge hengsten mogen naar het verrichtingsonderzoek?? Ik ben wel geweest maar niet tot het einde gebleven. Na de tweede ronde gingen er al aardig wat uit, maar ik ben vergeten het op te schrijven. Wie weet meer??

Neonlight
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:26

De nummers 16-26-34-37-42-43-75-86

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:40

Ja het waren weer mooie shows!!
Orlando heeft zich super laten zien, toppie!!!

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:40

Als iemand nog mooie foto's heeft.. zou ik ze graag willen zien :)

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:41

Favourite, de uitslagen staan op het forest forum

Neonlight
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:41

Niet alleen Orlando, zijn nakomelingen doen het ook super. Was ook erg gecharmeerd van Frodo onder het zadel.

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:47

ja ik hou me ook aanbevolen voor mooie foto's en dan in het bijzonder van Lex.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:47

Neonlight schreef:
Niet alleen Orlando, zijn nakomelingen doen het ook super. Was ook erg gecharmeerd van Frodo onder het zadel.

Ja! Ik ben ook Orlando - fan geworden. Vorig jaar viel hij me op, dit jaar bevestigt hij mijn herinnering in positieve zin. Maar idd Maaike, Frodo valt veel meer op onder het zadel als aan de hand! Wat een heerlijk cool mannetje, en was goed te rijden door dat kleine kind.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:48

Starlet (boktnaam) heeft in de ring foto's gemaakt. Jullie kunnen haar pb'en.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:54

Was het leuk ?

Vertel vertel :)) :P

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 00:03

LadyDaily schreef:
Was het leuk ?

Vertel vertel :)) :P

Morgen ..... ben MOE :Z . Was zeker de moeite waard.

favourite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 08:47

Orlando liet zich super zien onder het zadel, de andere twee vond ik persoonlijk wat minder maar allemaal een heerlijk cool karakter.
Verder vind ik de jonge Ronaldo die nu aangekeurd is echt een topper. Ook heel leuk dat de Versage erdoor is, wij hebben vorige jaar een (nu drie jarige) halfzus van hem gekocht ook bij de haan. Persoonlijk vind ik dat ze een goede jonge jaargang uitgezocht hebben, klasse van de jury.

Ook viel Boss bij op en dan met name zijn amazone, wat een toppertje voor haar leeftijd!!!!

Als laatste vielen mij drie buitenlandse hengsten heel positief op, Kulberg Lancelot, Verdi en Camello. Lancelot gaan we dit jaar heen om te dekken met een jonge pony (v. Adrian), dus die was me al eerder opgevallen mede door zijn super sportresultaten. De andere twee vind ik heel goed kunnen bewegen echt een aanwinst om ook te gebruiken denk ik. Ik kon ze niet dus dan let je er ook niet zo op, nu wel!!

Wat vinden jullie van de gister getoonde hengsten? En kom nu met een iets gedetailleerdere omschrijving als gebruikelijk.

Neonlight
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:06

Verdi viel me 2 jaar geleden al op, toen Stal Koetsiershoeve een show gaf op de hengstenkeuring. Ik ben vorig jaar bij Stal Koetsiershoeve gaan kijken, en Raymond heeft Verdi nog gemonsterd voor me. Op het harde, maar geweldige bewegingen. Mijn merrie verwacht eind april daar dus een veulen van. :D
Camillo vond ik ook een erg leuke hengst, jammer dat ie druk was tijdens de competitie, maar ik ben zeer gecharmeerd van hem. Ook die staat op mijn lijstje. :D

Van de nieuwe jaargang vond ik Roza's Savaneta en Melle Wiebert erg goed. Sulaatik's Versaille vond ik erg mooi van type, maar van beweging niet goed. Maar, in december was ie dus aanzienelijk beter volgens de jury. Jammer dat ik dat heb gemist.
Kulberg's Lancelot kan ik me helaas niet meer voor de geest halen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:50

*Ben weer bij de mensen*

Ik was gecharmeerd van nr. 16 (Mastwood Blackcherry) vanwege zijn pony-uitstraling, van nr. 43 (Sulaatik's Versaille) vanwege zijn robuuste voorkomen en zijn aftekeningen (ik hou wel van een prak wit) en van nr. 75 Prinsenhof's Dreamcatcher C, ruime tactmatige bewegingen.

Orlando viel me vorig jaar op (was mijn eerste jaar in de Forest-wereld) vanwege zijn robuuste voorkomen en vooral zijn beenderwerk en grote voeten (daar moet ik voor mijn merrie op letten) en dit jaar, nu hij onder het zadel getoond werd, ben ik echt overtuigd.
Poppings Macho kon mij ook zeer bekoren, mooie ruime tactmatige draf.

Over Frodo heb ik het al gehad.

Van de buitenlandse hengsten vond ik Camillo een heel prettige pony. Na zijn eerste sprongetje bleek hij goed te rijden. Ook aan de hand kreeg hij de handen op elkaar.
Het laatste schimmeltje was erg leuk. Geinig ding, jammer dat hij net te groot is voor de C-maat.

Neonlight
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:56

Ja, van de al goedgekeurde hengsten vond ik Popping Macho ook erg goed. Blijft een leuke hengst, hoewel hij wel erg lux is voor een New Forester. Is in de afgelopen jaren weinig uitgezwaard.

Carisbrooke liet zich niet altijd even best zien, maar in de handen van dat kleine jongetje liep hij het allerbeste. :D Daar maakte hij zijn passen af en werd hij niet te gehaast.

Pirelli liet zich niet zien, weer veels te druk. Sommige hengsten blijven draken aan de hand.

Versace vond ik ook erg goed. Mooi foresttype, en een echte pony. Echt een Sulaatik's pony.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:06

ik vond de hengstenshow een leuke toevoeging aan het programma, Frodo zag je daar vooral beter onder het zadel dan aan de hand. ik vond alleen dat die nakomeling van Boss echt schandelijk gereden werd, dat de jury daar niet heeft ingegrepen snap ik niet.
ik was ook erg onder de indruk van Orando onder het zadel, vindt hem er beter op geworden in de jaren.

van de nieuwe lichting zit er voor mij niets potentieels tussen, helaas geen merrie om te dekken.
maar was wel gecharmeerd van Melle Wiebert en die Kantje's Ronaldo.

viel mij op dat er vrij weinig oudere hengsten aanwezig waren, erg jammer...

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:25

gem schreef:
Het laatste schimmeltje was erg leuk. Geinig ding, jammer dat hij net te groot is voor de C-maat.
Bedoel je die van de in het buitenland goedgekeurde hengsten? Of echt die ene 'witte' appelschimmel (ik weet niet of het ook een appelschimmel is hoor)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:37

maanou schreef:
gem schreef:
Bedoel je die van de in het buitenland goedgekeurde hengsten? Of echt die ene 'witte' appelschimmel (ik weet niet of het ook een appelschimmel is hoor)

ik bedoelde de buitenlandse.

Neonlight
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:47

Geralja's Leandro, stokmaat is 1.39m, dat hadden ze er niet bijgezegd. Ben ik later nog even wezen vragen.

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:57

@ gem: Wat vind je aan hem dan grappig?

Om eerlijk te zijn vind ik hem niet zo aardig, maar hij is ook nog erg jong, daar kan het ook aan liggen.
Met niet zo aardig bedoel ik: een keer uitslaan met z'n achterbenen terwijl je ze aan het schoonmaken/vet op de hoeven aan het smeren bent, of als je er voor staat tegen je aantikken met zijn voorbenen.
Maargoed, ik ken hem ook niet zo goed. Misschien ligt het ook wel aan mij...

Ik vond Verdi en Camillo daar het leukste.

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:01

Neonlight schreef:
Camillo vond ik ook een erg leuke hengst, jammer dat ie druk was tijdens de competitie, maar ik ben zeer gecharmeerd van hem. Ook die staat op mijn lijstje. :D

Volgens Ilse (die reed op Camillo) was Camillo bang/angstig, zelf heb ik het niet gezien, maar met prijsuitreiking van de hengstencompetitie, zag ik hem inderdaad erg druk doen, maar goed, het was een goede ervaring volgens mij (voor hen beiden).
Laatst bijgewerkt door maanou op 22-02-09 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:10

Ik heb trouwens wat foto's gemaakt, en dan vooral van degene waar ik ook voor ben gekomen, maar de meeste zijn wazig geworden of er staat geen paard op :+.
Ik zal er een paar uitzoeken en hier plaatsen.