[HK]Wij zijn anders dan de rest,NFboel4 is beter dan de rest

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:55

Bo heb ik natuurlijk ook alweer een tijdje, voelt ook al heel vertrouwd. Dat klikt ook heel goed. Dus de termen 'nieuw paard' voelen zo gek erbij :+ .

_BlackPearl_

Re: [HK]Wij zijn anders dan de rest,NFboel4 is beter dan de rest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:56

Ik wel :)
En sommigen vinden het een nadeel dat je ze dan niet meer kan verkopen, maar dat is toch altijd al zo lastig met leren laarzen met al die verschillende maten en ik ben gewoon weer van plan ze af te rijden.

Is inderdaad super fijn dat je niet zo'n gat er tussen hebt gehad. Vond ik toen met Blacky ook een stuk beter. (maar helaas gaat dat nu niet lukken, hebben geen plek om een goede stal neer te kunnen zetten en omdat we niet weten hoe lang het zal duren met Omar zn verkoop..)
Ik wou dat ik Omar ook viavia ergens kwijt kon, helaas tot nu toe nog niemand kunnen vinden. En ook via internet loopt het niet echt lekker..

Kimberley: Ja al wel wat kijkers gehad, maar nog niet iemand die een echte klik met hem had (eentje wel, paste perfect. maar helaas waren de ouders van dat meisje meer op zoek naar een ander soort pony, ookal was meisje helemaal gek van mijne)
We wachten maar weer af. Maar je merkt wel dat die hele handel plat ligt.. En volgens mij zoeken mensen die een leerpony willen eerder een jongere pony en mensen die een oudere pony zoeken eerder een nog meer beginnerspony..

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:01

Ik denk dat jouw pony ook wel in de hogere prijsklasse zit?
Wij hebben dit jaar ook nog 2 pony's verkocht, zonder problemen & allebei heel erg snel!
Heb je hem wel op marktplaats staan? is echt DE ideale plek om je pony te verkopen!!! :j

Ik ga nu weg, aant werk!! :D

Oow ja, ik merkte op bij de inschrijving van de NF sportdag dat mijn naam er weer HELEMAAL verkeerd op staat voornaam + achternaam, het tussenvoegsel hebben ze wel goed geschreven!!! :P
Het is voor sommige mensen ZOO moeilijk om een naam gewoon over te nemen -:(- Hier word ik echt al 22 jaar schijt ziek van arghhhhh, *frustratie* :roll: haha LOL :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:39

Jetske_ schreef:
Klopt Lasko is verkocht, afgelopen vrijdag naar zijn nieuwe baasje gegaan. Viavia, dus wel fijner dan met allemaal verschillende kijkers via internet.
Hij krijgt een heel fijn plekje en kan daar de rest van zijn leven blijven.
Bo is zeker een fijn paard en ik ben heel blij dat ik die al een tijdje had. Zo'n 'gat' tussen verkoop en aankoop waarin je geen paard hebt is ook maar zo leeg.

Leuk dat je nieuwe laarzen gaat laten aanmeten Birgit! Naam op de hak (of letters), of überhaupt op eemn laars zou ik zelf niet voor kiezen, ik vind dat niet mooi.

Klinkt helemaal supper, je zal hem in ieder geval nog vaak kunnen bezoeken. Weet je ook nog of het met Bambi goed gaat?

Birgitje, wat leuk nieuwe laarzen! Dat zal inderdaad wel een flinke hap geld kosten, haha maar ik zou het er ook voor over hebben hoor. Ik hou ook niet zo van namen op laarzen dekjes etc, dus zou het eigenlijk ook niet doen. Vind het eigenlijk altijd een beetje zonde. De handel vind ik de laatste tijd inderdaad opvallend, soms zie je echt té lage vraagprijzen gewoon (dan gaan er bij mij al gelijk alarmbelletjes rinkelen) en soms wordt er voor een huis tuin en keuken paard zo´n 15.000 euro gevraagd. Tsjah, zo hoog mogelijk vragen is meestal ook zo hoog mogelijk vangen.. Omar zit er natuurlijk wel tussenin, een supper leerpony met veel ervaring maar het kan ook wel een hittepetitje zijn toch? Dat kan dan inderdaad nog wel eens lastig worden.

Kimberley, mijn naam wordt ook vaak verkeerd geschreven, alhoewel je dat niet zou denken. Mensen schrijven altijd: Joriene of Yorin, maar ik ben toch echt [***]. Door een grap van een bokker is mijn boktnaam nu Jorienn, maar dat is niet echt te begrijpen haha.

------------------------
Ik ben deze week weer op bezoek geweest bij mijn falcotje. Heerlijk gevoel gaf het, hij stond heerlijk te suffen en was lekker vies. Hij staat er wel echt goed bij, en vind de manegelesjes nog best leuk. Heb afgesproken met de manege eigenaresse dat ik er in de winter weer even iets mee ga doen (dan hebben hun veel minder lessen, ze hebben ook maar 10 manegepony's). Zou wel weer even lekker zijn, even kijken of pony het nog allemaal weet haha! Hij herkende me wel en werd er wel een beetje emotioneel van, want wil hem ontzettend graag meenemen. Maar helaas, eens verkocht is bijna altijd verkocht - ze willen hem echt niet kwijt..

Heel toevallig trouwens, en nogal toepasselijk aangezien ik daardoor hier ben gekomen, kennen jullie kitty nog? Die New Forester? 10 jaar geleden had een meisje van mijn werk haar al, en dieheeft haar toen verkocht aan iemand en voor diegene ben ik haar gaan rijden (you get it? :)) ). En nu was ik haar kwijtgeraakt in een lange zoektocht, en hun hebben haar gewoon teruggekocht haha! Dus ze staat op 10 minuten fietsen, ik ga maar snel een keer kijken. Ze heeft nu wel KS, maar ze krijgt daar nog gewoon een heerlijke oude dag, echt leuk! :j

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:45

Omar is niet zo'n heel erg hittepetitje als hij niet te veel hoeft uit te voeren bij een wat onervarender iemand, dan is hij super super braaf!
Maar een echte beginner kan hem net niet aan. Valt ons nu ook op met alle kijkers. Van die meisjes die net een jaar op een manege rijden, die krijgen hem nog niet aan de teugel. En krijg je hem niet aan de teugel dan gaat hij wel hard, puur omdat hij er gewoon niks van snapt van flapper teugels en flapper beentjes zonder hulpen. (je kan het ook echt van zn koppie aflezen dat hij zoiets heeft van huh maar ik snap je nieet!)
Eigenlijk is het beste dat iemand er op komt die al even een paar wedstrijdjes heeft gereden (of iig beetje zo'n niveau heeft gehad). Maarja, helaas loopt het nu weer eventjes niet storm met de berichtjes.

Naam weet ik trouwens ook nog niet helemaal zeker hoor :o Vond het met voorletters mooier (naam wordt zo groot en opvallend), maar mijn voorletters vind ik weer lelijk staan.. Dus ik wil eerst ook even in het echt bekijken hoe het er uit ziet.

Wat super leuk dat je weer bij Falco bent geweest! Erg jammer dat ze hem niet kwijt willen.
Super dat je hem komend winter weer wat mag gaan rijden!! Weer lekker aan de slag met je grote lieve vriend!
En wat leuk dat je Kitty hebt terug gevonden, en ook nog zo super dichtbij! Dat is helemaal toevallig!

Omar zit niet in de hogere prijsklasse (vraagprijs is e3.450,-), gezien hij 15jaar is. Wel erg veel ervaring, heeft hiervoor Z1 gelopen tussen zowel de pony's als ook bij de paarden. En ik ben met hem weer opnieuw begonnen en nu Z2 bij de pony's. Krijg ook alleen maar complimenten dat alle oefeningen zo goed bevestigd zijn :o en is dan ook gewoon de perfecte leerpony.
Hij staat op marktplaats en op sporthorses, maar helaas loopt het nog niet echt storm.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:48

En dus, als iemand hier nog iemand weet die een leuke pony zoekt; ik heb er eentje :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:07

dat is inderdaad niet veel geld!!
maar ja, een pony van 15 is ook wel lastig te verkopen denk ik, hij heeft wel veel ervaring, maar zal niet lang meer in de topsport mee kunnen lopen denk ik, maar ik hoop voor je dat hij een leuk adresje krijgt!!! :j

@Jorien: Het irriteert mij gewoon altijd dat mensen gewoon niet lezen!!:P hier op dit topic snap ik het wel hoor, maar soms ook mensen van mijn werk && dan denk ik, maar even een kleine moeite om even goed te lezen hoe je iemands naam schrijft!!
Het is wel grappig als ik naar de bioscoop bel, ik heet namelijk oossanen van mijn achternaam en daar komen de leukste dingen uit, een paar voorbeelden van bioscoopkaartjes:
- Oosthanen
- Osanen
- Osamen
- Oorranen
&& toen die oliebol er was met osama bin laden denken mensen dat ze HEEL grappig zijn door te zeggen osama bin laden haha, wat leuk, NOT!!!!! haha, ik klink wel heel gefrustreerd of niet :Y)

Volgens mij maak ik een hele goede 1e indruk hier op het topic he HAHA _/-\o_

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:50

Ik heb hier ook een pony te koop staan! :P Dus als je intresse hebt!

Ik moet hem nog op marktplaats en sporthorses zetten maar op bokt heb ik al wel een topic staan. Maar hij hoeft nog niet met spoed weg bij ons zodat ik nog wat beter de Z1 oefeningen erin krijg en misschien nog een Z1 wedstrijdje kan rijden dit jaar! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:27

_BlackPearl_ schreef:
Omar is niet zo'n heel erg hittepetitje als hij niet te veel hoeft uit te voeren bij een wat onervarender iemand, dan is hij super super braaf!
Maar een echte beginner kan hem net niet aan. Valt ons nu ook op met alle kijkers. Van die meisjes die net een jaar op een manege rijden, die krijgen hem nog niet aan de teugel. En krijg je hem niet aan de teugel dan gaat hij wel hard, puur omdat hij er gewoon niks van snapt van flapper teugels en flapper beentjes zonder hulpen. (je kan het ook echt van zn koppie aflezen dat hij zoiets heeft van huh maar ik snap je nieet!)
Eigenlijk is het beste dat iemand er op komt die al even een paar wedstrijdjes heeft gereden (of iig beetje zo'n niveau heeft gehad). Maarja, helaas loopt het nu weer eventjes niet storm met de berichtjes.

Naam weet ik trouwens ook nog niet helemaal zeker hoor :o Vond het met voorletters mooier (naam wordt zo groot en opvallend), maar mijn voorletters vind ik weer lelijk staan.. Dus ik wil eerst ook even in het echt bekijken hoe het er uit ziet.

Wat super leuk dat je weer bij Falco bent geweest! Erg jammer dat ze hem niet kwijt willen.
Super dat je hem komend winter weer wat mag gaan rijden!! Weer lekker aan de slag met je grote lieve vriend!
En wat leuk dat je Kitty hebt terug gevonden, en ook nog zo super dichtbij! Dat is helemaal toevallig!

Omar zit niet in de hogere prijsklasse (vraagprijs is e3.450,-), gezien hij 15jaar is. Wel erg veel ervaring, heeft hiervoor Z1 gelopen tussen zowel de pony's als ook bij de paarden. En ik ben met hem weer opnieuw begonnen en nu Z2 bij de pony's. Krijg ook alleen maar complimenten dat alle oefeningen zo goed bevestigd zijn :o en is dan ook gewoon de perfecte leerpony.
Hij staat op marktplaats en op sporthorses, maar helaas loopt het nog niet echt storm.

Dat bedoelde ik eigenlijk dat eerste, ik wist alleen niet hoe ik het goed moest omschrijven haha. Ja, inderdaad, het zou nauturlijk perfect zijn als er een klein, 14 jarig meisje komt met L niveau, die kunnen dan lekker samen groeien natuurlijk! Helaas begrijp ik dat dat nog best moeilijk is.. Tsjah, als hij een slagje groter was en je wat dichterbij stond - breng hem maar! haha. Ja, het was supper bij mn oude pony'tje. Heerlijk als zo'n beestje je dan herkent! En inderdaad, dat verhaal van kitty is ZO toevallig haha! Bijna niet normaal meer.

Oh! Ik dacht dat Omar toch wel rond de 6000 + zat joh. Het is natuurlijk een talentje, heeft al veel bereikt tussen pony's en paarden, maar inderdaad, leeftijd he. Alhoewel je hem dan nog makkelijk 5 jaar zou kunnen uitbrengen, mensen denken altijd dat een paar vanaf 12 jaar op is, ik heb er genoeg gezien die het tegendeel bewijzen haha!
Je hebt wel echt mooie foto's bij de advertentie toch? Soms zie ik een prima pony (prima afstamming, mooie kleur, leuk niveau & goede leeftijd) en daar staan dan verschrikkelijke foto's bij. Bijvoorbeeld:
- Onduidelijke/Wazige foto van ver weg en dichtbij
- Als het gaat om Z niveau, alleen foto's waar de pony staat te grazen en met je meeloopt oid
- Geen duidelijke rijfoto's, alleen maar slechte momentopname's.
- Geen foto van de pony op stand..

Ik vind dat altijd zo zonde, want zodra er bij een advertentie goede duidelijke foto's staan ( en daar hoef je echt geen fotograaf voor te zijn ) zoals 1. rijfoto 2. rijfoto 3. standfoto 4. hoofdfoto evt. dan heb ik een veel beter gevoel dan dat er geen duidelijke foto's staan.

Oh en birgittie, dit is algemeen hoor, ik zal zo wel eens kijken hoe Omar erop staat ;) haha! :)) Maar dat komt vast wel goed!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:41

6000+ is voor een pony al een heel bedrag (voor een paard is dat alweer normaler). Dat zou je miss voor een Z pony kunnen vragen die zo'n 8-10 (miss 12) jaar is. De leeftijd speelt natuurlijk heel erg mee.
Veel mensen hebben 12 als maximumleeftijd, en er zijn zat Z pony's te vinden die daaronder zitten. Het is ook wel begrijpelijk, hoe ouder ze worden hoe minder je ervoor terug krijgt mochten die mensen hem later weer willen verkopen.
Zal toch ook wel meespelen dat het een E is, Dtjes verkopen toch makkelijker gezien de (kleine) kans op internationaal starten.
Nou waren wij onze E pony's zo kwijt, dus het hoeft niet altijd tegen te werken natuurlijk.

Ik vind jullie vraagprijs netjes hoor Birgit, jullie vinden vast wel iemand!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:20

Ja volgens mij zit hem ook nog een klein beetje tegen dat het een E is. Zo hadden we een duitser die heel enthousiast was, maar die moet er dan mee tussen de paarden dus dat werd hem niet. En de dochter van mijn buurvrouw die heeft overal wel connecties met paardenmensen, en die zocht nu een pony voor een meisje en dat moest ook net een D zijn zodat die eventueel ook nog door kon stromen naar internationaal. Tja die van mij is 4cm te groot..

Met onze vraagprijs hebben we ook al van verschillende kanten gehoord dat we daarmee heel netjes zitten, en dat het daar dan ook niet aan zal liggen.
Als ik ook wat rond kijk vind ik dat er voor sommige oudere pony's ook wel heel erg veel gevraagd wordt..

Jorine: hihi helaas ik kom niet door de keuring met mijn advertentie :+ Heb geen standfoto :o
Maar ik zorg er wel voor dat er mooie foto's bij zitten, waarop alles goed te zien is, en veranderd ook soms even weer een foto'tje. Vind het ook altijd maar niks als er echt van die prut foto's op staan, zoals jij ze ook al beschrijft.
Omar is wel een pony die je gerust nog 10jaar in de wedstrijdsport uitbrengt, hij wordt zijn leeftijd nog vaak lang niet geschat :P

Net Omar en Adagio alweer gereden :) Zus had vandaag even geen tijd, en paard moest toch eigenlijk even aan het werk. Nou dan stap ik er toch even op :D Nadat ik met haar vakantie hem 1,5week heb gereden vind ik het wel leuk. Anders zit ik nooit op een andere, alleen maar op mijn ukkepuk. En is wel goed voor mij om te wennen aan een paard (nouja, Adagio is meer een mega slagschip..).
Ohja en laarzen zijn besteld :) Ik ben heeel benieuwd, maar zal wel tussen kerst en nieuwjaar gaan worden tot ik ze heb. Toch nog weer iets anders geworden als ik eerst dacht, maar ze worden vast wel leuk (hopen we dan ook maar).

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:34

Duurt dat zolang dat je laarzen binnen zijn Birgit? Ik heb een maand geleden voor het eerst leren laarzen gekocht omdat hij toen pas mocht van me ouders. Maar die kon ik zo in de winkel meenemen! :P Ik moet er wel heeeel erg aan wennen! :') Overal blauwe plekken op me benen, maar dat gaat goedkomen!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:05

Mijn leren laarzen die ik nu heb kon ik ook gewoon uit de winkel meenemen, en vaak als je maat er net niet is dan duurt het even een paar weekjes maar dan zijn ze er ook wel snel.
Maar bij Lipica kan je zelf je hele laarzen ontwerpen eigenlijk. Je kan zelf bepalen welke soort laars, daarbij kan je uit heeeel veel kleur kiezen (van gewoon zwart, tot allerlei laksoort, tot knal roze, tot motiefjes, bedenk maar iets geks en het zit er vast nog tussen ook), en hiermee vanalles zelf bedenken. En je maten worden ook allemaal precies opgemeten enzo.
Dan is het niet zo heel gek dat het wat langer duurt, maar dit is wel gigagantisch lang en is ook echt hun minpunt (en waardoor heel veel mensen niet voor die laarzen kiezen).

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:44

Jetske_ schreef:
6000+ is voor een pony al een heel bedrag (voor een paard is dat alweer normaler). Dat zou je miss voor een Z pony kunnen vragen die zo'n 8-10 (miss 12) jaar is. De leeftijd speelt natuurlijk heel erg mee.
Veel mensen hebben 12 als maximumleeftijd, en er zijn zat Z pony's te vinden die daaronder zitten. Het is ook wel begrijpelijk, hoe ouder ze worden hoe minder je ervoor terug krijgt mochten die mensen hem later weer willen verkopen.
Zal toch ook wel meespelen dat het een E is, Dtjes verkopen toch makkelijker gezien de (kleine) kans op internationaal starten.
Nou waren wij onze E pony's zo kwijt, dus het hoeft niet altijd tegen te werken natuurlijk.

Ik vind jullie vraagprijs netjes hoor Birgit, jullie vinden vast wel iemand!

er zijn ook zat net beleerde pony's voor 7000 euro :o

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:39

Goeiemiddag!

Welkom alle nieuwe!
Ik heb wel bijgelezen, maar niet alles onthouden haha!
maar ik zal me ook maar even voorstellen voor de nieuwe dan :)
Ik ben Daphne, ik heb mijn laatste NF nu 4 maanden geleden verkocht.
Op dit moment heb ik 2 KWPNers. Zoratine en Westend, voor foto's/filmpjes kun je in m'n profiel kijken :)

Ik vind 7000 voor een net beleerde pony overdreven, maar goed vragen staat vrij he :P Dat je het er voor vraagt, betekent nog niet dat je het er voor gaat krijgen..

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:41

_Daphne schreef:
Goeiemiddag!

Welkom alle nieuwe!
Ik heb wel bijgelezen, maar niet alles onthouden haha!
maar ik zal me ook maar even voorstellen voor de nieuwe dan :)
Ik ben Daphne, ik heb mijn laatste NF nu 4 maanden geleden verkocht.
Op dit moment heb ik 2 KWPNers. Zoratine en Westend, voor foto's/filmpjes kun je in m'n profiel kijken :)

Ik vind 7000 voor een net beleerde pony overdreven, maar goed vragen staat vrij he :P Dat je het er voor vraagt, betekent nog niet dat je het er voor gaat krijgen..

Vind het ook wel veel maar ze zijn er wel :+

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:01

Tuurlijk zijn ze er, of het realistische prijzen zijn is een ander verhaal ... :D

Is Westewind nieuw Daphne? Die naam komt me niet bekend voor :P

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:23

Indd je kan voor een pony vragen wat je wil maar of mensen dat ervoor willen betalen is iets anders.

Welkom nieuwe!

Vandaag springles gehad ging erg fijn. Dressuur gaat ook echt super.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:30

_Liez schreef:
Indd je kan voor een pony vragen wat je wil maar of mensen dat ervoor willen betalen is iets anders.

Welkom nieuwe!

Vandaag springles gehad ging erg fijn. Dressuur gaat ook echt super.

fijn :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:37

Ik meld me weer! ben net terug van vakantie :D

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:52

Jetske_ schreef:
Tuurlijk zijn ze er, of het realistische prijzen zijn is een ander verhaal ... :D

Is Westewind nieuw Daphne? Die naam komt me niet bekend voor :P

Westend ja :P
Ja, Chanoux ging niet goed meer. We hebben wat miscommunicaties gehad en zijn samen gevallen. Ze heeft toen een tijd ergens anders gestaan, en we hebben het geprobeerd en weer geprobeerd, maar het vertrouwen was gewoon weg. Ze accepteert niet meer van mij, wat ze wel van iemand anders accepteert. De man waar ze nu staat had Westend nog staan en die wou hij eigenlijk verkopen. Dus hebben we geruild :j

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:56

Ooh lekker schreef gelezen .. _O-

Oke, dat is niet fijn dan inderdaad. Mooi dat je nu weer een leuk dier ervoor in de plaats hebt!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:07

@ Lisa: Wat een belachelijke bedragen vragen ze voor die pony's zeg, vooral die laatste & dat is ook nog eens een VOS MERRIE!! Die raken ze voor die prijs niet aan de straatstenen kwijt!!
Zowiezo raak je een vos merrie moeilijk kwijt, die zijn niet echt geliefd!! Zijn vaak (natuurlijk LANG niet altijd) pis merries, hier letten mensen heel vaak op & kopen daarom niet zo snel een vos :') Bij die handelsstal waar ik reed kochten we bijna geen vos merries omdat daar gewoon niet mee te handelen viel!

Aparte kleurtjes doen het altijd goed!! :D

@ Elin: HOOI, waar ben je naartoe geweest???:D
mooi weer gehad??

Ik ga van de nieuwe mensen ff hun profiel bekijken :j :j :j

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:12

@Liez: Wat een leuke pony heb je!! :D Wat een stoer ding zeg!! :j
@Daphne: Wat een heerlijke paarden heb je zeg!! Ben vooral erg fan van Westend, prachtig paard om te zien & die sprong ziet er ook niet verkeerd uit!! Je hebt al aardig wat paarden gereden, waren die allemaal van jou??