[HK]Het nieuwe kletstopic van de New Forest eigenaren !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Regendans

Re: [HK]Het nieuwe kletstopic van de New Forest eigenaren !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:01

meestal 12+, amnesia is toch 14+? haha meestal ga ik niet meer hebben een redelijk slecht ervaring... het was vechten en ben toen aan mijn haar getrokken.... de x daarna was het echt mega saai! :+

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:04

Ik ga nu ook alleen nog maar 12+ komt omdat 2 vriendinnetjes nog 13 zijn maar worden binnenkort 14 en dan gaan we misschien wel naar amnesia, vechten is niet zo leuk nee :n hebt het gelukkig zelf nog niet mee gemaakt
Ik heb ook 1x gehad dat saai was maar de laatste paar keer vond ik het wel heel gezellig haha

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:05

ah okee, ik ben nog maar 13, mijn zus moet wel eens werken :)

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:07

Ah oké

Ik ben trouwens wel toe aan een weekje vakantie haha, even een weekje niks doen, iemand die op vakantie gaat?

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:07

Ik ben sinds vorige week dinsdag eigenaresse geworden van een New Forest hengstje van 11 maanden oud nu ongeveer. Hij heet officieel Bullforce, maar hij wordt vooral Boelie genoemd en af en toe zelfs Bullshit :')

Zijn mama is Kantjes Bolivia (v. Linde's Rob) en zijn papa is Oosterbroek François.
Even een leuke foto van vorig jaar, toen hij nog van een ander meisje was die eerst eigenaresse van Boelie was.
Afbeelding

En ik heb net ook een topic van hem geopend :D
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1691053

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:13

Ontzettend leuk veulen! Wij hebben ook een veulen van Oosterbroek François
Daylynn
Afbeelding

Ze is een ontzettende knuffelkont houd van heel veel aandacht en is heel sociaal. :)

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:18

Dat is Boelie ook :P Heel knuffelig. Gaat vaak genoeg met z'n neus kroelen in je gezicht, hals en op je schouders als hij daar de kans voor krijgt :P

Hij is ook heel sociaal naar mensen toe, maar ook naar zijn Friese vriendinnetjes waar hij nu bij staat. Zaterdag was hij ook al aan het rennen, springen, bokken en steigeren met Fame, een van de twee Friezen waar hij bij staat. Echt leuk om hem zo te zien opbloeien, want woensdag en donderdag moest hij nog even oppassen met Eafke, omdat deze enorm dominant is. En bij zijn vorige eigenaresse stond hij altijd alleen, want stel je voor dat hij ergens een krasje oploopt van het stoeien met andere paarden :') Dus ja, hij is in een weekje tijd al enorm uit z'n schulp gekomen en begint nu echt een paar streken te krijgen :P

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:00

Loveskiara : gefeliciteerd met je veulentje! Leuk beestje hoor.

Mijn nf is ook een knuffelkont

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:24

welkom loveskiara!

en esmee, was het leuk?
zo ga ik oven naar de divoza om nieuwe sporen, neusonderlegger en een nieuw dekje te halen en misschoen nog nieuwe springschoenen :)

gisteren ging ik naar achter waren INEENS mijn sporen doormidden... :oo
en mijn neusbontjes raak ik altijd kwijt :P en ik ben voortaan helemaal weg van de kleur blauw, vorige week van mama nieuwe handschoenen gekregen, die waren blauw met wit, nu wil ik ook het dekje <3

en vergeten te vertellen; ik heb woensdag met een lesgenootje een hele ruzie gehad over de bescherming die Rachelle omheeft ( ze heeft 2 jaar geleden haar hoefbeen gebroken, een jaar uit de running gelegen en daarna weer ben 0 moeten beginnen... ), ze vind het onzin en geld verspilleng dat ze voor en achter 3 in 1 bescherming omheeft en voor springschoenen :P en dat ik dezelfde kleur dekje als springschoenen en shirt heb :+ dat ik met een lak hoofdstel rij en met handschoenen van wel 35 euro :') ... wel even uitgelegt dat ik zuinig ben op mijn spullen en bijna alles een eenmalige aankoop is :P ( behalve dekjes en sprinschoenen dan :') )
echt waar maken mensen zich druk over... :7

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:28

Hahaha heel verhaal..

ook paarden aan huis? krijgen jullie dat allemaal van jullie ouders?

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:30

_nvds, vraag je dat in het algemeen of aan mij :P

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:35

Luun was de eerste 2 uur leuk, ik had zo'n engelen ringetje op mijn hoofd weet je wel, ze trokken het van achter van me hoofd af braken het door en gooide het op de grond :? Ik kende het meisje niet en heb der al helemaal niks misdaan haha maar niet op gereageerd dat ding was maar 4 euro maar ik heb ze helemaal niks gedaan ken ze niet en dan wordt mijn ding zomaar kapot gemaakt? Sommige mensen van tegenwoordig :? We zijn om elf uur alweer opgehaald het was echt saai, zo ontzettend druk dus besloten we naar huis te gaan.

Oh Noor blauw <3 ik heb ook heel veel blauw, donkerblauw, fel blauw maakt niet uit maar blauw <3

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:11

Leuk esmee! Jammer van dat meisje... Echt raar.... Maarja dat soort kindweren blijf je houden... Jaa donkerblauw met wil is echt jammi <3

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:57

Jaaa , 'JUllie'

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:10

Dankjewel voor het feliciteren en welkom heten :P

Als het weer een beetje meezit, ga ik morgen even oefenen met voetjes afspuiten. Alleen de voetjes, want ik vind het te koud om hem helemaal te wassen. Dan kan ik daarna weer eens oefenen met voetjes droogwrijven en optillen. Dan zitten mijn handen ook niet zo onder de blubber. Er zijn wat problemen met de paddock, waardoor het een grote modderpoel is :') Gelukkig geen modderpoel waar ze mok van krijgen, want anders hadden de Friese merries, waar Boelie bij staat, al helemaal onder moeten zitten :P Die staan er al vanaf de herfst ongeveer in := Maar met wat geluk wordt daar over een paar weken eindelijk wat aan gedaan en hebben we dat probleem niet meer komende herfst en winter.

Raar dat mensen gewoon spullen van anderen slopen. Slaat nergens op. En al helemaal als er geen goeie reden voor is.

En ik vind ook dat je lekker zelf mag weten wat je wel en niet aanschaft voor je paard, en wat je wel en niet omdoet. Nou zal ik voor Boelie nog niet zo heel veel aanschaffen, want het is nog een veulen in de groei natuurlijk. Waar heb ik dan beschermers, dekjes en hoofdstellen voor nodig? :P
Al heb ik wel al een blauw dekje met peesbeschermers :Y) Maar die had ik eigenlijk voor me verzorgFriesjes ooit eens gekocht. Alleen is het een veelzijdigheidsdekje en die past niet goed onder het dressuurzadel in. Eerder reden we de oudste van de Friesjes met een veelzijdigheidszadel. En aangezien het nog steeds van mij is, is dat dekje met beschermers nu alvast voor Boelie :P Maar het duurt nog wel ff voordat hij ze om en op kan hebben :))

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:32

_nvds schreef:
Jaaa , 'JUllie'

Ah okee, dan voor mij:

Paarden staan op stal, bak aanwezig en genoeg weide. 5 stallen tot onze schikking. Stallin in een grote loots met veel opslag ruimte voor ong. 40 a 50 balen hooi en stro ( deze balen zijn van mijn oom, die is boer. Doordat hij ze bij ons kan opslaan krijgen we het sto en hooi gratis :) ). En het vrachtwagentje.

Verder betalen mijn ouder de smid ( ijzers), de DA, en mijn zadel en wedsterijd spul. En dingen die ik nodig heb. Maar bijv. Als ik persee een nieuw dekje wil moet ik die zelf kopen, en eens in de zoveel tijd krijg ik een nieuwe set bescherming ( peesbeschermers, kogelbeschermers en springschoenen) maar als ik dan bijv. Nieuwe bandages wil, andere bescherming, andere 3 in 1 bescherming of springschoenen wil moet ik die gewoon zelf betalen. Dus eigenlijk de basis krijg ik van mij ouders maar de extra moet ik zelf betalen hoor! Maar erg vind ik het niet ik ben geen princesje .

Kleren voor mij krijg ik, al kopen we ze wel in de opruiming, op HE heb ik 2 heerlijke robby's broeken gekocht. Die agaan gewoon lang mee! En pas had ik een mondoni broek gekocht, niet in mijn maat dus laten opsturen, na een half jaar meer dan 5 x gebeld zijn we een maat groter gaan halen. Een week later kreeg ik mijn broek binnen! Haha 2 voor de prijs van 1! En nog in de opruiming ook! Haha.

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:40

Voor mij bijna het zelfde
Ze staan allemaal aan huis we hebben een 40x20 buitenbak en een binnenbak op 3 minuten stappen en de bossen op 5 minuten stappen.
Verder krijg is eigenlijk alles ik krijg me kleren en eigenlijk alles voor de paarden, maar als ik iets wil wat helemaal niet meer nodig is bijv. weer een nieuw setje dan vraag het dan meestal wel voor Sinterklaas/kerst/verjaardag en als iets weer echt nodig is krijg ik het omdat het dan gewoon nodig is, maar niet dat ik elke week een nieuw setje krijg ofzo.
Ik hoef me wedstijd kleren en alles er omheen ook niet zelf te betalen, DA en hoefsmid betalen me ouders, alleen als ik iets echt heel graag wil en kan niet wachten tot me verjaardag/Sinterklaas/kerst dan moet ik het van me ouders wel zelf betalen.

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:43

Noor, nog bij de divoza kunnen slagen? :)

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:52

Mijn ponyveulen staat bij mijn verzorgpaardjes aan huis. Ze hebben daar 3 stallen, poetsplaats, paddock, wei op ongeveer 5 minuten loopafstand en een eigen rijbak is in de maak. Is redelijk dichtbij voor mij, zo kom ik ook wat vaker bij mijn verzorgpaardjes en de stalling is ongeveer 1/3 of 1/4 van prijs van wat normaal een stalling op een 'vreemde' stal kost :P Dus ik ben er dol gelukkig mee.
Moet wel nog het een en ander verbeterd worden wat paddock, wei en eigen bak betreft, maar goed. Dat gaat allemaal nog gebeuren.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:02

esmee_akker schreef:
Noor, nog bij de divoza kunnen slagen? :)

Nee, de carnavals opstacht word voor mijn huis opgestelt en ik het huis dus niet uit :P
Ik ga maandag :)

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:24

Alvast veel plezier maandag! :D

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:43

Dankje! Ik moet zo oppassen, :) maar eigenlijk is het niet echt oppassen. Het is meer film kijken en chips eten :+

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:28

Haha, chips eten is niet mis haha <<)

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:37

Haha nee, en ik krj er nog geld voor ook! :+

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:38

Haha mooi mee genomen toch? Hahaha :')