Ik heb heerlijk gereden dus het begin is er. Ben aan het sparen voor een nieuwe camera. Vandaag moest ik een photoshoot van mijn zus en haar vriendin doen met m'n i phone. Het bewerkt wel fijner.
Ik weet totaal niet meer waar ik gebleven was met bijlezen, dus dat sla ik even grotendeels over. Of eigenlijk helemaal, want ik weet totaal niet wat op wie te reageren
Een van de Friezen is plotseling overleden, terwijl ze naar een andere stal verhuisd was om te trainen voor wedstrijden. De andere, jongste Fries heeft nog niet door dat haar moeder niet meer thuis komt, omdat ze overleden is. Maar sinds die moederFries weggebracht is, is die jonge Fries wel een stuk aardiger tegen Boelie. En Boelie staat daardoor nu in de stal naast de jonge Fries. Van een 3,5 x 3,5 stal naar een 4 x 4 stal. Maar ja.. Natuurlijk wel jammer dat daarvoor die oudste Fries overleden is. Maar daarom dat ik even afwezig was en niet veel nieuws over Boelie verteld heb. Er valt verder ook niet heel veel bijzonders te vertellen. Binnenkort krijgt hij en Fame, die jonge Fries, wel een zwaardere wormenkuur, omdat die oudere Fries overleden is door een geperforeerde darm. Gewoon om te voorkomen dat het straks door wormen ontstaan is.
die wind is wel fijn hoor! nee, les ging echt prut... we hadden een andere, echt niet normaal waT een kÜT wijf.. rachel moet je losrijden door haar nek los temaken met stelling links en recht op de binnenhoefslag, nou dat moecht niet. dus rachel deed der hoofdomhoog en die vrouw loopt naar me toe en pakt mijn teugels en zet der rond, als ze niet doorliep kreeg ze een schop onder der buik... heb na een tijdje maar gewoon de binnenhoefslag gepakt. was ze weer aan het zeiken grrrr!!! moest ik de galop doen, en dat wilde ik niet. zecht ze zo, dat moet je. zeg ik nee, ik wil dat niet... ik denk zo, jij weet de rede toch niet!? uhgg, heb de rest van de les maar een beedje los gestapt en gedraafd. serieus.... zat ze daarna ook te zeiken over mijn zadel, hoofdstel, bit en neusriem.. nee jammer, ik hoop dat hij vrijdag/zaterdag binen komt!
Tis idd behoorlijk heftig, maar we kunnen er op stal wel redelijk over praten. Niet te negatief en zonder tranen. We zijn er alleen achter gekomen dat die sterkere wormenkuur alleen geschikt is voor paarden die ouder dan 2 jaar zijn. Dus dat gaat niet door. Maar er schijnt een gewone pastawormenkuur te zijn waar wormen nog niet 100% resistent tegen zijn. Dus dat gaan we dan nu maar nemen in plaats van die injectiekuur.
Balen dat die les zo gegaan is. Zo'n instructrice zou ik zelf ook niet willen hebben, die je dingen gaat lopen verplichten.