[HK]Het nieuwe kletstopic van de New Forest eigenaren !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_nvds

Re: [HK]Het nieuwe kletstopic van de New Forest eigenaren !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:25

Ik heb al les :(

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:25

ik niet, ik ben nog thuis, maar ik ga afsluiten en op de fiets! XXX

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:03

Goeiee

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:04

Ik ben thuis , ben zo moe he jeetje

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:59

Ik ben ook weer thuis

Leuk jasje Noor!

Nou de heenweg: wij van rosmalen naar den Bosch en dan weer van den Bosch naar Utrecht dus overstappen, wij kei hard lopen rijd die trein voor onze neus weg :')
Toen we in A'dam waren heel veel geshopt en maar 10 minuten in dat concert dingen geweest, heb echt enorm veel gepast en heb heel veel leuks gezien, ik lijk wel gekrompen xs was te groot :') of overal was xs er al uit, ik heb nu dus maar 1 ding.
De terug weg, Ajax moet vandaag spelen dus heel het station was een chaos van supporters en ja hoor in welke trein zaten wij? De trein die ook naar de arena ging, maar er zaten Brabander is :D was echt super gezellig en omg wat zat daar een leuke jongen :9 jammer dat alle Brabanders en die leuke jongen er bij de arena uitgingen, het was echt heel gezellig met hun allemaal haha
Toen weer naar den Bosch en zo weer naar rosmalen en nu weer thuis

Morgen moet ik al om 8:45 aanrijden voor de wedstrijd dus ik ga Bo zo maar vast vlechten

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:31

Leuk Es!
Knappe jongen? <<)

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:43

Jaaa <<)
Alleen ik zie hem waarschijnlijk nooit meer hahaha, hij woont hier niet zo ver vandaan, maar ik kom daar echt nooit hahaha

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:50

Oeeeh ga der heen. Heb je geen foto

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:52

Haha nee geen foto :')
We stonden met ze'n alle in die coupe, hahaha zie me zelf al in 1x met een camera voor hem staan :') 'even lachen jongen' nee grapje :')

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:54

HAHAHAHAHHAA JAA HAHAHAHHAAHHAHAAHAHAHAHA

Even lachen skatjeeee , duckface :*

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:54

Hahahahahahahahah *-:)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:55

HIHI , lachennnn

_nvds

Vandaag op jewel gestapt en stukjes gedraafd

Pippelinos

Hoe ging die?

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:00

Noor, is je haar al gedipt? :D en hoe gaat het met je teen? :(:)

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:56

noorhermans1 schreef:
ehb je nog nooit wat opengehaald :oo dat doe ik dagelijks, ik zit helemaal vol met littekens :P

succes bij de smid! ik hoop dat het helpt ja!

ik heb net maar mijn alstars uit de kast gepakt en nu gaat het al een stuk beter :P

Nee, nog nooit wat gebroken, maar wel meerdere keren wat gekneusd of opengehaald :P Hoe vaak dat ik vroeger met jurkjes, rokjes of korte broekjes op me knieën gevallen ben. En heb ook blijvende rugklachten door een val van een pony op een manege, omdat ik verkeerd terecht gekomen ben en meerdere spieren en botten goed gekneusd waren. Dokters zijn er na 9 jaar nog steeds niet achter of er nou een wervel niet goed zit, of dat het iets met de spieren/zenuwen is dat mij dwars zit.

Nou.. ik neem mijn woorden terug trouwens :') Dat Boelie veel respect heeft voor het draadje. Hoorde gisteren toen ik daar kwam dat meneer 2x door het draad heen gerend was om vervolgens als een gek rond te rennen en daarna melk te zoeken bij de hengstige merrie. (nee, ik snap die reden ook niet waarom hij melk zoekt bij een hengstige merrie XD) Dus met moeite heeft de eigenaresse van de Friesjes meneer gevangen en op een wei verderop gezet. Ik dacht echt, nu is het afgelopen. Nu beginnen die hormonen te erg te worden. Dus ik s'middags Boelie halen. Niks aan de hand. Ik kon zo z'n halster omdoen, waar die eigenaresse Boelie echt voor in een hoek heeft moeten zetten voor ze hem kon pakken. Ik kon er rustig mee terug naar stal wandelen, zelfs met een opvallende felblauwe emmer wat ik mee nam van de wei. Eenmaal in stal kon ik z'n halster zonder problemen en hoofdschudden afdoen. En toen hij aan de beurt was bij de hoefsmid kon ik hem ook weer zonder problemen pakken en meenemen. Dus ik snap niet goed waarom hij zo wild heeft moeten doen bij die eigenaresse. Misschien dat hij goed tot rust heeft kunnen komen op de wei, waar hij alleen kon kijken naar de paardjes van de buren.
En met de hoefsmid was hij braaf! Echt wauw! Zelfs met voetjes optillen en uitkrabben trok hij nog vaker terug dan bij de hoefsmid met het kappen en vijlen :P Alleen bij het laatste achterbeen begon hij een beetje terug te trekken, waarschijnlijk omdat hij er genoeg van had om weer zo lang stil te staan :P Dierenarts was ook heel erg te spreken over Boelie. Dat hij zich bijna op de grond liet vallen voor de hoefsmid als hij een been optilde en dat hij een D-pony werd en verder heel braaf was voor een hengst. Dus hij heeft er weer een favoriet bekappaardje bij :P

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:07

Super goed! Kneuzen, openhalen en blablabla doe ik bijna dagelijks :')

Wat fijn dat boeli zo braaf was bij de smid! Laat je hem nu ook in het andere weitje staan?

Ik had gistere les en het ging echt goed! Ze zei dat rachel al heel veel vooruit is gegaan! En dat zei kim ( die ik woensdah heb) ook al! Dus ikk ben echt trots op ponny!! Lekker dier! Ik ga vamiddag weer even buiten rijden en dan kijken of ik een filmpje kan maken, dus als het lukt..... En ik wil ook even foto's maken van de schimmel. Ik maar eigenlijk alleen maat foto's van rachel :P maar meneer heeft de kijk-eens-hoe-knap-ik-wel-niet-ben-en-hoe-goed-ik-wel-niet-kan-bewegen look ontdekt...... Patsertjes heb ik toch in de wei :'). Ik had trouwens mijn haar nog wel gedaan alleen ik had donkerblauw en dat was evht heel lelijk geworden.... Dus iik heb geen foto.... Ik heb nog wel van een paarse dip :D ik moet vanavond opassen en dan volgende week, dus dat word lekker veel geld. Voor HE3!

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:07

zoo ik heb weer weekend, weer meer tijd voor bokt ! :) sorry dat ik dagen wat afwezig was, heb twel een beetje gelezen allemaal.

ohoh ondeugend was Boelie dus gisteren een beetje , nouja gelukkig dat hij bij jou wel gewoon zo makkelijk was haha en bij de hoefsmid :)

en hoeist met Jewel Naad?

vandaag me weer eens opgegeven voor een wedstrijd :) duurt nog wel even (25 mei), maargoed heb er nu al zin in ! is lang geleden hihi. B springen en gewoon een B dressuurproefje (:

vanmiddag westernlesje op stal. Dus daar ga ik met Sandor aan mee doen hihi, nog nooit gedaan met sandor en ik zelf heb vorig jaar wel een westernwedstrijdje gehad maar dat was met een andere pony.
is trouwens niet heel hoog nivo western hoor haha, gewoon dingen als een hek open maken over een soort brug heen (dat is dan een onderdeel) & zo nog wat kleine dingentjes. ook zijn er onderdelen die je de heletijd in galop moet rijden of met 1 hand. maar er zijn er maar 3 op stal die echt western rijden en de rest rijd gewoon engels, dus zo moeilijk gaan ze t vast niet maken haha.

en jullie nog plannen voor dit weekend? ^^

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:09

O ja, ik weet niet of ik dit al heb vertelt maar mijn moeder werkt bij de dierenarts als assistente en ze DA had aan mama gevraagt og ze een keer op een pony kon oefenen met (volgens mij) een peescsan of e
Röngenen kon oefenen, dus we rijden moergen naar berghem!

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:13

Nee, die andere wei wordt vandaag omgeploegd en zal morgen ook nog niet zo ver in orde zijn dat hij er gewoon in kan lopen :P Komt een bak in die wei, zodat we een eigen bak hebben en niet tussen de hindernissen door moeten slalommen bij de buurvrouw. Of ja, de eigenaresse met de Friesjes dan waar ik af en toe ook eens een keertje mee rij. Met Boelie hoeven we er nog niet tussen door te slalommen :P En aangezien hij gisteren, na het bekappen, weer bij de merries gezet is geworden en meneer niets anders deed dan flemen en zoeken naar melk :') Hadden me maar besloten om hem dit weekend gewoon er bij te zetten. Het hele weekend op stal houden is natuurlijk ook niks en hij is te klein om raak te dekken, mocht hij eindelijk snappen wat die Fries nou wilt :P Of de Fries moet voor hem gaan liggen :P Maar dat hengstige zal dit weekend ook ongeveer ophouden, want normaal zijn ze een kleine week hengstig en dat is toch al bijna afgelopen nu.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:15

Daar moet je wel mee oppassen want als ze het eenmaal hebben ontdekt blijven ze het doen... Ook als ze ruin zijn...

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:19

Dat weet ik. Nou ja, niet iedere hengst/ruin doet dat, maar ik weet dat die kans er in zit. Maar goed, als er geen andere optie is en hij niet meer doet dan flemen en melk zoeken, dan zie ik het probleem niet echt voor alleen dit weekend. Hij wordt verder in de gaten gehouden door de ouders van de eigenaresse van de Friesjes, want die eigenaresse is dit weekend een weekendje weg. En die ouders zijn niet bang om Boelie uit de paddock te halen :P
Volgende keren gaan we ze ook scheiden van elkaar, ook voor Boelie's rust. Want denk dat hij gewoon een beetje gek werd van het achter een draadje staan en die andere twee de rest van de paddock voor zich alleen hadden. Dan moet die wei ook wel zo ver in orde zijn dat hij daar gewoon kan lopen.

Ow.. voordat ik erg egoïstische blijf doen :P

Fijn dat de les zo goed ging en dat je van die fijne complimenten kreeg! Is alleen maar beter dat anderen ook zien dat jullie zo goed vooruit gaan.

Leuk, western :P Lijkt mij ook een erg leuke discipline voor zo nu en dan eens tussendoor. Zeker dat onderdeel van western. Kun je altijd veel van leren voor eventuele buitenritjes.

Mijn plannen voor dit weekend zijn er niet zo veel. Ik ga Boelie nog wat meer van zijn wintervacht af proberen te helpen. Hij loopt al een paar dagen een beetje te zweten, dus ik wil hem graag van die wintervacht af helpen. Verder rij ik dan nog op de stal met de Haflinger een lesje vandaag. En als het goed is kan ik thuis eindelijk me konijnenhok een beetje repareren. Een van de deurtjes van het nachthok is een beetje kapot, dus hebben me 3 konijnen nog maar 1 nachthok wat ze moeten delen :P Ik merk aan ze dat ze die ruimte eigenlijk wel missen.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:36

Gaat wel goed met Jewel! Lief dat je er na vraagt :)

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:25

jaaaj, goeszo naad!

ik heb net buiten gereden, heb filmpjes geemkt, nu nog even uploaden! ik ehb net ook foto's gemaakt van de schimmel!

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:32

Cassandra, fijn dat Boelie lief was bij de smid!

Leuk Felien, lijkt me leuk om een keertje Western te rijden zeg!

Fijn dat je les goed ging Noor en er verbetering in zit!
Ik ben benieuwt naar de foto's! En het filmpje :D

Mijn wedstrijd:
Inrijden was een drama, pony lief deed verschrikkelijk moeilijk, steigeren bokken enzovoort, ze is hengstig :') was niet ontspannen te krijgen was hier eigenlijk al best bang voor omdat het de eerste keer buiten dressuur is en dan is alles spannend :')
Er kwam toch wel een beetje de ontspanning en toen kwam proefje 1, niet perfect maar ook niet echt super slecht, witte hekjes zijn toch wel heel eng :')
2e proef, ook niet heel slecht maar ze tikte met haar achterbeen een hekje aan hier schrok ze echt heel erg van waardoor ze in de verkeerde galop sprong en heel hard ging, dus ik er een wisseltje in gooien en meteen maar door naar de midden galop want die moest toch :') 184 punten als dit niet was gebeurt dus eigenlijk prijs gehad maar ik heb er weer 2 winstpuntjes bij dus ik kan over.
De ringmeerster kwam naar me toen en zij dat ik Bo heel goed kon rijden omdat het zo'n pittig ding was, en dat ik er zo mooi rustig onder bleef omdat Bo af en toe toch best gek deed :')
Ook complimenten van de jury gehad over dat ik een ontzetten mooie chique pony had :D
Er zit eindelijk weer vooruitging in! Ben ondanks dit toch best blij met me punten omdat het een periode erg slecht ging.

Net een poging gedaan om in den Bosch te komen voor te winkelen alleen alle parkeerplaatsen waren vol dus weer terug naar huis gegaan :')