[HK]Het nieuwe kletstopic van de New Forest eigenaren !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Regendans

Re: [HK]Het nieuwe kletstopic van de New Forest eigenaren !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:17

haha ja bij mij ging hetook goed!

goedzo esmee en lynn!

ik heb morgen clubvergadering, ik ga met een vriendin, mama komt pas later :P

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:23

Mooizo!

Die ene bezoeker is er echt dag en nacht :')

maak je bekent bezoeker!

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:25

fach hem/haar/het!

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:26

Haha idd :')

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 06:29

goedemorgen ! :)

en nog altijd die ene bezoeker :')

vandaag kort dagje: van 8 tot 1 , daarna richting stal en dan vanavond dressuurlesje ! ^^

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:58

Ben bang bang bang

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:51

leuk felien!

wye naad?

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:12

Felien_Kyra schreef:
goedemorgen ! :)

en nog altijd die ene bezoeker :')

vandaag kort dagje: van 8 tot 1 , daarna richting stal en dan vanavond dressuurlesje ! ^^

Succes!

Ik had een lange dag, ben net pas thuis :(

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:13

Naad, weet je al iets meer over Jewel?

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:58

Ik heb al wat punten terug van de pww

Voor aardrijkskunde heb ik een 7,3 waar ik heeel blij mee ben omdat hij 4x meetelde en er als het goed is omhoog van ga :)
Met scheikunde ben ik ook wel blij omdat ik die nog lang niet af heb en dus heel veel punten heb laten liggen maar het is toch net nog een voldoende :D
En dan heb ik Duits, nog niet het punt echt maar wel het aantal fouten en dan kun je zelf al een beetje rekenen en zit nu rond de 7,8 kan nog iets lager worden omdat er nog een opdracht bij moet maar voor me gevoel ging die goed, maar het punt kan sws niet lager worden als een 7 dus daar ben ik ook heel blij mee :D

Vandaag ga ik niets me Bo doen, moet nog helemaal aan Frans beginnen voor morgen een so van 10 werkwoorden in 5 verschillende tijden :(

Jullie nog plannen?

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:13

Succes met het leren en maken van huiswerk. Jeetje.. Bof ik ff dat we bij mijn opleiding erg rustig aan beginnen. In totaal maar 2 vakken waar we huiswerk van opgekregen hebben :P

Vandaag heb ik Boelie gepoetst en daarna losgelaten. Er lag nog een hoopje los hooi en de Friezen hadden door de poetsbeurt al bijna al het hooi dat buiten lag op gegeten. Dus dan kon hij zo ook nog ff rustig eten. Kreeg tussendoor ook even een pluk hooi in mijn gezicht geduwd door meneer :P Volgens mij vond hij dat ik het ook moest eten :P
Maar wat is hij gemakkelijk voor een jaarlinghengstje! Echt.. de eigenaresse van de Friesjes was daar ook nog steeds er blij om, dat hij zo gemakkelijk is. Die Friezen zouden alles overhoop lopen, om meer en lekkerder eten te zoeken. Boelie staat gewoon rustig dat hoopje hooi weg te werken en kijkt eens even naar links en naar rechts :P
En toen ik em de paddock in bracht, waren ze de trailer aan het vastkoppelen aan de auto om hooi te halen. Zo'n grote baal past net in de trailer :P Daar schrok hij wel even van, een klein schokje en 1 pasje naar achteren, maar daarna liep hij gewoon dapper met mij mee de paddock in :P Hij had het gewoon even niet verwacht denk ik, en daarna vond hij er niks engs meer aan :')

Zondag staat de wasdag gepland om de 2 Friezen en Boelie eens te wassen. Boelie's eerste wasbeurt, dus ben benieuwd hoe hij er op reageert :P En volgende week vrijdag zijn eerste hoefsmidbezoekje. Voetjes optillen en zo gaat goed. Vind het af en toe wel lastig om zijn benen ook te buigen :P Dus vind het zelf wel een beetje spannend wat hij gaat doen als de hoefsmid gaat kappen. Dat een vreemde man zijn benen optilt. Zal vast wel goed gaan :P

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:53

Succes met de wasbeurt en bij de hoefsmid,
Het merrie veulen hier die ook van François is vindt wassen helemaal geweldig, ze gaat altijd recht met haar snuit door die straal heen en dan spat al dat water alle kanten op :+
De hengst is niet zo'n fan van wasbeurten maar dat kan nog komen :')

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:51

Ik heb 7,7 voor AK
Engels SO morgen terug .. Spannend! Dus niet!
2 bezoekers... Brrr

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:06

Ik had vandaag ook een Engels so terug een 9,5 die 2x meetelt, ben daar heel blij mee want Engels is me slechtste vak :')

Hier nu 1 bezoek :')

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:51

Haha goede punten!

Hiert 2 bezoekers :P

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:56

Punten klinken heel erg netjes ja!

Ik ben ook benieuwd naar het poetsen. We hebben al eens voetjes afgespoten, en dat vond ie toch niks :') Dan tilde hij zijn benen op, kon niet stilstaan. Echt zo'n 'iewl-reactie' :P Maar wie weet vind ie het straks wel lekker als hij helemaal gewassen wordt, in plaats van alleen z'n voetjes :P

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 06:12

Ver zijn we niet maar oke ,

Eerst begon die met de buigproeven. En rechtuit weg draven , liep ze alles goed. Geen stap verkeerd. Toen gingen we in de stene longeerbak dus op het harde gewoon draven. Liep ze rechtsom niet lekker. En linksom wel. Toen in het zand gewoon de longeerbak , liep ze weer rechtsom niet lekker en linksom wel. Toen heeft die der linker voorbeen geschoren want daar liep ze kreupel op. Heeft die dus 3 delen omstebeurt verdooft kwam ook niks uit , ze bleef rechtsom fout lopen en links goed. Het leek een beetje of ze steeds slechter begon te lopen. Toen gaf die der een middel waar ze duf van werd (vond het zo zielig) Toen hebben we dus der been op de foto gezet en daar kwam ook niks uit. Toen heeft die een scan gedaan , daar kwam licht uit dat ze ooit een peesblessure heeft gehad , hij dacht aan een jaar a 2 ongeveer geleden. Naja maar er kwam nog niet uit waar ze nou precies zo kreupel van loopt. Dus we gingen toen verder want der been ( met been bedoel ik van de hoef tot de knie) was ondertussen het probleem dus niet. Zijn we naar der schouder / elleboog gegaan. Hebben ze eerst buigproeven gedaan , nou jewel hd echt pijn want ze ging gillen etc. Vond het echt zielig , maar ze liep met die buigproeven recht uit nog steeds niet kreupel en nog steeds wel in de longeerbak rechtsom. Dus hebben we der schouder op de foto gezet. Omdat hij tijdens het buigen merkte dat ze in der linker schouder wat minder kracht tegen gaf , dus dat e daar misschien slap in is. Naja de foto zei weer niks en toen hebben ze nog 1 x iets verdooft + de scan erbij anders konden zeiphet niet zien en daar kwam weer niks uit. Ben dus niet zo heel veel opgeschroven behalve dat ze een peesblessure heeft gehad en het dus nu daar niet zit. Hij denkt aan een onstekking maar ondertussen waren e daar bijna 5 uur dus gingen we echt naar huis. Het was echt ook zwaar voor Jewel. Heb nu onstekkingremmers en pijnstillers mee gekregen ,moet een hele week stappen. (op schema) en dan volgende week kijken of ze nog kreupel loopt.

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 06:19

Awh Naad :(:)
Veel sterkte
Als ik zo begrijp heeft ze dus wel een kans op beter worden als het die ontsteking is?

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 06:46

Sterkte Naad

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:59

Sterkte Naad! :(:)
had al het een en ander gelezen op facebook, maar rot dat 't zo onduidelijk is :(

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:07

Ik ben weer thuis van school :D
Had eigenlijk 5e uur maar die viel ook nog eens uit, ben alleen wel helemaal doorweekt van de regen en nu schijnt hier de zo'n weer :')

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:26

sterkte naad!

haaha, jaa, net regende het hier ook en nu schijnt de zon esmee :P

dadelijk komt de smid, hij belde dat er een spoed tussenzat en dus 2 uutjes later kwam, gelukkig zat ik bij tekenen, gal mijn telefoon langs me en kon ik gewoon op nemen :P

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:00

Dankjulliee <3

Aaah esmee ik was ook helemaal doorweekt!
Succes noor

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:03

ahhh! het begon ineens echt KEI hand te regene, denk ik oh , ik doe de paarden wel even naar binnen, maar nee hoor, ze willen niet :')

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:42

Ik was in die bui aan het rijden :')
Toen ik begon scheen de zon, toen kwam er zo'n wolk en begon het te regenen en ja nu is de zon er weer en ben ik weer nat :')

Hopen dat de smid het nu wel in 1x kan afmaken Noor :')
Had je trouwens gewoon in de les opgenomen? :')