Hoe ben jij aan je (verzorg)New Forest gekomen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__KELLY

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)New Forest gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:28

het was voor mij geen bewuste keuze, ik kwam als klein penny meisje graag op de stal van de kennisen van mn tante. En toen was ik helemaal gek op een pony daar op stal en thuis onder het eten was het altijd hele verhalen over die ene pony , dus mn ouders zijn toen eens mee geweest en toen mocht ik een paar keer op dr rijden en het klikte gewoon maar ik dagt dat ik gewoon eens op dr mocht rijden en mn ouders gingen kijken. En toen 2 weke later toen ik achter bij mn shet was waar ik bijna wel was uit gegroeid kwam er ineens een trailer aan met DE pony er in , maar achteraf ben ik echt blij dat ik een new forest heb gehad want denk dat dat zo'n beetje de leukste kinderpony's zijn altijd erg rustig en veel geduld en soms eens een beetje druk maar ze zouden echt geen vlieg kwaad doen,
als ik dat dan wel eens vergelijk met een vriendin van mij die een welsh C pony'tje had die was altijd af en toe echt een kreng.

sjallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:23

ging bij een vriendin kijken naar dr eigen fokproduct vond het zo'n leuke merrie dat ik achter een forest aan ben gegaan

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:02

Via bokt! Haha!
Iemand uit een HK topic waar ik altijd ben had mijn topic gezien. En ze wist nog iemand die een pony had waar niet meer op werd gereden. Dus vandaar. Tong uitsteken

Sandsous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:54

Iemand uit mijn manege les verzorgde 2 pony's. Ze vroeg aan mij of ik wou verzorgen omdat zij binnenkort weg zou gaan. En 1 pony daarvan was een New Forest. Puur toeval eigenlijk Lachen

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:12

voor mij was het puur toeval. Dustin is eerder een half jaar mijn verzorgpony geweest, en tja die kies je niet op ras uit Tong uitsteken

Hij zou te koop gezet gaan worden, en m'n ma vond dat zielig voor mij en had nog wat geld over en heeft hem gekocht. Toen was ik de super trotse eigenaar van een pracht forest pony Haha!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:25

__KELLY schreef:
maar achteraf ben ik echt blij dat ik een new forest heb gehad want denk dat dat zo'n beetje de leukste kinderpony's zijn altijd erg rustig en veel geduld en soms eens een beetje druk maar ze zouden echt geen vlieg kwaad doen,
als ik dat dan wel eens vergelijk met een vriendin van mij die een welsh C pony'tje had die was altijd af en toe echt een kreng.

ze zijn niet allemaal zo rustig hoor! Die van mij heeft m'n pa zover gekregen dattie er niet meer op wil Clown Hij is echt mega druk, vooral met andere paarden erbij. Dan werkt de rem niet best meer. Hij is verder wel betrouwbaar hoor, bokken en stijgeren doet hij zelden. En gewoon in omgang kan ik alles met hem, alleen met rijden word hij vaak pittig.

ter illustatie, een kwpn-er van 1.70 kan zijn draf niet bij houden, dan moet hij flink doorgalloperen. en dan krijg je dit soort plaatjes :

Afbeelding

Als een gek tegen het pessoabit intrekken om dat andere paard maar in te kunnen halen (de voorste)
Afbeelding

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:39

Hmm, via via hoorde ik dat ze nog iemand voor Katinka zochten.
Katinka viel ik mijn opzicht direct al op toen ik haar ben gaan zoeken in de wei Lachen
Ik mocht proefrijden en ik ben 'aangenomen', eigenlijk vanaf het eerste moment was er al een duidelijke klik!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:26

ik hoorde via een vriend van me zusje dat M. iemand zocht om haar paarden te verzorgen. Ik ben daar heen gegaan, en zo kwam ik dus aan mijn verzorgpaardje

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:29

Perdy is de pony waar ik jaren geleden op de manege op heb leren rijden Ja heb haar toen na jarenlang sparen gekocht zodat ze lekker van haar welverdiende pensioen kan genieten Haha!

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:44

Ik kwam regelmatig op een stal, en sprak diegene via bokt Lachen.
Toen ze een keer aan het rijden was en mijn vriendin ook ging rijden vroeg ze of ik even wilde, daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen.
Dat ging erg goed, en een week later heeft ze gevraagd of ik hem wilde doen.
Dat is inmiddels een jaar geleden en ben nog altijd dolgelukkig met hem Haha! (En met zn eigenaar this_is_me ook overigens!)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:49

Via Marktplaats.
Was niet bewust op zoek naar een new-forest maar de klik was er en hij was helemaal mijn type. Lovers

shadow13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:22

Via een collega van mijn vader, hij had nog een paardje staan wat eigenlijk net te veel voor hem was (hij heeft 6 paarden) en hij kon hem niet gebruiken omdat hij te klein gebleven was. Gelukkig maar, want het is zo'n geweldig dier, anders had ik hem nooit in mijn handen gekregen!

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:08

Ik ook via bokt. Ik zocht een verzorgknollie, dus heb ik een advertentie op bokt geplaatst.
En zo kwam ik aan een héle lieve newforest pony te verzorgen! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 20:41

marktplaats Ja ! Zocht ook een verzorgpony , en die is dus een new forest Ja

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:09

Op school (mbo)kreeg ik de mogelijkheid om in mijn 3rde jaar een van de pony's van school te rijden en omdat ik op dat moment wat angstig was met rijden vroeg ik om een rustige en die kreeg ik toen ook. Dat was mabel, heb haar toen 3 jaar gereden voor school en verliefd geworden op het ras, toen moest ik stoppen met rijden omdat ze een nieuw gebouw kregen waar ze ook rijlessen zouden geven en haar dus voor rijlessen zouden gebruiken. 2 jaar haar wel heel vaak geknuffeld, maar helaas niet mogen rijden op 2 keer na met rijlessen op school. Toen kreeg ik de mededeling dat ze haar wouden verkopen en heb gelijk aangegeven dat ik haar wel wou kopen dit was 2005 voor de zomervakantie en 16 oktober 2005 heb ik haar opgehaald en nu is ze dus al 2 jaar van mij en ben nog steeds erg blij met haar...

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:34

Via de hondencurcus, daar zat een vrouw die ook trainde met haar hond, en die had 4 paarden, waaronder dus een new forest Haha!
Ik mocht een keer komen rijden, maar dat is al snel vaker geworden Vork

Lautjuh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:29

nou,, op internet had pap staan kijken en printe hem uit hij vond dat hij goede benen en bouw had, toen zijn we gaan kijken, hij stond in arnhem. ik probeerde hem en hebben hem bekocht:)

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:57

wij vonden mn pony op marktplaats
was de 1e pony die we bekeken
heb daar 1st in de bak gereden,, en mocht daarna ook nog langs de weg
ik was toen helemaal overtuigt dat ze de ideale leerpony voor mij was Schijnheilig
en dat vind ik nu nogsteeds OK dan!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:02

Ik kwam bij me oude verzrogpony kijken die was aan nieuwe mensen verkocht in de buurt.
En toen stond ik te kijken bij de wei toen was er een meisje en die zij je mag er wel in hoor.
Ik bij hem kijken en toen zij ze van joh ik ga vavnond wandelen met mijn pony heb je zin om mee te gaan?
Ik s avonds weer gekomen mocht gelijk op der zittne haah ik was 12 of 11 Bloos ..
En toen zij ze dat k vaker mocht komen Lachen
En nummers uitgewisseld en zo mocht ik der verzorgen 4 jaar lang toen werdt ze ook helaas verkocht Verdrietig
Afbeelding

Lovers

Liset_Diffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:50

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:54

mariekie schreef:
Ik heb mn new forest gratis gekregen van de mensen waar ik haar verzordge.

Die gingen verhuizen en ze wisten niet wat ze met de pony moesten Lachen

Zo hee, als dat geen pennystory is.... Knipoog Das mazzel hebben.

Wij hebben hem gewoon gekocht van een kennis, van een kennis en daar weer een vriend van en die zijn dochter was te groot voor haar pony gegroeid. En toen mijn dochter erop ging rijden kon je meteen zien dat ze voor elkaar gemaakt waren. Dus die beslissing was gemakkelijk gemaakt.

davy_loverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:29

ik zocht naar een lieve D-pony en toen zag ik mijn pony die ik dus nu heb en ik was helemaal verliefd op hem! (nu nog steeds hoor!) en het was toevallig een New-Forest! zo ben ik aan mijn Davy gekomen!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:31

Ik verzorgde een paardje, en toen hadden die anderen mensen een verzorger nodig.. en toen hadden ze mij gevraagd Haha! Later zijn hun naar een andere stal gegaan, heb ik les met hem genomen zal wedstrijden gaan rijden, maar toen kreeg ik mijn eige trots! Rij gelukkig nog wel is op hem, en hij staat maar 300 meter van mijn eigen pony af Haha!

samiratjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:44

uhm ...bij een handelaar vandaan..gelukkig is ze daar weg!
heb der nual 6/7 jaar ofzo Haha!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:17

Toen ik besloten had om mijn vorige pony te verkopen, ben ik gaan zoeken op marktplaats etc. Toen ik Sharon zag leek ze me wel geschikt, en zodoende heb ik contact gezocht met de eigenaren voor een afspraak en ik heb haar nu bijna 2 jaar. Lachen