Hengstenkeuring 1 december Ermelo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hannico09

Re: Hengstenkeuring 1 december Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 11:23

Ben gisteren ook geweest. Heb 4 echt goede pony's gezien en die jonge Lex staat wel op 1. Wat een gave pony met fantastische begingen. Hij sprong ook echt goed. Dat is een pony die in de sport ook ver kan komen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 11:45

LadyDaily, veel mensen schrijven ook een hengst in niet met als doel goedkeuring, maar verkoop. :) De handel is vaak behoorlijk op een VHK.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:24

Dat moeder nog staat ingeschreven in het VB, hoeft dus geen belemmering te zijn dat nakomeling naar de hengstenkeuring mag. Had verwacht dat ze daar wel op af zouden rekenen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:05

Helaas is mijn Razzle inderdaad niet door.

Hij heeft zich niet zo kunnen laten zien, als wat hij normaal doet.

Het straatje vond hij maar raar, heen gleed hij steeds wat uit leek het wel. Terug gelukkig beter.
Op het zachte aan de hand zaten mooie stukken tussen.

Bij de vrije beweging kreeg hij helaas niet de kans om veel van zijn geweldige draf te laten zien.
Eén stukje heeft hij een pracht draf laten zien en hoorde je uit het publiek een "woow" gaan.
Helaas was het maar een stukje en werd hij daarna door de aanjagers in galop gehouden, vaak in een veel te harde galop.

Het springen was ik niet ontevreden over.
Doordat hij vaak wat hard ging, liep hij soms wat balkjes eraf.
Maar er zaten ook erg mooie stukken tussen.

Al met al zijn we weer een hele ervaring rijker.
En blijft mijn hengst uiteraard de mooiste :D

Wat foto's van Fiore's Razzle Dazzle

Knap koppie
Afbeelding

Opstellen
Afbeelding

Draf op de straat
Afbeelding

Opstellen in de kooi
Afbeelding
Afbeelding

Draf tijdens de vrije beweging
Afbeelding

Galop tijdens de vrije beweging
Afbeelding

Vrijspringen
Afbeelding
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:11

Als hij voor jou maar de knapste en de beste is Margriet, jij moet er van genieten. :)

En wij doen dat nu ook, want het is een knapperd, jammer dat hij zich niet zo liet zien als hij kan. En jammer van die balkjes met het springen, want deze springfoto's tonen wel een mooie techniek en veel vermogen. :j

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:15

Dank je!
Ik ben inderdaad nog helemaal verliefd op hem.
Gewoon zonde dat hij zich niet optimaal heeft kunnen laten zien.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:17

Ja, dat is altijd zonde, het is maar een momentopname. Maar er is altijd nog een herkeuring, mits het rapport veelbelovend is is dat ook nog een optie, als de minpunten alleen maar het "verprutste" stukje is.

Enne, Henk Calis en knotjes? :wow:

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:20

Ja ja... de knotjes zitten er strak in he?

We zullen het rapport afwachten, denk niet dat we het nog proberen op de herkeuring, maar je weet nooit.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:33

Ja, ze zitten er prachtig in. :j
Heb je hem zelf ingevlochten?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:39

Nee, niet eens ;)

Judith heeft hem gevlochten.

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 00:41

ik meld mij ook even weer.
wij zijn erg blij dat Rex door mag.hij liet zich super zien en hij sprong fantastisch.zo deed hij dat thuis ook,dus we gingen met een bepaalde verwachting van huis,maar ja jullie weten het,hij moet het ook even doen in Ermelo.
Rex hebben we thuis zo'n 20 x!!!! gemeten en hij was bij ons steeds op 1.46/1.47. Tijdens het meten begon hij vreselijk te brullen,dus maakte zich groot.gelukkig doet ie niet jeugdig aan,hij is al heel compleet.
Hij komt idd uit een vb merrie,maar hij komt dus ook uit dezelfde lijn als Nieuwmoeds Patrick en zijn mm is een volle zus van de EK pony Fury v.Largo.Volgens mij dus wel degelijk interessant.Wij zijn er iig weer bij op 16 februari met Rex en heb er nu al zin in........

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 00:48

was ik even vergeten dus bij deze.....
Afbeelding

violente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 09:45

Als ik me niet vergis hebben ze enkele jaren geleden ook een hengst van Jurrius goedgekeurd waarbij 2 veulenboek merries in de lijn zaten. De moeder is toen geloof ik nog wel gekeurd voor stamboekopname.

Is de moeder van Rex nog beschikbaar om naar de keuring te gaan? Zou toch mooi zijn als zij zich daar kan presenteren om zijn papier compleet te maken. VB doet niets af aan de hengst, want die komt er vast wel, maar voor sommige fokkers zou het net dat duwtje kunnen zijn om hem in te zetten.
Ik ben ontzettend benieuwd naar hem! Kon er helaas niet bij zijn, maar hoop in februari op de tribune te zitten!

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 11:43

de merrie is er nog wel,maar weet niet of haar eigenaar met haar naar de keuring wil.
er is vanuit het stamboek al wel gebeld met de eigenaar of de merrie er nog was.en dat was al voor 1december!!!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:25

Spannend! Zou toch extra leuk zijn. Zeker nu de jury het vertrouwen in jullie hengst heeft uitgesproken.
Een merrie uit die lijn zou ik altijd voorbrengen, maar wie ben ik :o
En als het voor de eigenaar teveel werk is zullen jullie hem vast wel een handje willen helpen :=
We wachten het rustig af.

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 23:13

als Rex in februari wel aangewezen zou worden dan wordt de merrie zowiezo bekeken.
Lex zijn moeder Lisette is stamboek,die hebben ze toen ook bekeken.ze vonden haar sterwaardig(terwijl ze hoogdrachtig was).Helaas wilde haar eigenaar ook niet dat we met haar naar de keuring gingen.Hij wilde de merrie niet van stal hebben,dan zou ze gestressed worden,zei hij.
In het geval van Rex betreft het een andere eigenaar,maar als hij niet wil houdt het op natuurlijk.Persoonlijk deed ik het ook,maar we zijn niet allemaal gelijk.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:49

Leuk dat Rex door is trishvm!

Nr. 56 uit mijn filmpje is ook door.

Ik vond trouwens dat de paarden in de springring zo slecht "opgejaagd" werden, of hoe je dat ook noemt. Ik heb er zeker 4 over het witte hek van de binnenring zien springen i.p.v. over de hindernis. En regelmatig rende men bij een paard dat toch al terugkwam op de hindernis, vanaf de publiekskant naar de hindernis toe en kwam daar voor het paard uit, dat helpt natuurlijk niet echt bij een paard dat juist wat meer door mag lopen. En zo nog een paar gevallen van precies verkeerd staan. Dat was wel jammer.

En hebben jullie ook iets meegekregen van hengsten die bij de veterinaire keuring niet goed waren en die toch terug mogen komen?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:50

Als moeder in het stamboek zou worden opgenomen dan zou rex voor mij en denk ook anderen interessanter worden. Maar je kunt een eigenaar niet dwingen... Het zou al heel mooi zijn als die in februari wordt aangewezen.

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 11:45

annastasia schreef:
Als moeder in het stamboek zou worden opgenomen dan zou rex voor mij en denk ook anderen interessanter worden. Maar je kunt een eigenaar niet dwingen... Het zou al heel mooi zijn als die in februari wordt aangewezen.

nee idd je kunt een eigenaar niet dwingen.
maar fokken we nu om een mooi papier te hebben of om een aparte sportpony te fokken?
Als Rex de kansen krijgt komt ie heel ver in de sport en dat kan in het springen of dressuur zijn,want hij kan heel veel draven heeft een mooie grote galop en kan super springen.interessant genoeg dus....lijkt mij.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:06

Is het niet zo dat de moeder ingeschreven moet zijn in het stamboek? En dat de goedkeuring dan wordt ovv stamboekopname merrie? Zo is het wel een keer eerder namelijk geweest.

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 19:55

ik heb geen idee,is ons niets over verteld.
wel hebben ze dus de eigenaar van de merrie al voor de vkh gebeld over de moeder en of ze er nog was.verder niets.

violente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:28

trishvm schreef:
maar fokken we nu om een mooi papier te hebben of om een aparte sportpony te fokken?
Als Rex de kansen krijgt komt ie heel ver in de sport en dat kan in het springen of dressuur zijn,want hij kan heel veel draven heeft een mooie grote galop en kan super springen.interessant genoeg dus....lijkt mij.

Mee eens, maar in de huidige markt is een papier met bewezen pony's helaas wel een pré...
Zeker voor mensen die serieus aan de fokkerij willen timmeren.
Maar het doet uiteraard niets af aan de kwaliteiten van een pony als er een vb merrie in de lijn zit. Het zou alleen een stukje drempel wegnemen. That's all ;-)

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 00:22

violente schreef:
trishvm schreef:

Mee eens, maar in de huidige markt is een papier met bewezen pony's helaas wel een pré...
Zeker voor mensen die serieus aan de fokkerij willen timmeren.
Maar het doet uiteraard niets af aan de kwaliteiten van een pony als er een vb merrie in de lijn zit. Het zou alleen een stukje drempel wegnemen. That's all ;-)

ja voor de fokkerij misschien wel.,maar een papier kan niet springen hoor!We hebben zaterdag de hele dag mensen achter ons aan gehad die hem wilden kopen,en die mensen hebben allemaal gezien dat er een vb merrie achter zit.
Ik zie persoonlijk liever prestatiepredikaten dan keuringspredikaten.
Ik weet ook dat de keuringscommissie ook liever predicaten had gehad,althans dat denk ik,maar helaas is het niet zo.toch blijf ik erbij dat ie uit een interessant lijntje komt,want de moeder van Niewmoed's Patrick, Nieuwmoed's Anet mmm van Rex, heeft maar 1 merrie gebracht,Langewieks Monique,mm van Rex en Fury EK pony, ook zij bracht maar 1 merrie Annabelle m.van Rex en zij heeft op haar beurt maar 1 veulen gebracht.dat is Rex.Nou het maakt ook niets uit,we zien het wel.Het is een leuk avontuur en we gaan er weer voor op 16 februari.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:35

Staat Rex al die tijd bij jullie op stal en gaan jullie hem ook uitbrengen op wedstrijden of gaat de huidige eigenaar dat doen?

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 11:01

Rex staat sinds oktober bij ons op stal,we kijken eerst hoe het in februari gaat en dan zien we weer.