Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Neonlight schreef:Ah, maar dat stond ook gewoon in het artikel op de stamboeksite.
capriole schreef:[Het punt is...veelal gaat het om leeftijd van ruiter/amazone dat hengsten gecastreerd worden, niet eens altijd om het gedrag.
Citaat:nou.... ik denk niet dat er veel ouders zijn die voor hun, nog geen 12 jarige, kind een ggk D-maat dekhengst kopen om die direct op concours uit te willen brengen
Neonlight schreef:Mensen die willen dat hun kind in de hogere dressuursport komt gaan voor de betere pony's, en de sportpony's van de toekomst zijn meestal de toppony's van een stamboek. Merries hebben vaak een niet zo stabiel karakter, en de beste mannelijke dieren zijn vaak de sterhengsten/ruinen of de goedgekeurde hengsten.
gem schreef:Persoonlijk vraag ik me wel eens af tot in hoeverre de eergevoeligheid van ouders meespeelt bij de koop van een dekhengst t.b.v. de sport
capriole schreef:Want wederom, net als je eerdere post en commentaar en vooral gissingen zonder daadwerkelijke feiten, is het commentaar leveren zonder dat je het hoe en waarom weet.
Neonlight schreef:Capriole, dat komt door een eerdere discussie dat ze dat zegt. Daar werden berichten niet vanwege taalfouten aangepast.
capriole schreef:Ps. ik heb wel kids, en sneller dan je denkt worden ze niet alleen 12, ze worden nl. ook veel sneller langer dan je denktin 2 jaar tijd....!