Klopt, maar ik had voor de TS even de hengsten van Koetsierhoeve en Jurrius uitgesplits, om zo het lijstje compleet te maken. Mescalero staat nog wel op de site als zijnde sperma aanwezig en Silverlea Simply Red ook.
Dat het een franse hengst is maakt toch niet uit? Zie nergens dat de TS een Nederlandse hengst zoekt.
Laatst bijgewerkt door Stal_Fiore op 02-01-11 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt
trishvm
Geplaatst: 02-01-11 19:22
het verzenden naar frankrijk zal niet goedkoop zijn en er zijn ook weer regels aan verbonden vanuit brussel. Onze hengst Lex zal verzonden kunnen worden,maar volgens mij kan het niet zomaar over de landsgrenzen,daar zijn veel kosten aan verbonden.Ik zal eens kunnen informeren hoe dat werkt.
Gem
Geplaatst: 02-01-11 20:18
Sulaatik's Versage staat in Frankrijk, volle broer van Sulaatik's Versace. Heb je die al eens gezien?
Site van Van de Rakt is van 2008. Die klopt absoluut niet meer, en ik heb toevallig degene gesproken die het laatste rietje heeft gebruikt. En daar baalde ik van, want die hengst stond op mijn lijstje voor komend jaar. En verder zoekt TS een hengst in NL omdat ze die in Frankrijk niet veel vindt, dan ga ik er van uit dat Silverlea Simply Red ook bekeken is en afvalt. Bovendien is die hengst echt een springhengst en voldoet dus ook niet voor TS.
Voor een echte dressuurhengst zou ik kijken naar een Orlando bijvoorbeeld. Boss valt af vanwege de bloedlijn, maar hoe zit het met de Mastwood hengsten? Ik weet dat er eentje via KI aangeboden werd in zijn eerste dekjaar bij Koetsiershoeve, maar zijn die nog steeds via KI beschikbaar? Frodo zou ook nog een optie zijn, hoewel ik dan liever voor zijn vader gaat, die heeft zich al bewezen en daarvan is bekend hoe hij fokt. Foto van de merrie zou ook echt helpen.
Ik ( of mijn merrie) verwacht eind maart een veulen van Lex. Tegenwoordig is er steeds meer mogelijk middels KI. Een aantal jaar geleden wou ik fokken met sweet forest wizzard, maar dan moest ik wel naar aalsmeer, en dat ging 'm niet worden.
Is het geen optie om naar NL te komen en de hengsten zelf te bekijken, of de nakomelingen op bv een keuring? Dit heb ik een aantal jaren geleden gedaan. Kijken hoe de kwaliteit van de nakomelingen was.
ponymens
Geplaatst: 07-01-11 23:57
annastasia schreef:
Een aantal jaar geleden wou ik fokken met sweet forest wizzard, maar dan moest ik wel naar aalsmeer, en dat ging 'm niet worden.
Inmiddels gaat ook Wizard in een buisje
annastasia
Geplaatst: 08-01-11 00:51
ponymens schreef:
annastasia schreef:
Een aantal jaar geleden wou ik fokken met sweet forest wizzard, maar dan moest ik wel naar aalsmeer, en dat ging 'm niet worden.
Inmiddels gaat ook Wizard in een buisje
Wist ik niet Maar wellicht een volgende keer
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 09-01-11 16:54
Stal_Fiore schreef:
Toevoeging: Molenaars Golden King
Molenaars Golden King is alleen diepvries-sperma en geen vers sperma. Ik weet niet of de TS diepvries-sperma wil? Molenaars Golden King dekt in 2011 gewoon natuurlijk.
Lante
Geplaatst: 20-02-11 16:05
pairadice schreef:
Kijk eens hier: http://www.haras-leguille.com. Priory Firelight heeft fantastische nakomelingen lopen. Wel natuurlijke dekking, maar in Frankrijk.
Dit is ook een goeie optie, sterker nog; ik heb mijn merrie vanuit NL naar Frankrijk gehad om haar daar natuurlijk te laten dekken door deze hengst. Als je een beetje bekend bent in de ponysport wat NF pony's betreft, dan weet je dat deze hengst extreem goeie sportpony's brengt waarvan er een aantal in de hoogste kaders van de ponysport meedoen. Ze zijn zeer alround en staan zeer goed in het NF type en kunnen zonder uitzondering eigenlijk allemaal goed bewegen.
trishvm
Geplaatst: 08-07-11 21:46
weet dat het topic al wat ouder is,maar ben benieuwd hoe het verder gegaan is.heeft TS een hengst kunnen vinden en zo ja,hoe heb je dat geregeld met verzenden e.d?
ben10
Geplaatst: 20-09-11 23:53
weet niet of het nog nodig maar ik dacht dat er in frankrijk ook een nf club was waar je zowel hengsten vindt met ki en naturel, zie ook even op de site; http://www.syndicatlinaro.com/ heb hier contact mee en wil u wel verder helpen indien nodig, let wel ki is over het algemeen altijd duurder dan naturel.