Wie verwacht er ook een veulen van Kantjes Carter?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:12

:j , bij Vd Rakt mogen de jonge hengsten alvast oefenen ;) .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:11

Shalimar, ik heb de verrichtingen niet gezien maar ik vond die punten ook tegenvallen. Maar omdat ik het niet gezien heb kan ik het ook niet beoordelen.
Ik vind zelf de bewegingen van Carter die hij heeft laten zien toen op de jonge hengstenkeuring erg goed in ieder geval. En wat er dan verder aan punten gegeven worden later, daar hecht ik niet teveel waarde aan. Ik hecht meer waarde aan wat ik zelf heb gezien en weet wat zo'n hengst in huis heeft.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:46

Ik heb mijn CHK 2010 boekje er eens bijgepakt waar ik altijd in telegramstijl wat aantekeningen in maak :o .
Bij Carter staat: "goed type, roy ontw schoft, vl afdruk draf, springen goed lichaamsgebruik - veel vermogen."
Soms schrijf ik wat warrig, en kan ik niet kiezen tussen kijken en schrijven :o .

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:34

Als het goed is komt Carter ook nog onder het zadel tijdens de CHK...

ellepelle27

Re: Wie verwacht er ook een veulen van Kantjes Carter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 17:20

Ik denk dat er gewoon niet veel mensen zijn die ,als ze onverwacht een veulen krijgen bij een pony,naar vd rakt bellen om te vragen welke hengst erbij is geweest,er zullen er ongetwijfeld meer rondlopen.
Ik ga ook even bij de chk kijken,ben benieuwd hoe hij zich ontwikkeld heeft.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:21

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:34

Erg leuk veulen hoor! Jouw vrolijkheid straalt er ook vanaf :D .
Als je er lol in hebt, zou je hem eens ter keuring kunnen meenemen naar een RK, voor het wedstrijdregister. Altijd interessant om eens een beschrijving te horen van een jury :j .

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:24

Hahaha dat is mijn zus, die mag het zware werk doen! en hij was nog ondeugend ook... https://lh6.googleusercontent.com/_DDYy ... 9SS4/9.jpg
Leuk idee van die keuring, maar hij heeft geen enkel papier, en ik heb ook geen dekbewijs. Dat kan ik pas krijgen na een DNA-test en dat heeft dan weer niet zoveel zin omdat ik er toch niet mee ga/kan fokken...toch? Of kan je dan wel iets van een vermelding krijgen in het wedstrijdregister? Geen idee hoe dat in zijn werk gaat...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:00

Als er dmv van een DNA - test bewezen is dat Carter de vader is, kun je het veulen in laten schrijven in het wedstrijdregister :j . Voor jezelf heeft een papier niet zo veel zin, maar bij verkoop zullen kopers het toch wel leuk vinden dat hij de erfelijke aanleg voor springen (voor de helft) uit een gerenommeerde stam heeft.

Van Carter is ongetwijfeld wel al DNA bekend bij het stamboek, dus je zou alleen je veulen nog hoeven te laten testen. Kosten zou ik ff moeten opzoeken, maar valt reuze mee. Dekbewijs heb je daarvoor niet nodig!

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:18

Vandaag Carter gezien op de CHK! Mooie hengst, een goed model en exterieur. Een heel mooi geheel. Stap was wel wat kort en de draf kon wat meer vanuit de schouder komen, maar al met al zijn we er erg over te spreken. Voor de liefhebbers: ik heb een kort filmpje van na de presentatie, bij de vrachtwagen: http://www.youtube.com/watch?v=ULPzHTw3u_0

Verder nog wat foto's. De foto's zonder deken heeft mijn fototoestel helaas zonder overleg -:(- gewist:

https://lh4.googleusercontent.com/_DDYy ... 512/3A.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/_DDYy ... 512/4A.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/_DDYy ... s720/5.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/_DDYy ... sac/6A.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/_DDYy ... 512/1A.jpg

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 21:03

Ook ik ben vandaag geweest,en was goed te spreken over hem.
Je hoort toch af en toe wat slechte verhalen over zijn gangen,maar ik heb vandaag echt wel een hoop mindere bewegers gezien,vaak hengsten die in draf erg vlak waren.
Jacodi's bo barclay sprong er voor mij kwa bewegen echt bovenuit.

I

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:36

Jaaa inderdaad! Wat een crackje was dat! Iedereen applaudiseren, het was ook echt verdiend! Wat een toppertje! +:)+ *D 8-) Wij hadden inderdaad hetzelfde t.a.v. Carter, hij liet echt een aantal mooie drafmomenten zien. Naar zijn cijfers te oordelen is hij meer thuis in de springring dan in de dressuurbaan, maar een Z-proef kan hij met dit gangwerk toch zeker wel aan leek ons. En een mooi type is hij ook, echt een plaatje. Het is jammer dat ze maar zo kort in de ring zijn, had gehoopt nog wat meer van hem te zien!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:54

Ik heb ook genoten van Carter, het is een prachtige hengst. Hij is duidelijk veel veranderd in lopen nu hij onder het zadel is, maar dit komt wel weer goed als de goede spiergroepen goed getraind zijn en hij meer balans en vertrouwen heeft.

Hoewel het offtopic is, Jacodi's Bo Barclay is een geweldige hengst, mooi type. Maar qua bewegingen was hij niet de nummer 1. Hij trok ze wel spectaculair omhoog, zeker achter, maar hij trok ze op en zette ze neer. De motor moet achter zitten, maar die deed niets als omhoog omlaag, maar geen stuwing, hij zette het achterbeen niet onder zijn lichaam.

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 22:46

Even een schopke in dit topic.

Donna begint erg dik te worden,uier begint al mooi op te zetten.
Ze loopt bijna de hele dag met haar staart een eindje eraf,dus we kunnen gaan aftellen.
28 apri lheeft ze officieel de tijd,het is haar eerste veulen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:55

Ah, de kleine komt in zicht dus. Tel je 340 dagen of 11 maanden? Bij het eerste zit je merrie in ieder geval al in de safe zone van 320 dagen, en zit ze al op 322 dagen (mijn merrie is de 29ste uitgeteld, vandaar dat ik het zo goed weet ;) ).

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 07:47

Ik kijk altijd naar de dekdatum,en reken dan 11 maanden.
ze is 28 mei gedekt,dus reken ik 28 april.
Ik hoornu om me heen veel verhalen dat een maiden merrie vaak te laat veulend,dus wacht vol spanning af.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:53

Spannend! Hou ons op de hoogte!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:26

Gemiddelde draagtijd is 340 dagen, dus 11 maanden + 5 of 6 dagen. Mijne is 23 mei gedekt, ik reken tot 29 april, en tel daar nog wat dagen bij omdat ze in dit gedeelte van het jaar daar ook nog overheen gaat. In juli draagt ze weer wat korter.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:44

ellepelle27 schreef:
Ik kijk altijd naar de dekdatum,en reken dan 11 maanden.
ze is 28 mei gedekt,dus reken ik 28 april.
Ik hoornu om me heen veel verhalen dat een maiden merrie vaak te laat veulend,dus wacht vol spanning af.

niet naar luisteren, gewoon goed naar je merrie kijken :+ . De één zegt dit, de ander dát, hoewel ik zelf liever 340 dagen aan hou (11 maanden + 5 dagen). Dan valt het wachten niet zo tegen ;) .

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 12:29

Ik hang bijna de hele dag onder donna om te kijken,ben veel te bang om het te missen.
De camera hangt alin de stal,en ze staat in de wei naast het huis,dus ik hoed maar uit het keukenraam te kijken om haar te zien.(zal je nog zien dat ze het stiekum doet)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:07

Heb je de cam online staan :) ?

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 19:50

nee,sorry,zo handig ben ik niet,ben a lblij dat ik de laptop elke dag online krijg.
Het moet volgens mij wel kunnen.
Ik zal eens kijken of ik er iemand bij kan laten kijken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:37

Ben benieuwd of er al een veulentje is bij Ellepelle :) . Wil je ons een update geven?

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 11:56

Hai,er is nog niks hoor,en als ik haar uier zo zie,kan het ook nog wel even duren.
Haar kontje begint wel helemaal weg te vallen,en ze begint ook slechter te eten.

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 21:46

Nog een kleine update,Donna loopt nu officieel een week over,maar het lijkt er nog niet echt op

Haar banden zijn wel los,alleen het uier is nog echt niks.
Er zit voor het uier wel een grote bult vocht,maar het uier zelf is echt minimaal.
Onze andere merrie moet nog 4 weken,maar die heeft al een mooi vol uier.