[HK] Wij zijn hip, wij zijn coel, wij zijn de new forest boe

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: [HK] Wij zijn hip, wij zijn coel, wij zijn de new forest boe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:36

Ik heb ook niet gezegd dat ik het niet met de punten van Nathalie eens was hoor... hihi... maar over het algemeen was de jury streng... zei er wel bij dat Nathalie's punten terecht waren. Ze maakte inderdaad fouten... voornamelijk de dingen die je noemt inderdaad.

Mag ik je vragen wat je bedoeld met teugelkreupel en gebrek aan impuls? Haha zit niet zo in de dressuur etc...

Rosa is wel erg lastig voorwaarts te krijgen... een tik met een zweep reageert ze alleen op met een bokje en verder niks... geen versnelling of veruiming of beter op het been... echt minnetjes... ze is gewoon veel liever lui dan moe. Dat is wel balen. Ik weet ook niet zo goed hoe ik dat kan aanpakken, aangezien ik zelf niet rij.

De galop ging dit keer op de rechterhand goed haha.. ze springt de laatste tijd steeds verkeerd aan op die kant, dus het was nog een wonder dat ze eerst nog zelf overspringt naar de goede en vervolgens met het opnieuw aanspringen ook nog goed. Linkerhand is geen probleem.

Op de middenstap had ze inderdaad een 4... ging ook niet goed.

Ook op halsstrekken een 4... Roos vertikt het gewoon met haar hoofd naar beneden te lopen...

Bij impuls staat ook: iets meer voorwaarts.

Zie overigens nu dat ze op verzorging een 7 had.... valt dus nog mee. Ze had trouwens gewoon geholpen hoor met vlechten en knotten... goede juffrouw he...hihi

Maar bedankt voor je commentaar.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:43

Als er als reactie op de zweep alleen maar een bokje komt zou ik er meteen nog een tweede tik achteraangeven. Ik weet niet hoe goed jouw ruiter kan blijven zitten.... best kans dat er nog wat bokjes achteraankomen. Ik denk dat dit wel iets is waar je even voor moet knokken. Het kan moeilijk zijn om daar doorheen te komen. Op een gegeven moment wordt zo'n pony een beetje zweep-moe.
Waarschijnlijk denkt Rosa dit: "Ow, als ik niet doorloop en ik krijg een tik, dan geef ik gewoon een bokje. Hoef ik nog niet sneller te lopen." Vork Lang leve de luie forester! Hihi... je mag wel wat peper uit Tammy haar achterste lenen. Haha!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:45

Vergeet ik nog te vragen... Jullie hebben toch ook gewoon les?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:46

AngelsDitch schreef:
Rosa is wel erg lastig voorwaarts te krijgen... een tik met een zweep reageert ze alleen op met een bokje en verder niks... geen versnelling of veruiming of beter op het been... echt minnetjes... ze is gewoon veel liever lui dan moe. Dat is wel balen. Ik weet ook niet zo goed hoe ik dat kan aanpakken, aangezien ik zelf niet rij.

Je geeft hier zelf het antwoord al. Impuls is de drang naar voren. Die is er bij Rosa niet in draf, en aangezien het grootste gedeelte van de proef in draf is kost je dat erg veel punten.
En om eerlijk te zeggen denk ik ook dat jullie te lief voor haar zijn. Bloos Die zweep, dat moet een keer goed hard zijn, er moet reactie komen, niet een te flauw tikje. Dat klikken moet afgeleerd worden (ik hoor ze nu constant klikken, kan me dat wel heel goed voorstellen) en enkel een keertje gebruikt worden als extra hulpmiddel. Zo reageert ze er echt niet meer op. Knipoog Misschien eens met de lesgeefster over hebben?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:50

Tsja en toch gebruikt ze hem best wel... ze mag wel wat strenger zijn, maar ja ik kan het wel elke keer zeggen, maar als ze het vervolgens niet doet...
Dat klikken heb ik me ook aan ge-irriteerd... doet ze normaal nooit.

Ze heeft wel les, ik zal het er eens met de insructrice over hebben.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:52

supertammy schreef:
Als er als reactie op de zweep alleen maar een bokje komt zou ik er meteen nog een tweede tik achteraangeven. Ik weet niet hoe goed jouw ruiter kan blijven zitten.... best kans dat er nog wat bokjes achteraankomen. Ik denk dat dit wel iets is waar je even voor moet knokken. Het kan moeilijk zijn om daar doorheen te komen. Op een gegeven moment wordt zo'n pony een beetje zweep-moe.
Waarschijnlijk denkt Rosa dit: "Ow, als ik niet doorloop en ik krijg een tik, dan geef ik gewoon een bokje. Hoef ik nog niet sneller te lopen." Vork Lang leve de luie forester! Hihi... je mag wel wat peper uit Tammy haar achterste lenen. Haha!

Haha ja kom maar op... Ach ze kan ook best heet zijn hoor... ze scheurt soms ook wel eens in volle rengalop de bak uit enzovoort... maar ze is gewoon niet gauw onder de indruk. Ook aan de longe is ze moeilijk voorwaarts te krijgen... en van mij krijgt ze dan toch echt wel een tik hoor.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:57

Toch wel een lastige situatie. Zeker omdat je afhankelijk bent van anderen.
Veel succes ermee! Ik weet zeker dat het wel goed komt! Knipoog Ik ben ook ooit zo begonnen, Anky waarschijnlijk ook.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:58

Jaja, hier komt de luie forester naar boven. Goh, klinkt erg bekend. Tong uitsteken Ik ken er meer, en dat is ook goedgekomen. Knipoog Namelijk een valkje. Knipoog

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:59

Hihi... nouja het mag van mij nou toch wel eens komen... we hebben al 2 a 3 jaar aangeklungeld... nu is ze 6... ben het wel een beetje zat.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 00:01

Ja, het makkelijktse zou het zijn als het vanaf dag 1 al perfect gaat. Door wat ik allemaal al met Tammy geleerd heb kan ik het bij Allison ook al snel de kop in drukken. Die heeft ook 1 keer gehad dat ze niet wilde. Dat was al snel over. Bloos

En wat Maaike zegt... de valk... Hopelijk komt Roos ook ooit zo ver! Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 00:02

Ja, het wordt tijd dat ze eens goed aan haar "vet" gezeten wordt. Is voor Natalie ook een stuk fijner rijden, als ze voorwaarts is. Overigens zit ze wel supernetjes!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 00:02

dat zou wel mooi zijn... haha...

Maar wat is nou eigenlijk teugelkreupel?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 00:04

Teugelkreupel is onregelmatig lopen, kreupel lopen dus, maar niet veroorzaakt door pijn maar omdat het rijtechnisch niet goed zit. In de bochten zie je haar met het binnenbeen (als ik het goed herinner) regelmatig een korter pasje maken, met name dus op de linkerhand.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 00:10

Oke...was me nog niet opgevallen... bedankt.

Heb jij misschien ook nog tips hoe ik haar goed aan het werk kan zetten. Heb van Henk Calis mee gekregen haar met een elastiek te longeren om het nageeflijke deel er wat in te krijgen en veel balkjes lopen. Heb jij ook nog tips voor mij (mag ook via pb hoor...)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 00:12

Dat nageeflijke kun je niet krijgen als ze niet voorwaarts is. Daar moet eerst aan gewerkt worden, en als dat er in zit kun je pas aan het nageeflijke werken. Ik stuur je wel een pb.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 00:13

Dank je!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 00:26

Longeren met elastiek is ook niet echt alles. Dan kunnen ze heel erg gaan hangen. Ik gebruik zelf liever een gewoon touwtje.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:10

Aan dit elastiek kan ze niet hangen... en ik maak het ook niet aan het bit vast... dus ze kan zowiezo niet in het bit gaan hangen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:12

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:13

ga even kijken... Jij bent er overigens ook al vroeg bij... haha

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:16

Altijd, ik begin om half 7. Knipoog

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:54

Neonlight schreef:
Jaja, hier komt de luie forester naar boven. Goh, klinkt erg bekend. Tong uitsteken Ik ken er meer, en dat is ook goedgekomen. Knipoog Namelijk een valkje. Knipoog

ooit Bambi zien lopen? als een slak Huilen van het lachen als ik er niets aan doe Vork

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:25

Dat topic had ik ook al eens gezien. Maar ik weet zeker dat het je gaat lukken hoor Margiet. Daar twijfel ik niet aan. Knipoog

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:58

We doen in ieder geval ons best. Bedankt voor alle tips meiden!

Redbull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:46

Goedemiddag alweeer Bloos!