Precies... Daarom ook de uitspraak wat de gek er voor geeft. De ene heeft onwijs veel geld over voor een pony de ander niets. Het doel is heel belangrijk daarbij.
Ik heb foresters gereden voor een fokker die voor een oudere merrie ( 16 ) een belachelijk hoog ( emotioneel ) bedrag vroeg. Hij heeft een gek gevonden die het betaalde voor de merrie. Velen zouden het niet doen maar als het precies is wat je zoekt en je kunt het missen, waarom dan niet... Dan zou ik best een gek willen zijn die veel geeft voor een pony. Ik heb een shetlander met een extreme onderbeet. Is echt niets waard maar wij als gek gaven ervoor wat ze vroegen omdat we haar toch wilden hebben...
Kazan hengst 20 april 2013 is nu al +- 1m35 Enorm goede bewegingen ! moeder : http://www.allbreedpedigree.com/merrie+mountain+lass vader : http://www.allbreedpedigree.com/luciano10 Heb mij overgens geinformeerd bij fokkers , en ze vinden dat hij enorm goed papier heeft. Moeder is een bekende lijn in Engeland ( vorig jaar naar België getransporteerd, zover ik goed begrepen heb).
moeder erachter is eind D maat [/quote]
eline1991
Geplaatst: 10-03-14 19:12
Kazan: 800-1000
Omdat ik de vorige keer wel een reactie heb gehad hier toch nog een poging met betere foto's. Ik hoop wat meer reacties te krijgen dit keer.
Paspoortje: Goldwin 3,5 jaar oud Ruin 1.46 ongeveer Vader: Berkzicht Rob Niveau: zadelmak. Kent onder de man stap en draf. Karakter: Zeer werkwillig en een beetje mans. Heel braaf en laat zich makkelijk leiden. Ondanks dat hij een beetje mans kan zijn wel onderdanig.
Rare prijs voor kazan,met als reden jong en overbouwd? hij is maar 10 maand dus overbouwd zijn is niet gek,wel vind ik de prijs zeer laag aangezien hij zeer goed papier heeft. Die nieuw bloed zou voeren aangezien heel de moederlijn uit Engeland komt. zal straks bewegingsfoto's plaatsen. De prijs die ik betaald had was in de 800.
Vader Luciano heeft 1 goedgekeurde zoon,die inmiddels ruin is ivm kinderen die erop rijden en heeft vele nakomelingen die het goed doen op keuringen,ook kwa premies! Vader: http://www.allbreedpedigree.com/luciano10
Tja, net een jaar, geen premies of wat dan ook. Dan vind ik 900 euro mooi betaald. De rest is allemaal verwachting en hopen, en daar krijg je niets voor. Hij moet het eerst nog maar eens zien te presteren.
Daphne__
Geplaatst: 17-09-14 01:31
LauLauu schreef:
Ik zou 2750 zeggen..is eerste wat in me opkomt!
noorhermans1 schreef:
Daphne__, Leuk dier! Ik zou 3000 geven.
Dat is leuk om te lezen! Pony is een half jaar geleden op 1200 getaxeerd en we hebben hard gewerkt, dus dat ze nu meer dan het dubbele word getaxeerd, ben ik blij mee Niet dat ze te koop is ofzo
Geslacht: Ruin Moeder: Kantjes Sharette http://www.allbreedpedigree.com/kantjes+sharette Vader: Poppings Macho Kleur: Vos Schofthoogte: 1.52 Leeftijd : 6 Niveau: Hij heeft bijna 5 jaar op de wei gestaan en is nu ruim 1 jaar onder het zadel. Leert ontzettend snel, kan al een nette B proef lopen en beheerst de oefeningen t/m M1, (moeten nog wel verder doorgereden worden). Springt onder het zadel makkelijk een meter. Is superbraaf op buitenrit zowel alleen als met anderen. Is nog niet uitgebracht op officiële wedstrijden. Is ook erg sociaal naar andere paarden/dieren.
Daphne, 2500. Mooie pony, opvallende kleur en komt waarschijnlijk mooi in de maat. Laulaau, 800/900. Kleur heeft hij mee, als hij 148 wordt heeft hij zijn maat ook mee! Anoniempje, helaas geen foto, maar als ik het verhaal zo lees zou ik ook 2500 geven.
Laulauu, 1000 denk ik anoniempje, jammer dat er geen foto bij is maar denk rond de 2500 Daphne, 3000 leuke pony!
Ben wel benieuwd wat deze pony ''waard'' is (Ze wordt niet verkocht hoor haha)
Naam: Beau Geslacht: merrie Stokmaat: 1,46 m Leeftijd: 13 jaar Kleur: Bruin/donkerbruin Moeder: Nathalie (v. Brummerhoeve's Boss) Vader: Marit's Mistique Niveau: M2 met winst Beau is op de keuringen 3 x Nederlands kampioen geweest, als 1 jarige 2 jarige en 3 jarige, ze is nu voorlopig kroon. Stikbraaf, mijn zusjes van 8 kunnen er zo mee wegrijden. Ze heeft 2 veulens gehad.
Tomson: rond de 4500? Hangt wel af van zijn gangen..
NoaHD
Geplaatst: 17-08-15 14:16
Nou laat ik dit topic maar weer eens leven inblazen!
ik ben hier heel slecht in, maar goed @Laulauu ik denk rond de €1000,- Mooi beestje! @cathyenbeau ong rond de €3000,- ? hele gave pony! @Jolandeee rond de €1500,- denk ik, leuke ruin!
Hier mijn pony
Naam: Kantje's Cartie Geslacht: merrie leeftijd: 4 (bijna 5) Stamboek: Ja Vader: Kantje's Carter Moeder: moeder van Casper (v. Conquistador) Kleur: Vos Stokmaat: 1.47 Niveau: nog niet uitgebracht ivm blessure. 1-8-'15 officieel eerste bb springwedstrijd gesprongen en gelijk 1e geworden! gebreken: hele (maar dan ook echt hele) lichte artrose door verkeerde hoefstand. Verder kerngezond!
Honey is echt een schat van een pony! Doet geen vlieg kwaad en is heel erg werkwillig! Ze leert aardig snel. Door een blessure wordt ze nu sinds mei ong. weer opgepakt met rijden, maar doet dat al heel netjes. Ze is momenteel een beetje te dik, maar daar wordt hard aan gewerkt! heb momenteel even geen recente rij foto.