[HK]De New Forest Boel knolstoekt nog wel even door (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xchanel01

Re: [HK]De New Forest Boel knolstoekt nog wel even door (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:16

hee Haha!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:16

haha. ja nu moeten we heter nog van nemen he vd week word het weer ellendig.

He weet een van jullie misschien nog wat je op een van je eerste (manege) lessen allemaal moest doen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:27

OIp mijn eerste manegeles moest ik rustig blijven zitten en allemala bewegingendoen, buigen naar je tenen, de kont va nje paard z'n oren en opzij uigen. Je armen strekken etc. En ook wat draf.

melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:29

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:31

Jorine_Falco schreef:
OIp mijn eerste manegeles moest ik rustig blijven zitten en allemala bewegingendoen, buigen naar je tenen, de kont va nje paard z'n oren en opzij uigen. Je armen strekken etc. En ook wat draf.

Oh ja das ook wel een goede Haha! om ze te laten doen Haha!
Ik ga vanmiddag mn buurmeisjes les geven op Maris. ze hebben er nu 5 keer op gezeten en het gaat aardig goed. Maar ben opzoek naar wat inspiratie haha. Als ze een beetje kunnen rijden kunnen ze nl zo instromen op de manege waar nu een wachttijd staat voor 2 jaar Sigaar

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:34

Berichtje geplaatst Haha!

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:35

2 jaar? Bloos
Ik ging de eerste les leren poetsen en hoe je zadel enzo op moest doen hoe het hoofdstel werkte, toen naar de bak gegaan met pony en leren opstappen enz Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:37

Laatste toip:
Wat je ook kan doen is laten buigen naar alles en de tenen enzo. En vooral zelf srturen! Om pionen heen is ook erug leuk :J

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:42

ja idd... Dat buigen vind ik wel een goede leren ze direct een goede evenwicht te hebben en te behouden.. Heb ze vorige keer ook les gegeven. Ze pikken dingen heel snel op. Dus laat ze eerst een kwartier aan de longeerlijn stappen draven en galoperen. En daarna los in de bak. figuurtjes rijden vinden ze helemaal geweldig. Dus die pionnen is een goeie tip!! Bedankt!!

ja idd een wachttijd van twee jaar. Erg he!!!!! Maar als je al kan rijden mag je instromen in de een les. Vandaar dat ik ze wat probeer bij te scholen. Het zal niet helemaal volgens de manege richtlijnen gaan, maar goed het is meer dat ze hun evenwicht leren te behouden, kunnen sturen in alle drie de gangen en goed kunnen lichrijden. De rest leren ze wel op de manege

Overigens mogen ze van mij nog niet zelf zadelen ed.. Maris heeft een vrij lastige rug. als daar het zadel een keer niet goed opgelegd word rijd hij zich zelf helemaal open achter zijn voorbenen en zijn we verder van huis.. Dat komt allemaal wel een keer als ze kunnen rijden Haha!

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:22

oei ja dan zou ik het ook niet doen nee Tong uitsteken

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:34

ja voor ik door had dat het aan het zadel lag warenwe dus ruim 1.5 jaar verder. Heb voor 250 euro aan singels uitgegeven omdat ik dacht dat het daar door kwam. het zadel bleef schuiven .. Daarna met Maris en zadel naar een zadelmaker/verkoper gegaan. Toen bleek het dus heel simpel te zijn. Maris is overbouwd. Met een verkeerde te dikke singel heeft het zadel niet de juiste grip en schuift naar voren. Daar kwam bij dat hij helemaal geen front had. Ik moest dus meer longeren en balkjes lopen. Zodat hij front zou gaan kweken. Daardoor zou het zadel meer op zijn plaats blijven liggen. Ook een dunnere singel zonder neepreen en elastiek moest ik gaan gebruiken. Dat zou veel stabieler liggen. En wel ja... na een maand of twee zagen we al resultaat. Hij reed zich niet meer open en danzij het longeren 2 keer in de week en de balkjes die we liepen ontwikkelde hij meer front. Het zadel schuift nu helemaal niet meer en ligt super.. Haha!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:44

Rolleyes Ik ben verbijsterd! Komt jouw hoefsmid op zondag Jetske?! Wat een harde werker!
Ik heb ook een kiefferzadel, ook al een oudere. Het zijn inderdaad wel harde zadels, maar ik vind ze echt geweldig zitten! Alsof ze voor mijn kont gemaakt zijn. Tong uitsteken

En hierbij het topic van mij op Allison. Heb getwijfeld of ik het in ITP of HAW moest plaatsen. Toch maar het laatste gedaan.

HAW - Allison [NF] @ dressuurwerk

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:00

supertammy schreef:
Rolleyes Ik ben verbijsterd! Komt jouw hoefsmid op zondag Jetske?! Wat een harde werker!

tjaah Vork

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:01

ik heb gereageerd trouwens

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:09

Thanks...! Haha!
Nee, maar even zonder gekheid, ik heb echt nog nooit gehoord van een hoefsmid die op zondag werkt. haha!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:12

Nou hij kwam voor een stalgenootje met 2 paarden, maar kon ook wel even bambi's ijzer er onder slaan. Als er echt iets is komt hij (als hij tijd heeft natuurlijk) dat zij hij van de week nog Haha!

GhostBuster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:59

hey heb vandaag gereden op me nieuwe pony ging echt goed heb nog ff buitengereden daarna
me nichtje op me oude pony was wel leuk maar nu ben ik echt moe Gaaap maar het is ook zo warm vanavond ga ik nog een keer met mijn oude pony naar het valekburgs mee:

ik ben ook nog op zoek naar een bruin springzadel kamer 2 me eigen srpingzadel past n iet en me dressuuur zadel alleen met een bondje

GhostBuster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:00

beer komt wel vaker op zondag beslaan he jetske

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:34

smiddags mensen...

Nou ik heb ze gewoon in het diepe gegooid hoor De ene vond het nog net iets te eng om zonder longeerlijn te galoperen maar draven en stappen door de bak deed ze super!! Helemaal toppie. sturen lichtrijden alles ging goed.

De ander deed alles zonder lijn en dat zag er uit als of ze al een maand of wat op de manege rond reed. Het enige wat ze moet leren is om der handen stil en laag te houden, maar ja na twee lessen kan je natuurlijk niet verwachten dat ze dat allemaal in een keer kan. Vind het al heel goed van de twee dames dat ze het zo snel op pikken

Vraagt je hoefsmid dan ook een weekend tarief net als de vee arts Haha! Haha!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:45

Zolang ze er plezier in hebben is het goed hè?! Knipoog

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:47

ja pcies vind ik ook. Maar dat zit wel goed. wahahaha. ze zeurde net alweer aan mn kop of ze morgen weer mee mogen hihi

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:49

Halloootjes Doei!

lisa is beroeerd

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:57

Halleu Haha!

Ik heb er voor gezorgt dat er een NF Sub-Forum zou komen, dus ik moet wel even lid worden hier. Ik heb op dit moment 1 New Forester, hier rijdt ik M1 Dressuur mee en B Springen. Hij is een 8 jarige sterruin van Sander x een Stamboekmerrie van Boy. Hij heet Rivaldo Haha!. Oja, ik ben Nick en ben bijna 13 jaar Vork

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:58

welkom hier Lachen

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:02

hoi hoi...