[HK]Het nieuwe kletstopic van de New Forest eigenaren !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pippelinos

Re: [HK]Het nieuwe kletstopic van de New Forest eigenaren !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:45

Ik wil over een tijdje naar de paarden en zit nu in vwo 3 en ik ga over naar vwo 4 dus het wordt een beetje veel om 2 pony's bijna iedere dag te rijden

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:53

Wel jammer dat je zo'n keuze moet maken, maar als je het inderdaad te druk krijgt is het misschien beter om eentje te verkopen aan iemand die genoeg tijd heeft.

Ik mocht vandaag eerder van stage vertrekken. Moest broertje ophalen, omdat zijn fiets kapot was en hij moest voor half 4 thuis zijn :') En ik hoefde niet terug te komen als beloning voor het blijven gaan naar stage deze week, terwijl het duidelijk was dat ik me niet helemaal 100% goed voelde :P

Dus ik ga zo weer terug de auto in om naar Boelie te gaan en dan foto's te maken van hem met z'n nieuwe halsters :D Al zal de groene in cob-maat wel nog te groot zijn :')

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:25

Ja gelukkig heb ik een grote NFer van ong. 1.60

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:20

Dominique is klinische helemaal goedgekeurd en ze staat nu net op de vrachtwagen en komt in Eindhoven te staan, we hebben het adres dus we gaan zeker een keertje kijken :)

Vind het echt super jammer van de ene kant, maar van de andere kant weet ik wel echt zeker dat ze het daar super gaat krijgen! En dat doet dan wel weer heel goed

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:16

Ik heb even een uurtje met Bodea getut :o vind Bodea een beetje zielig die snapt er niet zo veel van dat Dominique al zo lang weg is

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:17

Aaah, arme Bodea. Wel fijn dat Dominique klinisch goedgekeurd is en bij goede mensen terecht gekomen is.

Ik heb de foto's van vandaag met Boelie's nieuwe halsters eindelijk op internet staan :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:18

Wat een cutie! Ze staan hem goed!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:21

esmee_akker schreef:
Leuk Nadia! Waar ben je naar toe geweest?

Ik ben thuis kom ik aanfietsen zie ik het vrachtwagendje al staan :( dierenarts is er nog niet daar wachten we nu nog op, als ze goedgekeurd wordt dan gaat ze dus ook meteen mee |( had haar graag zelf weggebracht maar dat gaat helaas dus niet :(

Sterkte lieverd!

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:24

Dankje Nadia,
Heb het er ook best moeilijk mee, heb haar bijna 4 jaar en dan is het toch wel raar dat je telkens een lege stal ziet |(

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:01

Echt sterkte!!
Zal heel raar zijn

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:54

Nou mijn dagje zit er ook alweer bijna op :P
Vanmorgen na Schijndel geweest en daar nog een nieuw shirtje gekocht,
Vanmiddag Bodea gereden eerst thuis in de buitenbak gedressuurd, toen wilde ik even een rondje in de bossen gaan uitstappen maar heb het deel stappen niet waar gemaakt het veel gedraaft en gegaloppeerd en zelfs over 2 boomstammen gesprongen :') daarna weer naar huis gegaan toen taart gebakken en worstjes in bladerdeeg gemaakt want me vader is vandaag jarig en die viert samen met me zus z'n verjaardag vanavond, toen even me vader geholpen met de stallen, en meer heb ik nog niet gedaan vandaag :')

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:18

gefeliciteert esmee met je vader! leuk dat je naar het gareel bent geweest en lekker hebt gereden! ik had net rachelle even in de bak gegooid met een longeersigeltje en een touwtje, ze begon toen even lekker te gooien met haar benen :')
Afbeelding

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:20

Ziet er goed uit die Rachelle, en die snor :')

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:24

jaa, haha hij moet ervan af :P die is niet mooi meer :P
ik heb og meeer foto's allen ik had geen foto toestel bij en mijn oomsiphone wasbijnaleeg :P

let trouwens niet op mijn spelling... heb nieuwenagels en zijn wat langer...

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:26

Haha ik vind het wel grappig :')

Ik heb net me nagels gelakt :') haha, dus ik typ ook een beetje voorzichtig :')

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:28

wacht ik heb nog wel wat foto;s :)

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:29

Is goed :D

Ik ben even eten, ben zo weer terug :P

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:30

eetsmakelijk!

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:35

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 19:02

Dankje jij ook alvast smakelijk!

Rachelle loopt echt goed Noor!

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 19:42

dankje! maar ik zie echt dat haar achter er meer onder moet komen... haha

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 19:57

Leuke foto's! Ze loopt erg leuk en netjes :P

Ben vanochtend even bij Boelie geweest, voetjes opgetild en hoefjes even schoongeveegd met de hoevenkrabber. Eerst dacht ik dat een stuk van de hoef af begon te brokkelen, maar het was gelukkig maar een brok modder dat aan de zijkant plakte. Kon ik zo wegvegen en toen had hij weer nette, rechte hoefjes :P
Maar aan een ander been had hij een klein wondje. Dus even benen schoongespoten en had de eigenaresse van de Friesjes er even naar gekeken, terwijl ik Boelie vast hield. Had zelf ook mee kunnen kijken, want Boelie was erg lenig en in evenwicht, dat hij zelf met z'n hoofd bij zijn achterbeen te vinden was :P Was gelukkig maar een oppervlakkig, klein sneetje waar al een korstje op zat. Dus niets ernstigs :P Waarschijnlijk alleen een beetje lomp geweest met iets of zo :')
En weer opnieuw een hengstenvlecht geprobeerd te maken, maar de manen zijn echt nog te zacht en te glad :P Het hing alweer half los toen hij net 10 minuutjes terug in de paddock stond :P Dus dan gaan het toch gewone vlechtjes worden de volgende keer.

Elke zaterdag rij ik op een andere stal op een Haflinger. Daar heb ik vandaag ook nog 'toekomstplannen' besproken met de moeder van me instructrice. Die instructrice heeft namelijk een merrietje staan die vaak nog wat moeilijk en eenkennig in de omgang is, en daar zoekt ze een hengst voor. Liefst New Forest, omdat ze zelf een hele fijne New Forest ruin heeft. Niet met spoed, maar voor ooit een keertje. Die merrie is nu pas 5, dus dat heeft nog geen haast. Maar die moeder van de instructrice die had gelijk zoiets van, als Boelie zo blijft als die hormonen zich laten zien, dan zal hij vast wel een veulentje bij Valeska, die merrie dus, mogen verwekken. Lijkt me wel leuk, maar ja... moet nog even er mee wachten natuurlijk. Hij snapt het nu sowieso nog niet wat hij moet doen bij de Friese merries als die hengstig zijn :P En hij moet niet hartstikke wild worden in de omgang als hij last krijgt van de hormonen natuurlijk. We willen ons leven niet riskeren door hem hengst te laten, terwijl dat hij levensgevaarlijk is door de hormonen. Want nu kunnen we er werkelijk alles mee en gedraagt hij zich erg netjes!
Maar het zit wel in de planning om hem te castreren. Ik heb geen ander paard waar ik mee tot een bepaald niveau wedstrijd kan rijden, zodat bewezen is dat ik wel met een hengst kan gaan rijden. En al die aparte regeltjes. Voor de paar onderlinge wedstrijdjes misschien, zie ik het niet zitten om er zo veel voor te moeten doen. En steeds oppassen als de Friesjes hengstig zijn. We willen hem wel zo lang mogelijk hengst laten, maar met 5 jaar is denk ik het uiterste. En ja, plannen voor hengstenkeuringen etc. heb ik ook niet.

Zo, weer heel verhaal :')
Morgen gaan we misschien even een klein stukje het bos in wandelen met Boelie, als het mooi weer is. Even mooie foto's maken met een van z'n nieuwe halsters. De blauwe, want de groene is nog wat groot :') Of mocht hij voor de verandering toch druk doen tijdens de wandeling richting het bos, dan stoppen we tussendoor even bij de wei dat hij even benen kan strekken :P

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 19:59

leuk! je kan wel echt hele verhalen schrijven :')

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:03

esmee, we hebben via ticketveiligen.nl kaarten gekocht op de vrijdag avond, zijn nu bezig met een paspatou voor de zondag :D:D

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:07

Yeaah :D
Ik ben er zondag sws en voor vrijdag ben ik ook bezig geweest maar heb de uitslag nog niet :') haha
Er werden via de krant 1000 kaarten verloot voor de vrijdag dus wie weer :')