Centrale Hengsten Keuring 19 februari Ermelo ,wie gaat??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:50

Diegene die hem rijdt is zijn vriendin en die is geen 18 meer en moet dus bij de paarden rijden.
Raymond wilde hem een paar jaar geleden niet in het kader hebben, omdat dat financieel een behoorlijke aderlating was. Want het is allemaal wel leuk en aardig, maar het kostenplaatje is wel immens. Dit is hetgeen hij een paar jaar geleden in ieder geval zei, toen we het over de hogere dressuur hadden , hengsten en kaders, en ik nog veelvuldig met Sanne van Grotel op stap was (je weet wel, kaderlid en in het verleden reed ze met de hengst Lamento III ;) ). En ik weet wat voor een geld daar in om gaat. Stel je voor dat mijn eigen hengst de potentie heeft, heel leuk en aardig, maar ik kan het niet financieren en dan zou hij daar ook niet voor gaan. Niet iedereen heeft die geldboom in de tuin staan.
Dus je bent inderdaad aan het speculeren. Misschien zou je het hem zelf eens kunnen vragen hoe de vork in de steel zit alvorens het een en ander aan speculaties op internet te zetten ten nadele van een hengst.

Edit: bovendien valt het niet mee om een getalenteerde ruiter te vinden. Vraag maar eens aan familie de Haan. Die pony's worden ook door volwassenen gereden. En je moet voor de gein eens kijken in de catalogus, een groot deel van de foresthengsten wordt uitgebracht bij de paarden.

pietsie

Re: Centrale Hengsten Keuring 19 februari Ermelo ,wie gaat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 01:00

ik zet er netjes bij dat dit speculatie van mij zelf is
als je mijn berichten terug leest , ga ik iedere keer van MIJN opinie en waarneming uit, ik loop de hengst niet af te kraken.
Hij is voor mij geen optie om te dekken vanwege het karakter wat hij vertoont als IK hem zie of heb gezien.
IK mag daar mijn mening over geven , je vroeg er tenslotte zelf naar.
Het is gelukkig nog steeds zo dat ieder zijn eigen fokbeleid toepast want als iedereen dezelfde hengst toepast komt het ook niet goed met bloedverspreiding.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 01:04

pietsie schreef:
Het is in de forestwereld algemeen bekent dat hij anders niet te handelen is.

hiermee geef je niet alleen je eigen mening, hiermee praat je voor de "forestwereld" waar wij allemaal deel van uit maken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 01:04

pietsie schreef:
[Het is in de forestwereld algemeen bekent dat hij anders niet te handelen is.

Dit vind ik dan wel heel ver gaan als zijnde je eigen mening zo neer te zetten op grond van je eigen waarnemingen. :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 01:05

Gem en ik zijn dus tegelijk met dezelfde mening. :+

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 01:18

ik kan hier op antwoorden maar ik heb geen zin in dat deze discussie persoonlijk word.
In een forum van het stamboek moet je kunnen discuseren over bepaalde dieren.
Ik kraak de hengst niet af......als je terug leest roem ik zelfs zijn type en gangwerk MAAR hij is voor mij geen optie omdat ik zijn karakter vreselijk vind zelfs gevaarlijk
.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 01:19

pietsie schreef:
ik lkreeg net een sms je van mijn vriendin dat hun hengst door was , dit is suprise

ben niet zo slim, maar ik heb eindelijk de link :o?
Surprise > vriendin S. > vriend meneer Brummer < > geen vriend meneer Kamphuis > Orlando ;)

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 01:22

Neonlight schreef:
pietsie schreef:
[Het is in de forestwereld algemeen bekent dat hij anders niet te handelen is.

Dit vind ik dan wel heel ver gaan als zijnde je eigen mening zo neer te zetten op grond van je eigen waarnemingen. :o

en geloof me , dit zijn echt niet alleen mij mening maar ook van andere fokkers die er over spreken.
Het gaat mij te ver om hier namen te noemen maar met een persoonlijk gesprek wil ik daar best over uitwijden.
Laatst bijgewerkt door pietsie op 21-02-11 01:27, in het totaal 1 keer bewerkt

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 01:26

gem schreef:
pietsie schreef:
ik lkreeg net een sms je van mijn vriendin dat hun hengst door was , dit is suprise

ben niet zo slim, maar ik heb eindelijk de link :o?
Surprise > vriendin S. > vriend meneer Brummer < > geen vriend meneer Kamphuis > Orlando ;)

je denk toch niet dat ik zo kortzichtig ben dat ik mij daar door laat invloeden.
Laatst bijgewerkt door pietsie op 21-02-11 01:58, in het totaal 1 keer bewerkt

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 01:29

de discssie die hr brummer met dhr kamphuis heeft , heeft toch niks met karakter van de pony te maken dat is een heeeel andere discussie

en grappig dat ik dan een camillo veulen heb lopen

edit typfoutje

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 01:43

pietsie schreef:
Dinie F.
Heeel bekend uit de forestwereld voor de kenner , o en trouwens ook geen orlando liefhebber

Zal ze leuk vinden dat je dit op internet zet :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 10:52

Pietsie, dat Camillo-veulen is al voor dit gedoe geboren. Is dus een beargumentatie van niets.

Verder zit ik blijkbaar in een andere forestwereld dan jij. En laten die mensen en fokkers die ik spreek en ken nu net een andere mening over het karakter van Orlando en de Orlando-nakomelingen hebben, en de hengst en zijn nakomelingen in ieder geval niet bestempelen met een rotkarakter tot zelfs gevaarlijk. Bovendien vind ik mijn eigen mening en bevindingen het allerbelangrijkste in mijn beoordeling tot een hengst.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:13

Pietsie: het wordt een beetje een raar topic als je al je teksten achteraf aanpast. Nu is het net of wij reageren op iets dat je niet geschreven hebt.

sjimmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:21

Ben ook geweest met onze hengst, hij is als 1e geplaats van zijn groep.
Wie heeft er nog meer foto's gemaakt van de hengsten?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:42

Sjimmie: Starlet hier op Bokt heeft overal foto's van gemaakt, zie website in haar onderschrift ;) .

sjimmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:46

Dank je heb ze gevonden van onze hengst. Maar er was toch nog een vrouw die foto's maakte?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:27

liberty schreef:
Leuk dat Diddly Do een eerste permie heeft, kan ook niet anders met zo'n mooie papa!

Als je het dan hebt over hengsten met super karakter dan loopt Didly Do zeker in de bovenlijn.
Enorm brave hengst.

Die eerste premie heeft hij terecht gehaald. Hij heeft erg mooie en goede nakomelingen.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:19

pietsie schreef:
Goh neon hebben we het over dezelfde pony !!

ik ken toch ook een aantal rotzakken van pony's tot zelfs gevaarlijk voor kinderen aan toe.

Daar valt orlando voor mij dus onder!

:? Mag ik even vragen hoe jij in GODSNAAM aan deze informatie komt???
Hier kan ik dus echt boos over worden!!!

Je zegt in het topic dat je het ook maar van HOREN zeggen hebt... Wil je dat dan niet zo overduidelijk in een topic voor forester liefhebbers plaatsen en hou het dan ook lekker bij JOU mening!!!

Mensen die de hengst ECHT kennen, die zullen weten dat jou uitspraak belachelijk is en dat Orlando de eerlijkheid zelf is!!!
Orlando zou NOOIT iets of iemand wat aan doen, laat staan een kind...
Snap echt niet hoe je dit op internet durft te zeggen als je de hengst zelf niet kent!!!

Sorry voor mijn boze reactie!! Maar vind het echt niet netjes! :n

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:25

Neonlight schreef:
Diegene die hem rijdt is zijn vriendin en die is geen 18 meer en moet dus bij de paarden rijden.
Raymond wilde hem een paar jaar geleden niet in het kader hebben, omdat dat financieel een behoorlijke aderlating was. Want het is allemaal wel leuk en aardig, maar het kostenplaatje is wel immens. Dit is hetgeen hij een paar jaar geleden in ieder geval zei, toen we het over de hogere dressuur hadden , hengsten en kaders, en ik nog veelvuldig met Sanne van Grotel op stap was (je weet wel, kaderlid en in het verleden reed ze met de hengst Lamento III ;) ). En ik weet wat voor een geld daar in om gaat. Stel je voor dat mijn eigen hengst de potentie heeft, heel leuk en aardig, maar ik kan het niet financieren en dan zou hij daar ook niet voor gaan. Niet iedereen heeft die geldboom in de tuin staan.
Dus je bent inderdaad aan het speculeren. Misschien zou je het hem zelf eens kunnen vragen hoe de vork in de steel zit alvorens het een en ander aan speculaties op internet te zetten ten nadele van een hengst.

Edit: bovendien valt het niet mee om een getalenteerde ruiter te vinden. Vraag maar eens aan familie de Haan. Die pony's worden ook door volwassenen gereden. En je moet voor de gein eens kijken in de catalogus, een groot deel van de foresthengsten wordt uitgebracht bij de paarden.

KIJK en hier verteld dus iemand wat die WEET hoe de vork in de steel zit!!
Heel goed verteld Neonlight _/-\o_ Zo is het idd en dit is nogsteeds de reden waarom Orlando tussen de paarden loopt. Voor hem hebben ze helaas niet optijd een geschikt ruitertje kunnen vinden en dan nog was het idd financieel niet haalbaar om hem in het kader te krijgen, tenzij de amazone +fam. dat zelf betaald maarja wie doet dat tegenwoordig. Vandaar dat hij tussen de paarden is gaan lopen en NIET omdat hij niet handelbaar is voor kinderen want dat slaat echt HELEMAAL NERGENS OP :(

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:27

pietsie schreef:
ik zet er netjes bij dat dit speculatie van mij zelf is
als je mijn berichten terug leest , ga ik iedere keer van MIJN opinie en waarneming uit, ik loop de hengst niet af te kraken.
Hij is voor mij geen optie om te dekken vanwege het karakter wat hij vertoont als IK hem zie of heb gezien.
IK mag daar mijn mening over geven , je vroeg er tenslotte zelf naar.
Het is gelukkig nog steeds zo dat ieder zijn eigen fokbeleid toepast want als iedereen dezelfde hengst toepast komt het ook niet goed met bloedverspreiding.

Oke en nog 1 ding... dan heb ik genoeg gezegd...

Jij mag best JOU mening vertellen, maar onthoud wel even dat dit een publiekelijk forum is!!!
En dat alles wat je op bokt vermeld, via google terug te vinden is.
Dus hou soms even rekening met HOE je JOU mening verwoord...
voor je het weet vinden potentiele klanten voor orlando nog de gezamelijke woorden op Google. Orlando, gevaarlijk, kind onvriendelijk!!!

Denk daar ook even bij na graag...

Voor de rest heb ik niks tegen mensen die hun mening geven, maar denk wel even na of deze mening gebaseerd is op feiten voordat je het op internet plaats ;)

corriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:50

Beste Pietsie,

Wat jij daar allemaal vermeld over Orlando raakt volgens mij kant nog wal!!!!! _-:(
Wij hebben hier een 3 jarige Orlando zoon lopen (Damiro), dit is een C-pony waar onze 10 jarige dochter op rijdt.
We kunnen je verzekeren dat het een super lieve kinderpony is!!!!! :j :j :j
Wat zijn karakter betreft is hij goud en goud eerlijk! <3 *\o/*
Maar ik ben nog niet klaar om Orlando te verdedigen :D We hebben hier nog een jaarling(Corsandro) van hem lopen *\o/*
Deze vertoont hetzelfde gedrag als zijn halfbroer en is ook een vreselijke lieve kindervriend.
Dat is dus de toekomstige D-pony, als ze uit Damiro is gegroeid.
Gelukkig hebben we nog een dochter van 8 die dan op Damiro kan gaan rijden, zodat we nog heel lang plezier van hem kunnen hebben!! :+:

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:54

oke dan nog een keer en dan heb ik er genoeg over gezegt , MIJN mening is dat ik niet gecharmeerd ben van zijn karakter IK heb ZELF gezien plus honderd andere mensen op de sportdag dat hij tijdens de proef die het meisje "probeerde" te rijden zeker 10 keer steil overeind kwam, zo hoog dat hij zowat omviel ,zwaar in de staak ging en niet te hanteren . Alle respect voor de amazone die hem reed , zij bleef erg rustig en correct tegen de pony ondanks dat de eigenaar aan de kant zat te roepen en zij aangaf niet verder te durven.
De jury kwam zelfs uit de auto om het meisje te helpen.
Dit is voor MIJ een reden om dit mee te nemen in mijn keuze.
en als iemand anders een andere mening heeft ,prima. Maar dit is mijn ervaring en ga niet zeggen dat dit pertinent niet waar is, er waren genoeg mensen die dit ook gezien hebben.
Laatst bijgewerkt door pietsie op 21-02-11 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:57

Ja en als JIJ dat nou net ff gezien hebt.... en niet al die 100000den keren dat hij normaal loopt, dan heb JIJ natuurlijk het RECHT om te zeggen dat het een gevaarlijke pony is :j

Pff... KOM OP zeg....
Ik weet precies waar jij het over hebt... en ook heeeel goed waarom dat toen gebeurde... maar ach.. dat kan ik wel gaan uitleggen maar dat wil je toch niet horen, want je hebt je mening al gevormt... Door die ene keer.. is het een levensgevaarlijke pony....

:n

En lees nog even een keer mijn berichtje over je mening op internet zetten... ;)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:57

Nou ik denk dat iedereen nu zijn mening wel heeft kunnen geven.

Zullen we dan nu weer ontopic gaan, namelijk over de hengstenkeuring?

Welke jonge hengsten vonden jullie eruit springen?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:01

pietsie schreef:
IK heb ZELF gezien plus honderd andere mensen op de sportdag dat hij tijdens de proef die het meisje "probeerde" te rijden zeker 10 keer steil overeind kwam, zo hoog dat hij zowat omviel ,zwaar in de staak ging en niet te hanteren . Alle respecr voor de amazone die hem reed , zij bleef erg rustig en correct tegen de pony ondanks dat de eigenaar aan de kant zat te roepen en zij aangaf niet verder te durven.

en jouw mening is dat dat tegenwoordig zo:
Citaat:
Nu is hij idd. Wel te rijden...... als je hem een stang in zijn bek drukt en een paar flinke sporen doen ook wonderen.

opgelost is :roll: