Mijn voorkeur heeft altijd bij pony's gelegen omdat ze psychisch een heel stabiel karakter hebben, en erg speels zijn. Voor recreatief gebruik is dit natuurlijk perfect.
Mijn voorkeur gaat uit naar de New Foresters,,,ze kunnen er met enige verzorging toch enorm elegant uitzien, maar ze zijn zoo lief en makkelijk. Het zijn echte kinderpony's die zeker potentie hebben voor meer en om samen met het kind te groeien.
Zijn er meer new forest fans? Ik rijdt op het moment twee merries van Ruimzicht Fantast, ( een merrie heeft recentelijk een veulen gekregen van Isarco en is nu weer onder het zadel). Ruimzicht Fantast hoor je niet vaak meer dus ik ben best gezegend met deze merries. [/color]
Hier nog een fan. Vrienden van mij fokken New Forests in Frankrijk. Geweldige pony's, zowel qua beweging als qua karakter! En ik ben dan ook meer een pony-mens dan een paarden-mens.
Ja, helemaal weg ervan. Iemand die ik ken rijdt 2 hele gave foresters, waaronder een gkk hengst die ik weer gebruik voor mijn merrie. Heb zelf een merrie dus van Kantje's Ronaldo, maar deze is maar voor 50% New Forest, en een jaarling hengst van haar uit Lamento III. Eind juli verwacht ik weer een veulen uit deze combinatie. Foto's zijn te vinden in mijn profiel, zie je ook direct wat de andere 50% van mijn merrie is.
nou sinds september staat er bij mijn verzorgpaardjes nu ook een newforester/... (die ik ook zo af en toe verzorg) echt zoon lief paardje... echt een GOUDEN hart!! nix aan op te merken zo verschrikkelijk lief!!
haar naam is: Orgid's Fairrie.. ze is geboren op de orgid's melkerij in zeeland (www.paardenmelk.nl) en is nu 11 jaar oud... haar vader heet: Duke's forest Oberon (is die een beetje bekend? ofzo want ik kan met google niet veel vinden ) en de naam van haar moeder weet ik even niet meer .. ze loopt op t moment Bixie proeven en word steeds maar eerste (bij haar vorige baasje liep ze L2 dressuur haha)
JEEEJJJ .. Eindelijk .. Ik ben een enorm mIjn lieve Vptjuh is een N F Hier een foto Van mijn dikkertje : die bovenste is mij Vp .. die onderste is een foto van de veulen van mijn vptje dus ook een new forest
ik heb nu ong bijna 2 jaar een eigen pony .. je raad het al een new forest haha .. ze heet Axkeen White Suntides Joanna en is 10 juni 22 jaar geworden .. ik rij er nog steeds gewoon op en ze vind het zelf ook leuk om te rijden en aandacht te krijgen .. ze is noig heel fit voor der leeftijd en vind ook buitenrijden en springen erg leuk om te doen
haar vader is Briljant He . stb 147 der moeder is Westermaat Claudia