We moeten hem dus echt VANGEN op de wei .. behalve 's avonds .. dan weet hij dat er eten is. We hebben al alles geprobeerd.
Hem moejagen is tot nog toe het enige dat helpt ... dan ist 1-0 .. en moet hij toch nog werken. We halen hem ook van de wei om es niets te doen, of gewoon te poetsen (als hij flink meekomt). We hebben hem ook eens alleen laten staan, nadat het echt niet lukte .. alle paardjes mochten binnen en hij moest buiten wachten, alleen tot het donker was ... hij vond het niet echt erg ... s avonds laat kwam hij dan wel zelf naar ons toe ... maar de les is nog steeds niet goed doorgedrongen. Ook beheerst hij zijn gallop gang niet goed .. springt vaak fout aan, maar daar wordt aan gewerkt. Soms probeert hij ook wel es pokemons te zien .. bij mijn oudste lukt het al om hem te corrigeren .. de jongste durft niet altijd echt doorrijden (maar daar wordt ook aan gewerkt). Soms schrikt hij dan of soms gaat de kont wat in de lucht ... Ze hebben er in ieder geval wel al veel van geleerd .. .dat wel. Het blijft altijd spannend ..

Onzen deugniet komt binnenkort naar huis en in principe komt hij alleen te staan.En daarom heb ik me gefocused op een ras dat WERKWILLEG, VRIENDELIJK zou zijn. En ik kwam uit bij de new forest poney.
We zouden het een goed idee vinden om een pony (e) te kopen die ons kids iets kan leren ... waarna ze nadien onzen artiest iets kunnen leren. (toch bij voorkeur paardje dat al kan wijken enzo) Bij voorkeur een merrie. Mag 8 jaar zijn (zotste er uit). Maar ik heb geen zin om nog es bedrogen uit te komen
Ik wil in ieder geval niet meer kopen van een handelaar .. ook al woont hij in mijn gemeente .. Maar het is toch allemaal niet evident voor een leek. Waar vind ik zo een super beestje :/
. Zolang de kids er plezier aan hebben moeten we het een kans geven. En bij de oudste lukt het meer en meer om goed kordaat te reageren. Het is in ieder geval nooit saai met hem in 'huis' !
.