New Forest sportdag Ermelo 2014

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LauraEH

New Forest sportdag Ermelo 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 19:29

Hoi :)
ik kon niet meer op het oude topic reageren, dus dacht ik, ik maak even een nieuwe :D

Nog 2 maanden en 1 dag en dan is de New Forest sportdag er weer! :) Wie doen er allemaal mee en in welke rubriek?

Ik doe dit jaar voor het eerst mee met mijn verzorgpony Putri :D Ze gaat sowieso mee doen aan de keuring en het ligt er nu nog een beetje aan hoe het galopperen verder gaat onder het zadel en dan doen we misschien ook mee met de dressuur. En morgen ga ik voor het eerst met der springen en als dat ook goed gaat, misschien ook mee doen met het springen :)

Ik heb wel 1 vraagje, wat is dat gymkana? Nog nooit van gehoord namelijk en zag het in het vorige topic staan.

Iedereen alvast veel succes met de sportdag! :D

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 09:06

Ik heb me opgegeven met onze jonge forester. Het is nog even kijken hoe het tegen die tijd gaat maar ik heb opgegeven voor 2 proefjes en de dressuurbelofte.

Gymkhana is een soort behendigheidsparcours. Met je pony moet je dan allerlei obstakels rijden. Vind het altijd super leuk om te kijken daar.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:02

Mijn dochter doet mee met haar pony, voor ons de 1e x naar de sportdag, lijkt ons erg leuk, maken er maar een weekendje van, te ver om heen en weer te rijden...
Ze rijd M1 dressuur 2 proeven en sportpony.
Hebben ook nog even overwogen om te mennen, maar dan werd het wel een erg druk programma.

LauraEH

Re: New Forest sportdag Ermelo 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 16:42

Ik heb nog wel een vraagje over de keuring. Et staat op de site dat je in rijkleding of witte kleding mag. Maar met rijkleding bedoelen ze dan ook echt alles? Dus laarzen en jasje? Of een witte blouse en laarzen? Want ik ga niet in me leren laarzen rennen :')

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:33

Een vriendin van mij had haar witte rijbroek en blouse aan en haar gympen. Dat loopt toch een stuk beter dan laarzen :P

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:44

Onze inschrijving moet nog de deur uit maar we gaan wel mee doen.
Wacht nog even op antwoord voordat ik de inschrijving definitief de deur uit doe.
Misschien weet iemand hier het antwoord ook wel.
We willen onze 4 jarige niet goedgekeurde hengst opgeven voor de sportpony rubriek.
Moet hij dan in de rubriek 4 tot 6 jarige of in de rubriek (goedgekeurde ) hengsten?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:24

Zoals ik zie in het vraagprogramma bij de hengsten, goedgekeurd staat niet voor niets tussen haakjes, die rubriek is voor alle hengsten.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:33

Dat denk ik ook, hij is ondertussen opgegeven.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 06:38

Maar zo weinig mensen op bokt die mee doen?
Er doen best wat Rinaldo's mee dat vindt ik erg leuk!

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:23

Ik meld me ook!

Ik start mijn zwarte hengst Regent Des Mauvis ( v.kantjes Ronaldo) ZZ springen! Mijn laatste jaar met deze pony.. Jammer genoeg ben ik 18:(

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:33

Start je alleen in het ZZ springen of meer onderdelen?

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:44

Waarschijnlijk nog een ander onderdeel, in 2012 heb ik met deze pony een eventing clinic gegeven en misschien wilde dit jaar daar ook iets mee doen. Even afwachten wat de organisatie terug stuurt

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:20

Ik doe ook nog mee met de eventingponys 7 jaar en ouder! Dat vind m'n pony het leukst en ik ook natuurlijk! Eerst maar even een paar crosshindernissen springen hij zal er super veel zin in hebben!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:06

Ik ga wel naar de sportdag, maar rijd niet. Mijn zus wel met onze jonge forester van Jacodi's Bo's Barclay :) Ben benieuwd hoe pony het gaat doen, is nog maar kort onder het zadel, maar heb er wel een goed gevoel over.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:36

Ben ook heel benieuwd, dochter gaat de overstap maken van de M1 naar de M2, bewust niet in de buurt en nog fijn buiten, dan is de druk minder..
Iemand ervaring met sportpony, hoe dat gaat, begreep dat je tussen een bepaalde tijd je moet melden, maar er geen vaste tijden zijn, je niet wordt ingedeeld?
Maar eerst de juiste dressuurtijden afwachten, dan maar verder kijken, we rijden vanuit Zeeland, dus wordt zowieso een vroegertje om op pad te gaan..

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:41

Ik wilde ook heel graag mee doen maar helaas hebben ze dit jaar geen paardenrubrieken meer en kan ik dus niet mee doen...

Heel veel succes iedereen!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:37

Remark schreef:
Ik wilde ook heel graag mee doen maar helaas hebben ze dit jaar geen paardenrubrieken meer en kan ik dus niet mee doen...

Heel veel succes iedereen!

Jammer, begreep dat het mennen ook is afgelast, te weinig animo..
Wil dit jaar even bekijken hoe het loopt, kan ik altijd volgend jaar het mennen erbij opgeven, maar lijkt me al druk zat zo..

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 10:06

Ik heb me aangemeld voor een andere rubriek, de dressuur belofte. We hebben nog te weinig gesprongen, dus dat zou hem niet worden. :(

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:08

LauraFlexx schreef:
Ik heb me aangemeld voor een andere rubriek, de dressuur belofte. We hebben nog te weinig gesprongen, dus dat zou hem niet worden. :(

Moest kiezen tussen sportpony of dressuurbelofte, toch maar sportpony gedaan, hoewel springen niet zijn beste kant is, maar zijn maar een paar sprongetjes, dus dat moet wel lukken.

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 13:30

mammaslamma schreef:
LauraFlexx schreef:

Moest kiezen tussen sportpony of dressuurbelofte, toch maar sportpony gedaan, hoewel springen niet zijn beste kant is, maar zijn maar een paar sprongetjes, dus dat moet wel lukken.

Wij ook, maar hebben tot nu toe nog maar 1x gesprongen en omdat pony mok heeft wil de eigenaar liever niet springen. Dus doen we mee met dressuurbelofte :Y)

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:16

Ik ben er ook weerbij.. met mijn camera.. niet met mijn pony...

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:20

Wij hadden graag willen komen met onze pony, maar het valt op de verjaardag van onze zoon. Dus helaas. Hoop er volgend jaar bij te zijn in meerdere klasses en wellicht zijn ze dan ook een stuk verder in de dressuur. Start nu nog B.

Veel plezier voor iedereen die gaat!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:31

Ik heb een Forester en ik heb meerdere dingen over die sportdag gelezen maar kom er niet helemaal wijs uit wat het nou is en wat de bedoeling is, zelfs niet na de website te hebben doorgelezen. Kan iemand me in een notendop meer vertellen?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:26

Mandarijn12 schreef:
Ik heb een Forester en ik heb meerdere dingen over die sportdag gelezen maar kom er niet helemaal wijs uit wat het nou is en wat de bedoeling is, zelfs niet na de website te hebben doorgelezen. Kan iemand me in een notendop meer vertellen?

Ga zelf ook voor de 1e x, maar er is genoeg te lezen hierover op internet, mij was het snel duidelijk, googlen dus..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:17

Mandarijn12 schreef:

Zie het als gewoon een wedstrijd, maar dan met alleen New forest pony's én veel gezelliger :)
Je kunt gewoon dressuur en springen starten (Als je bij de pony's start iig), maar ook hobbyklasse (Dit ook als je ouder dan 18 bent), sportpony (Dressuur en springen), dressuurbelofte (Met een klein groepje stap, draf, galop, soms wijken), etc etc.