een paar jaar geleden kreeg ik te horen dat ik een echte 'grote' pony mocht. voor het rijden/sport ed.
ik was helemaal blij. mijn tante in frankrijk had nog 2 ponys staan waar ik uit mocht kiezen. ik koos voor rowan. (franse draverXkwpn)
een jaar voorbij was hij nog steeds niet in nederland.
we begonnen te twijfelen of het wel een slim idee was omdat er ook geen klik kon zijn etc.
we besloten rowan te laten staan en te gaan zoeken in nederland naar een leuke pony.
ik dacht dat het heel simpel was tussen die 700 ponys maar eenmaal aan het zoeken is het nog best lastig.
op een gegeven moment viel mijn oog op een advertentie van een 3 jarige new forest pony hengst.
ik belde de eigenaar op om even over de prijs te hebben etc.
de volgende dag mochten we kijken.
ik verwachtte er niets van eigenlijk dat hij een beetje in een woezelig vachtje zat.
maar wat ik aantrof was een super mooie en vriendelijke hengst.
heel braaf en hij keek heel vrolijk en lief uit zijn ogen.
zijn gangen waren ook goed en ook nog even op het harde laten draven.
hij liep netjes en niet onregelmatig.
de mensen waren ook heel aardig, ze hebben een kleinschalig fokkerijtje.
we gingen naar huis en moesten er even overna denken.
de volgende dag kwamen ook al mensen kijken dus het liefste wilde ze het die dag nog weten.
dus na denken hebben we besloten hem te kopen.
nu zijn er 2/3 weken voorbij en hij komt nu dus eindelijk dinsdag

hij wordt dinsdag meteen geruind en geënt samen met mijn andere mini shetlander.
vriendin van mij en ik gaan verhuizen van stal dus dat gaan we ook meteen dinsdag doen zodat alles achter de rug is en de pony's even rustig kunnen bijkomen.
ik laat hem eerst een weekje "apart" dat hij kan wennen aan de andere paardjes. ze kunnen wel snuffelen etc. maar niet bij elkaar nog.
daarna laten we ze bij elkaar om te zien hoe de paardjes reageren.
het wordt namelijk een compleet andere kudde, dus ben benieuwd wie de baas wordt!
ik wil hier de dingen die we meemaken; hoe alles gaat, wat we gedaan hebben en alles bijhouden.
het zou leuk zijn als er mensen zijn die dit willen gaan volgen.
Gefeliciteerd!