new forest hengst voor mijn merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniemkl

new forest hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 23:52

hoi,
ik zoek een leuke hengst voor mijn merrie ze is 5 en heeft een slechte achterhand ze is vrij druk maar verder een gouden karakter, ik zoek een hengst die goed kan springen en houd van crossen etc. dat soort dingen dressuur is ook wel leuk maar minder belangerijk. moet vooral een sterke achterhand en een goed karakter. wie heeft er een leuke hengst???

naomi_s

Re: new forest hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:36

denk dat met deze omschrijving je niet bijster ver komt in het vinden van een hengst.
met afstamming, foto;s etc kom je iets verder.
de jonge hengstenkeuring is net geweest en de centrale hengstenkeuring is in februari, waarom ga je daar niet zelf een hengst uitzoeken.

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 15:54

naomi_s schreef:
denk dat met deze omschrijving je niet bijster ver komt in het vinden van een hengst.
met afstamming, foto;s etc kom je iets verder.
de jonge hengstenkeuring is net geweest en de centrale hengstenkeuring is in februari, waarom ga je daar niet zelf een hengst uitzoeken.

lijkt me leuk dankje voor de tip

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 00:08

Is erg fijn om de hengsten in het echt te zien alvorens je een keuze maakt.

Verder wat zijn je wensen? Grote maat, kleine maat? Sport type, oudere type?
Je geeft aan dat je merrie een zwakke achterhand heeft... wel sterk genoeg om met een goede hengst te verbeteren?

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:05

Kun je misschien vertellen wie haar ouders zijn? Misschien heb je een standfoto, kan kunnen we haar zien.

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 20:06

starlet schreef:
Kun je misschien vertellen wie haar ouders zijn? Misschien heb je een standfoto, kan kunnen we haar zien.

haar ouders zijn niet bekend en haar ras ook niet precies wij vermoeden dit alleen omdat ze heel veel weg heeft van die 2. hier zijn 2 leuke foto`s:
http://94.100.120.138/1155450001-1155500000/1155496101-1155496200/1155496142_5_Hopz.jpeg
http://94.100.116.146/992450001-992500000/992460701-992460800/992460717_5_h6Bk.jpeg
sorry dat het in een link staat maar het lukte even niet anders!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:08

vind haar wel draver achtig...

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:08

Wat wil je uiteindelijk met het veulen gaan doen?
Zelf houden of verkopen?

Want, eerlijk gezegd, zullen de mensen niet staan te springen om dit veulen van je te kopen. Er zit geen papier bij.
Het is dan eerder vermeerdering dan verbetering.

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:10

Deze merrie heeft dus geen papier, een slechte achterhand en is druk..... Ik zou daar niet mee fokken. Verder zou ik ook nooit een hengst kiezen die alleen van springen en crossen houdt. Misschien kan je je beter wat meer verdiepen in de fokkerij en de paarden en dan een paard/pony kopen die aan je eisen voldoet. Dat kan nog goedkoper zijn dan zelf fokken en je weet hoe het dier is uitgegroeid (wat dat betreft blijft fokken gokken) Of een goede fokmerrie kopen als het je om het fokken te doen is.
Laatst bijgewerkt door ccathalijne op 02-01-11 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

liberia

Ik ben ook heel benieuwd wat je met het veulen wilt gaan doen. Voor de handel hoef je niet te fokken. Voorhet veulen wordt waarschijnlijk nog niet eens het dekgeld betaald.

Gem

specialmoon schreef:
starlet schreef:

haar ouders zijn niet bekend en haar ras ook niet precies wij vermoeden dit alleen omdat ze heel veel weg heeft van die 2.

Wat bedoel je met "die 2"? Dat de getoonde foto's paarden zijn waar jouw merrie op lijkt? Zo op het oog lijkt de eerste een dravertje?

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 20:10

Stal_Fiore schreef:
Wat wil je uiteindelijk met het veulen gaan doen?
Zelf houden of verkopen?

Want, eerlijk gezegd, zullen de mensen niet staan te springen om dit veulen van je te kopen. Er zit geen papier bij.
Het is dan eerder vermeerdering dan verbetering.

dit weet ik en als het financieel kan (wat wel zo is maar goed kan natuurlijk ook opeens slecht gaan) wil ik het veulen graag houden en er endurance of cross mee gaan rijden of gaan springen. als een soort opvolger van mijn merrie als die er te oud voor word. (dat duurt nog wel even? <3

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:13

Als je een endurance paardje wilt fokken, zou ik eerder tussen de arabiertjes kijken. Deze staan meer bekend om hun uithoudingsvermogen als Foresters. In combinatie met een draver, wat ik denk dat de eerste foto is, lijkt me dat een betere combi.

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 20:14

ik snap dat het voor veel mensen een beetje nutteloos lijkt maar voor mij is ze echt de beste merrie die er is en dat met die achterhand is niet 100% zeker of hij echt slecht is want ze heeft vroeger ook (waarschijnlijk) een ongeluk gehad waar niemand iets van wist en daar door is de boel ook scheef gegroeid, ik heb haar pas net en we zijn dit aan het behandelen. ;)

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 20:16

gem schreef:
Als je een endurance paardje wilt fokken, zou ik eerder tussen de arabiertjes kijken. Deze staan meer bekend om hun uithoudingsvermogen als Foresters. In combinatie met een draver, wat ik denk dat de eerste foto is, lijkt me dat een betere combi.

daar heb ik ook aan gedacht maar ik ben bang dat dat veulentje dan nog minder rust in zijn koppie krijgt dan haar moeder, ik heb ook niet zo veel verstand van fokken dus ik weet ook niet zeker of dat er iets mee te maken kan hebben.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:17

Tja ik snap dat je graag een veulen bij je lieveling wilt en dat je deze in de toekomst wil houden om verder te gaan.
Maar je moet wel reëel blijven natuurlijk. Heeft het veulen een goede kans om het goed te gaan doen in de sport, als blijkt dat de merrie haar slechte achterhand doorgeeft?
Je weet niet voor 100 % zeker of dit probleem komt door het ongeluk. Voor het zelfde geld is het een erfelijk iets.

saral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:18

Houd er ook rekening mee dan dat er een beschadiging aan het bekken kan zijn, waardoor een bevalling moeizaam kan verlopen. Dat gebeurt toch ook aan de achterkant... Ik zou haar eerst klachtenvrij proberen te maken....

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:19

ze is 13.. ze is geen fokker of iemand die zich er echt in verdiept heeft zoals volwassene dat doen.
Of haar ouders moeten zich ermee mengen want die zullen ook het dekgeld moeten betalen lijkt me?
Maar goed, dan had ze niet hier voor info gevraagd.

Dit zal wel uitlopen op een dekkingkje bij de buurman die toevallig een hengst heeft staan. Vermeerdering dus.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:21

specialmoon schreef:
ik snap dat het voor veel mensen een beetje nutteloos lijkt maar voor mij is ze echt de beste merrie die er is en dat met die achterhand is niet 100% zeker of hij echt slecht is want ze heeft vroeger ook (waarschijnlijk) een ongeluk gehad waar niemand iets van wist en daar door is de boel ook scheef gegroeid, ik heb haar pas net en we zijn dit aan het behandelen. ;)

klinkt voor mij steeds meer als een draver met een (licht) koersverleden. Heeft bewezen het niet te kunnen redden en als normaal rijpaard verkocht ivm geld.

Hoe is ze trouwens in haar gangen? en waar heb je haar verkocht.

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 20:26

Knert schreef:
ze is 13.. ze is geen fokker of iemand die zich er echt in verdiept heeft zoals volwassene dat doen.
Of haar ouders moeten zich ermee mengen want die zullen ook het dekgeld moeten betalen lijkt me?

Dit zal wel uitlopen op een dekkingkje bij de buurman die toevallig een hengst heeft staan. Vermeerdering dus.

dit wat je nu zegt is totaal gebaseerd o veronderstellingen en niet op feiten, mijn ouders houden zich er uiteraard ook mee bezig mijn moeder heeft mij zelf aangeraden om een new forest te zoeken en dat ben ik dus ook gaan doen. mijn ouders betalen de dekking en zijn bereid daar ook een goede hengst bij te zoeken dus niet die van de buurman :( . de reden dat ik hier om info vraag is omdat ik ook graag meningen van anderen wil horen en hoop misschien een leuke hengst te vinden. ik hoop dat ik je genoeg info heb verstrekt om je te laten weten dat ik niet een of ander meisje ben dat zich een idee in haar hoofd heeft gehaald waar ze niks vanaf weet.

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 20:28

Knert schreef:
specialmoon schreef:

klinkt voor mij steeds meer als een draver met een (licht) koersverleden. Heeft bewezen het niet te kunnen redden en als normaal rijpaard verkocht ivm geld.

Hoe is ze trouwens in haar gangen? en waar heb je haar verkocht.

ze is pas 5 en ik heb har zelf ingereden dus een koers verleden lijkt me sterk :D haar gangen zijn goed alleen moet ze zich nog wel leren te beheersen ;)

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 20:29

saral schreef:
Houd er ook rekening mee dan dat er een beschadiging aan het bekken kan zijn, waardoor een bevalling moeizaam kan verlopen. Dat gebeurt toch ook aan de achterkant... Ik zou haar eerst klachtenvrij proberen te maken....

hier heb ik inderdaad ook aan gedacht en we laten haar sowieso niet dekken voordat ze volledig is hersteld en rechtgericht.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:29

specialmoon schreef:
Knert schreef:

dit wat je nu zegt is totaal gebaseerd o veronderstellingen en niet op feiten, mijn ouders houden zich er uiteraard ook mee bezig mijn moeder heeft mij zelf aangeraden om een new forest te zoeken en dat ben ik dus ook gaan doen. mijn ouders betalen de dekking en zijn bereid daar ook een goede hengst bij te zoeken dus niet die van de buurman :( . de reden dat ik hier om info vraag is omdat ik ook graag meningen van anderen wil horen en hoop misschien een leuke hengst te vinden. ik hoop dat ik je genoeg info heb verstrekt om je te laten weten dat ik niet een of ander meisje ben dat zich een idee in haar hoofd heeft gehaald waar ze niks vanaf weet.

sorry ik kreeg wel dat vermoeden vooral omdat het er kinderlijk stond en voor mij overkwam alsof het op een blauwe maandag is bedacht. Mijn excusses daarvoor.
Maar toch denk ik niet dat ze een goede fokmerrie is, verre van zelfs. En dat zien de kenners wel, denk ik.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:30

of je een paard zelf inrijd of niet.. kunnen ze zeker wel een koersverleden om hebben.

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:31

Als je wat hengsten op foto's zou willen zien zou je dat op mijn website kunnen doen. PB me anders even hoe je er komt... Ik wil niet de indruk wekken dat ik mijn foto's wil promoten, maar ik wil jou de kans geven wat te kunnen zien. Zeker als je niet thuis bent in de Forester wereld zou je eens een kijkje kunnen nemen....
Ik ben wel heel benieuwd waarom je (en je ouders) aan een forester denkt!