Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kitty_gomez schreef:Ik heb sinds 4 maanden een new forest ruin van hoppenshof Shardon.
Opa is dus nieuwmoed Patrick.
Heb ik extra kans op ZE?
Bij mij, gaat hij straks 24/7 land op van de zomer. Bij de vorige eigenaar stond hij snachts het gehele jaar binnen.
Tot nu toe geen klachten vernomen.Hij staat nu nachts binnen op stal.
Misschien voordeel dat ik vlak aan zee woon...
Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe pony, was ik nog bij 2 andere new forest pony's wezen kijken.
allebei ZE.
wiseguy15 schreef:kitty_gomez schreef:Ik heb sinds 4 maanden een new forest ruin van hoppenshof Shardon.
Opa is dus nieuwmoed Patrick.
Heb ik extra kans op ZE?
Bij mij, gaat hij straks 24/7 land op van de zomer. Bij de vorige eigenaar stond hij snachts het gehele jaar binnen.
Tot nu toe geen klachten vernomen.Hij staat nu nachts binnen op stal.
Misschien voordeel dat ik vlak aan zee woon...
Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe pony, was ik nog bij 2 andere new forest pony's wezen kijken.
allebei ZE.
Dat je aan de zee woont is inderdaad een groot voordeel, ZE ontstaat door kleine vliegjes en die kunnen in het zeegebied niet zo goed uit de voeten.
naomi_s schreef:en deze allergische reactie onstaat door een overgevoeligheid in de darmen. dit is uit meerdere onderzoeken gebleken.
het is net als bij de mens, allergiënn ontstaan in de darmen.
pizza64 schreef:naomi_s schreef:en deze allergische reactie onstaat door een overgevoeligheid in de darmen. dit is uit meerdere onderzoeken gebleken.
het is net als bij de mens, allergiënn ontstaan in de darmen.
Dat heb ik nog nooit gehoord zelf heb ik contact exceem ik krijg dus uitslag als mijn huid met stoffen in aanraking komt waar ik allergisch voor ben. Ik heb nog nooit van mijn huidarts te horen gekregen dat het echte probleem in m'n darmen ligt.
HouvanPonys schreef:Wel apart dat je dan zoveel pony's hiervan tegen komt, alhoewel, Patrick is opzich wel een bekende NF.. ik denk dat in veel NF-ers wel een Patrick in zit. Het kan toeval zijn, maar ik heb eigenlijk geen idee of het erfelijk is..