Nakomelingen JUSTICE H.R.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XFiemoX

Nakomelingen JUSTICE H.R.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 08:29

Ik zou het erg leuk vinden om te weten of er meer nakomelingen zijn van JUSTICE H.R. ?

Mijn lieverdje is een van JUSTICE H.R. en is nu 2.5 jaar, volgend jaar mei wordt ie 3 jaar alweer. Hij heeft deels van zijn vader weg zoals zijn mooie houding en uitstraling, en deels van zijn moeder weg zoals de mooie tactieke volle bewegingen. Het is voor mij een topper, en hoop dat ik volgend jaar met hem naar de keuring kan. Zijn moeder is een Rubiquil.

Ik weet alleen niet zo gauw hoe ik hier foto kan plaatsen anders had ik hem meteen erbij gezet.

petraaken

Re: Nakomelingen JUSTICE H.R.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:03

Aangezien het hier om nakomelingen van een New-Forest hengst gaat verplaats ik dit topic naar NF.

FA --> NF

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 08:14

oke dank je wel was ik ff vergeten niet bij stil gestaan sorry

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:35

@ _Possie_ Naar welke keuring ga je toe ? Van welk ras is Rubiquil ?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 10:54

starlet schreef:
@ _Possie_ Naar welke keuring ga je toe ? Van welk ras is Rubiquil ?

Rubiquil is ggk voor het KWPN en NRPS.

Ik heb dit jaar een veulen gehad van Justice HR: Lagerweyde's Just-A-Survivor (roepnaam Drakesteyn of Draak). Zijn moeder is een Burley Phantom x Monday's Moscan.

Afbeelding

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 10:57

Mijn zusje haar pony is ook een Justice H.R. Lachen

Een super veelzijdige pony, met een geweldig karakter. Lovers

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:07

Wij hebben een kleinzoon van hem, Roniño. Zijn vader is De Vriesjes Mitch en zijn moeder een Welsh NWR van Morgenland's Andor x Downland Folklore. Het wordt volgens mij wel echt een New Forest type, hij krijgt echt een enorme hals en zijn hoofd is ook al best groot ivm het vorige veulen van deze merrie Nagelbijten / Gniffelen

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:17

Andere eigenaar van Roniño meld zich Vork
Mijn andere pony, is een Lamento III x Kantje's Ronaldo.
De moeder van die pony, Corona Frisia Babette, is een volle zus van Justice HR.

En de handelaar waar wij die pony van hebben gekocht, tevens vrienden van ons, had dit jaar een tweeling van Justice.
Geen van beide veulentjes heeft het gehaald helaas..

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:12

Ik heb een 6jarige nakomeling van jusice hr een merrie zij is een justice X carlo.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 21:20

Wat leuk om te horen dat er best aardig al wat nakomelingen zijn maar als er meer nog zijn is natuurlijk leuk om te weten.

Die van mij is een Justice H.R X Kantjes Ronaldo X Rubiquil X Michelangelo. Is donkerbruin met een aansprekelijke mooie opvallende bles. Ik zal even iemand vragen of ze voor me een foto kan/wil plaatsen van mijn stoere bink Tong uitsteken

Enne ik ben van plan om met de mijne naar een provinciale keuring te willen gaan(van het NRPS), en als ie helemaal zover is ook naar een hengstenkeuring.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:24

Weet je zeker dat het een Justice HR x Kantje's Ronaldo is? Justice is namelijk een zoon van Kantje's Ronaldo, als je pony zijn moeder een Kantje's Ronaldo merrie is heb je wel erg veel inteelt.

O wacht, ik zie nu dat de moeder van Rubiquil is. Dan is het dus een Justice HR x Rubiquil. De vaders van de hengsten noem je nooit in het rijtje. Knipoog

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 12:45

Och verdomd je hebt helemaal gelijk haha...Oeps sorry, goed dat je het zag neonlight. Bedankt! Mijn bink is id een Justice H.R X Rubiquil, bedankt neonlight.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:01

Dit is ons mormel:

Afbeelding

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:23

Wat een mooi mormel ! Vork

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:49

Alleen geen directe nakomeling van Justice maar een kleinzoon. Justice geeft geen vossen, en ik vind dit veulen weing van Justice weg hebben. Te fijn hoofdje (komt waarschijnlijk van de welsh kant) en een onderhals is iets wat Justice absoluut niet fokt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:01

En hier de foto's van het lieverdje van __Possie__ :

Afbeelding

Afbeelding

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 12:30

Dank je wel neonlight Knipoog

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:05

Dat is ook een leukerd! Wow! Heeft iemand een foto van Justice? Mitch (dus Roniño's vader) heeft ook precies zo'n kleur, verder lijken ze niet echt sprekend op elkaar.
Ik vind dat Roniño toch wel meer een New Forest type heeft, zijn zusje (wel een volle Welsh) is echt nog veel fijner, ze is nu 3,5 maar sommige ponyhalsters zijn haar gewoon te groot. Onderhals komt van mama. Ik zal vandaag even recente foto's van Roniño maken Lachen

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:32

Dank je! Mooi paardje zo te zien!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:36

Jammer dat je merrie zo'n onderhals heeft en aan het veulen doorgeeft. Misschien kun je dan eens nadenken over Justice zelf te gebruiken.
Zelf vind ik Justice niet de "wauw" hengst, als ik hem zo zie vind ik er niet heel veel bijzonders aan. Maar ik ben zeer gecharmeerd over zijn nafok, eigenlijk ben ik daar laaiend enthousiast over. Het is dat ik zelf een Kantje's Ronaldo merrie heb, maar anders had ik hem zeker gebruikt.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:45

Nou ik ben op het moment niet van plan om met haar te fokken, ik heb haar toch voornamelijk voor het rijden..

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:04

die justice pony lijken toch wel vaak op elkaar vind ik. make mij day staat bij marlien1991 in haar album.koppie lijkt erg op die van neonlight. zeker dat make wat jonger was

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:14

darinka schreef:
die justice pony lijken toch wel vaak op elkaar vind ik. make mij day staat bij marlien1991 in haar album.koppie lijkt erg op die van neonlight.

Ikke niet snappen? Je bedoelt dat het koppie erg op het koppie van mijn merrie lijkt? Mijn merrie is geen Justice-nakomeling maar een Kantje's Ronaldo, bovendien zie ik de gelijkenis niet, mijn merrie heeft een lang neusbeen, heeft die merrie niet.
Of bedoel je dat haar koppie lijkt op Justice die op de foto's staat die ik heb geplaatst? Ook dat vind ik niet, Justice heeft ook een lang neusbeen.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:14

Neonlight schreef:
Alleen geen directe nakomeling van Justice maar een kleinzoon. Justice geeft geen vossen, en ik vind dit veulen weing van Justice weg hebben. Te fijn hoofdje (komt waarschijnlijk van de welsh kant) en een onderhals is iets wat Justice absoluut niet fokt.

Dat werd ook al gezegd een klèinzoon en er werd ook niet gezegd dat hij op Justice leek. Ik vind het hoofdje helemaal niet fijn zet er maar een een welshje naast .