Strandrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blitzlover

Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 13:06

Hallo,
Mijn vriendin en ik willen graag een keer een strandrit/trektocht/buitenrit maken. We wonen zelf in overijssel/gelderland, maar helaas zijn hier geen stranden of maneges waar ze trektochten organiseren. Nu hadden we wel een manege in gedachten manege Heemskerk alleen heeft iemand hier evaringen mee? Want van de poelenburgh heb ik gelezen dat het daar over het algemeen goed is maar dat je er weinig op het strand bent... weet iemand nog een manege waar je een leuke dag/trek tocht kunt maken? Of een standrit van min. 2 uur? Knipoog

Anoniem

Re: Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 23:37

Als je in de FAQ van BRT kijkt moet daar ook een overzicht zijn met maneges etc. waar je strandritten kunt maken.

Ik heb met gehuurde paarden enkel ervaring met Burgh-Haamstede. Dat was wel aardig Lachen Kan je die wel aanraden.

Voor de rest rijd ik enkel met m'n eigen ponies over het strand Clown Lachen

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 23:40

Manege smit in Noordwijkerhout organiseert dagtochten. Is erg leuk. Ga zelf twee keer per jaar naar het westen om op het strand te rijden.
Kijk maar eens op www.manegesmit.nl

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 13:41

Ik ben een keer op manege Heemskerk geweest.. Vond het niet bepaald een gezellige sfeer hebben, maar dat kan aan mij liggen Knipoog en de stallen vond ik een beetje krap. Ging met mijn verjaardag kijken of ze leuke paarden hadden en had er 1tje gehuurd, Jitske ofzo een Fries..
Verder weet ik niet echt een manege ja Manege Poelenburgh maar als je daar niet lang op het strand bent..

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 13:47

Blitzlover schreef:
Hallo,
Mijn vriendin en ik willen graag een keer een strandrit/trektocht/buitenrit maken. We wonen zelf in overijssel/gelderland, maar helaas zijn hier geen stranden of maneges waar ze trektochten organiseren. Nu hadden we wel een manege in gedachten manege Heemskerk alleen heeft iemand hier evaringen mee? Want van de poelenburgh heb ik gelezen dat het daar over het algemeen goed is maar dat je er weinig op het strand bent... weet iemand nog een manege waar je een leuke dag/trek tocht kunt maken? Of een standrit van min. 2 uur? Knipoog

het lamoen organiseerd wel trektochten, ik weet alleen niet wanneer allemaal.

@ maya, bedoel jij manege lisidina/lisiduna ofzo in burghaamstede??
daar ben ik namelijk op strandrit geweest, was echt keigaaf, alleen wel een beetje onvoorzichtig van de leiding(ze zeiden ga maar en dan mog je een paar strandjes*tussen paaltjes* keihard in rengalop. (pony's waren niet te houden!) en hun gingen er in een zacht drafje achteraan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 15:12

Dat bedoel ik idd. En mijn ervaring was dat bij onze rit de paarden wel te houden waren als je dat wilde Lachen

Opaal77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 23:04

Ik ben een aantal jaren geleden met Poelenburgh (in Schoorl) naar het strand geweest en van de 3 uur ben je inderdaad maar kort op het strand. Het punt is daarbij ook nog eens dat je echt wel behoorlijk degelijk in je balans moet zijn want ze gaan voluit wat ik op dat moment erg gaaf vond maar je moet dus niet te bang zijn. Verder was het een heerlijke rit door bos en duinen met een paar stukken galop. Laatst ben ik met een groepje een bos/duin rit wezen maken (niet iedereen had evenveel ervaring) en ik moet wel zeggen dat alles netjes en verzorgd is.

Mijn beste strandervaring is in Zuid-Afrika in JeffreysBaai geweest maar ja dan moet je eerst een eindje vliegen Knipoog. Was wel echt erg gaaf. Een rit van 13 km waarbij je 5 km strand voor jezelf had (we hebben 1 visser gezien). Onze begeleider had wel door dat we (mijn man rijdt ook al jaren) wisten wat we deden dus we mochten lekker zelf bepalen wat we deden Lachen.

Verder schijn je op sommige waddeneilanden ook op het strand te kunnen rijden heeft iemand daar ervaring mee?