Buitenrit, echt alleen draf en stap.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Buitenrit, echt alleen draf en stap.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 23:03

Haaii,,

even info:
Mijn moeder en oma hebben beide rijdervaring, volgens mij hebben ze beide ongeveer 5 jaar gereden.
Zo'n 3/ 3,5 jaar terug zijn zij gestopt omdat mijn oma dit niet elke week aankon, ze kreeg last van een muisarm.
Toch heeft mijn oma vaak genoeg gezegt dat ze nog 1 keer op buitenrit wil, en nu ik een baantje heb en dit kan bekostigen: wil ik dit waarmaken.
Waarschijnlijk zal mijn zus ook meegaan. Die heeft namelijk ook een tijdje gereden en zal dit wel leuk vinden.

Hetgeen blijft wel dat mijn moeder er niet van houd om echt "snel" te gaan. En ook met mijn oma wil ik er niet aan beginnen om direct ook weer te galoperen, ook omdat ik niet wil dat ze weer last van haar arm krijgt.. ze moet zich de gehele tijd kunnen ontspannen en ervan goed genieten. Het gaat er niet om dat ze veel doen, maar dat ze weer te paard zijn en daarvan kunnen genieten.
Beide is het niet zo dat ze dit niet aankunnen kwa rijden, ze zijn ervaren genoeg om een flinke galop en een bok uit te kunnen zitten. Dus het is niet onverantwoord of iets, enkel houden ze hier niet van.

Ik zoek een plek waar dit zou kunnen, liefste niet al te ver weg.. maar een eindje rijden heb ik er wel voor over (weert ter bergen weet ik zoiezo dat dit kan. maar zoek eigelijk een plekje iets dichterbij)
Onder begeleiding zal verplicht zijn zolang ik mijn ruiterbewijs niet heb, zoiezo zal mijn moeder hier geruster op zijn.

Wie weet een leuke plek, waar dit mogelijk is? Echt dat rust gewoon als 1e staat.

Anoniem

Re: Buitenrit, echt alleen draf en stap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:14

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:21

http://www.paardentram-leersumseveld.nl ... paginaid=7

Ben er zelf geweest in april en stalgenoten komen er regelmatig met vrienden en kennissen die daar dan paarden huren. Er zitten hier een aantal paarden tussen die echt 100% bomproof zijn! Bij onze groep waren ook een aantal beginners mee en die voelden zich helemaal veilig op deze lieverds. Bovendien is Leersum echt een hele mooie omgeving!

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:05

Jullie zijn bij ons ook welkom!
Kijk maar eens op onze site in mijn onderschrift..
Er komen mensen zelfs alleen voor een heerlijke staprit bij ons,geen probleem!!

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:07

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:10

informeer eens bij Poelenburgh. Wie weet willen zij dat ook best regelen. Denk dat wel meer maneges het zouden willen doen als je uitlegt wat de bedoeling is. Zoek een goede, betrouwbare manege in je buurt en vraag gewoon eens naar de mogelijkheden. Denk dat het er meer zijn dan je denkt die je wel zouden willen helpen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:15

Imo kan het overal. Als je een buitenrit boekt voor alleen met jullie zou de begeleider naar jullie wensen moeten luisteren. Ik had ook soms mensen die liever niet zo hard wouden gaan. Dan maakten we gewoon een mooie staprit met enkele stukjes draf erin.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 11:20

Miss_Montana@ Dat dacht ik dus ook Knipoog maar heb hier in de omgeving al vaak genoeg meegemaakt dat de wensen van de ruiters toch niet altijd nageleeft worden.. vandaar dat ik het ook via bokt even probeer! Lachen

Iedereen erg bedankt voor de linkjes, Heb hier in omgeving ook leuke stal (door mijn eigen stal aangeraden..) en ga gewoon eens kijken wat me het leukste lijkt! Lachen

Heel erg bedankt!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:22

Onze manege organiseerde af en toe 'beginnersritten' aan het strand. Dit waren mensen die voldoende konden rijden, en zelfs in de bak wel durfden galopperen, maar buiten absoluut niet. Zo konden die fijn eens het strand op met enkel stappen en draven Ja Gewoon duidelijk aangeven wat je zoekt Ja

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:53

manege Belvédère in Nunspeet, we hebben hele rustige paarden, voor relaxte ruiters Lachen
(maar weet niet hoever dat bij jou uit de buurt is)
we zitten midden op de veluwe.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:00

Ik ben wel eens met een duinrit meegeweest, volgens mij was het in renesse, maar ik weet niet meer welke manege. In ieder geval was dat een heerlijke rit, bijna alleen rustig stappen en een paar stukjes draf. En dan een stukje door t bos, stukje door de duinen, stukje over het strand.. heel mooi Ja

Blitzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:12

Op de poelenburgh kun je volgens mij een staprit maken door de duinen. Misschien zelfs nog een stukje in draf, leuke en vriendelijke ponys.

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:51

Hoi, ik weet niet waar je woont.
Maar in Limburg vlakbij Boxmeer, ligt het plaatsje Heijen, en daar ligt manege Bergemo. Hier organiseren ze buitenritten door het bos met alleen stap en draf.
Wij hebben hier een midweek gereden, en het is een schitterende manege op een prachtige lokatie. Met rustige paarden.

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:21

op de veluwe heb je in epe stal jagtlust zitten, die doen buitenritten in kleine groepjes, aangepast op de wensen en de kunde van de ruiters.

I_n_g_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:01

www.koetsierderij.nl !! dan ga je met alleen jullie groep (van 1 tot 6 personen) en bepaal je zelf hoe lang je gaat. we passen het rijden altijd aan aan de minste ruiter, dus dat wil zeggen als er iemand niet durft te galoperen doen we dat ook niet. Er gaat begeleiding mee en we maken er een rit van naar jullie wens. We hebben het beste tuig, echt superdeluxe fijne zadels, en natuurlijk prachtige brave friezen!

Groetjes Inge

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:55

bij de Ponyhof in Aagtekerke ( hebben ze ook genoeg paarden hoor, geen kindermanege ofzo Tong uitsteken )
doen ze ook rustige ritten over het strand, met alleen maar stap en draf.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:55

In Drenthe bij Uffelte heb je een minicamping + buitenritten te paard. Heel leuk, en op bepaalde punten wordt de groep gesplitst in een niet-galopperen groep en een wel-galopperen groep. Daarna kom je gewoon weer samen Knipoog
De naam van het bedrijf moet ik je eventjes schuldig blijven, maar kom er op dit moment niet op Lachen

Rkayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:58

waarom kijk je niet ff op google?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 12:46

omdat op internet nog zoveel kan staan, eigen beleving veel informatiever en eerlijker is!

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:39

Hoii ik weet niet of het te ver weg is maar ik weet wel dat duinmanege Poelenburgh een supr leuke manege is die goed aanpast aan wat je kan en wil. De manege is in Sgoorl dat ligt in Noord-Holland. Pling

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:09

MysticTinker schreef:
Ik ben wel eens met een duinrit meegeweest, volgens mij was het in renesse, maar ik weet niet meer welke manege. In ieder geval was dat een heerlijke rit, bijna alleen rustig stappen en een paar stukjes draf. En dan een stukje door t bos, stukje door de duinen, stukje over het strand.. heel mooi Ja

Bedoel je manege grol?

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:16

www.manegededrift.nl
Heb daar zelf aantal keer gereden. Ze hebben diverse paarden, en kan aan je wensen aangepast worden. Prachtige omgeving, leuke paarden, leuke mensen!