Elfstedentocht te paard ! Dagje meerijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aliealie

Elfstedentocht te paard ! Dagje meerijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 15:43

Misschien is het menigeen al ter ore gekomen maar twee friese amazones genaamt Tineke en Sandra gaan vanaf 8 september tot en met 13 september de elfstedentocht te paard maken!
Ca. 240 km in 6 dagen.
Bovendien hebben ze ook nog besloten hier een sponsortocht van te maken, super gaaf idee, ze sponsoren de dierenambulance te Leeuwarden.
Nou bieden ze de mogelijkheid om de laatste dag mee te rijden! Dit zal het traject worden van Marssum/Leeuwarden/Giekerk/Damwoude/Dokkum/Birdaard.
Dit zal een 35 tot 40km worden. Lijkt het je leuk geef je dan ook op, er zijn een twintig tal plaatsen beschikbaar en er zijn op dit moment nog ca. 15 plaatsen vrij.
Lijkt het je leuk dan kun je je op hun site opgeven.
Google even naar elfstedentepaard je vindt direct hun site wel. Pling Pling Pling

ManonWL

Re: Elfstedentocht te paard ! Dagje meerijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:45

ik zou graag mee willen rijden maar ik heb geen eigen paard Boos!

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:34

Ik rij mee!
Zijn er nog meer die mee gaan?

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:13

Heb hun site bezocht. Technisch gezien een mooie site..maar gadver..wat zijn die meiden publiciteits geil zeg !!! Ze hebben 15 jaar naar deze tocht uitgekeken zeggen ze...waarom dan niet gewoon de reis gemaakt en er samen van genoten in alle rust? Waarom er zo'n spektakel van maken? Het zijn de paarden die het moeten doen, 40 km per dag, 6 dagen lang. Heb altijd een beetje moeite met sponsorritten te paard. Paarden die zelf niet willen moeten presteren, ruiters die het wel willen, maar niets hoeven doen !! Volgend jaar iemand die het in 5 dagen kan, of in 4,3,2,1 ? Geniet samen met je paard, maar misbruik hem niet! (ook niet voor goede doelen) Hg a3

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:09

Ik vind het initiatief bewonderenswaardig. Vind wel de routes erg lang. Hadden jullie niet beter 20 km als uitgangspunt kunnen nemen, dat lijkt me meer rust voor de paardjes?
Adrian: ieder doet zo'n route op hun eigen wijze en dat ze er ook nog eens geld mee ophalen voor een goed doel, vind ik fantastisch. Als je dan gesponsord gaat rijden, moet je er ook ruchtbaarheid aangeven. Ik snap dus niet waar je dat publiciteits##### vandaan haalt.

Meiden, doe je best en trek je niet al te veel van het weer aan. Hier (Houten) om 11.00 uur is het al weer wat droger geworden.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 20:47

Adrian : ze zoeken juist de publiciteit om voor het goede doel geld binnen te halen!
Dat kan ik persoonlijk niet een verkeerd doel noemen!
Bovendien hebben ze hier heel hard voor getraind en natuurlijk is het een prestatie, maar ze zorgen supergoed voor hun viervoeters!
Maandagochtend heb ik ze uitgezwaaid in Birdaard en kon het grote avontuur beginnen!
Zaterdag gaan mijn vriendin Renske en ik ....en hopelijk nog vele anderen(!) het laatste stuk van de tocht meerijden. Dit is van Marssum tot Birdaard waar het eindpunt is!
Volgens mij zijn er tot op heden nog steeds een paar plaatsen vrij...........dus lijkt het je alsnog leuk dan kun je je via de site opgeven!

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:50

@aliealie
Geld inzamelen voor het goede doel ben ik helemaal voor !!
De Elfstedentocht gaan koppieduikelen, achteruitlopen of hinkelen...fantastische prestatie waar je zelf voor kiest om neer te zetten, voor het goede doel !! Maar waarom daar je paard mee(voor)opzadelen? Dat heeft geen keuze.

Ik las op hun site dat na 1 dag al een paard moest worden beslagen, terwijl hoefijzers toch wel zo'n 4 weken meegaan. Ook las ik dat er onderweg een dierenarts moest komen om haken van de kiezen af te vijlen. Dit is een proces van maanden en treedt niet plotseling op. Ook las ik dat de springschoenen(?) wonden veroorzaakten. Ook hoorde ik op SBS PP dat ze de eerste dag 50 km hadden gereden en las ik dat de paarden van vermoeidheid niet meer wilden draven, maar toch verder moesten......

Tja...

Nee dank je, ik ga niet meerijden. Er is iemand in Houten die dit alles bewonderenswaardig vindt, vraag haar maar !!! gr. A3.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 09:35

Houden jullie wel de gezondheid van de paarden in de gaten? Als ik het verhaal van Adriaan moet geloven; Ik het hart van nederland niet gezien: 50 km op een dag - zeker de eerste- is veel te veel. Hoeveel oefening er ook vooraf is geweest.
Draven terwijl de paarden niet meer kunnen? Nee, dat kan echt niet! Waarom zou je draven; Heb je haast dan? Het is toch nog niet zo snel donker?
Gaan jullie er wel eens naast lopen? Dat lees ik nergens. Goed voor jou en voor de belasting van de paardenrug.
Haken aan de kiezen? Hebben jullie dat voor je monsterrit ging doen niet even geckeckt? Tijdens een rit krijgt je paard ander eten en dat moet ie wel verwerken.
Rijden jullie nu met sprinschoenen of met hoefschoenen. Ik kom er niet uit! En hoe komt het dat dat irriteert? Het lijkt wel of er weinig geoefend is met ale uitrusting. Als je goed geoefend had was dat nu een stukje bedekt met eelt en dat gaat maar niet zo irriteren.
De hoefsmid moet komen op de 2e dag en je loopt de volgende dag weer door op nieuwe ijzers? Een dag rust; dat is wat er nodig is als ze een andere stand van de voeten hebben gekregen.
Ik vind dat jullie daar wel erg luchtig over doen.
ik heb ineens stukken minder bewondering voor jullie rit.

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:16

Ik ga dus zaterdag meerijden. Moet zeggen dat ik ook wel even schrok en verbaasd was over het verhaal van de ijzers en de haken op de kiezen.
De rit van zaterdag is een kleine 40 km, mijn paard heeft een goede conditie en uithoudingsvermogen en is goed gezond. En hij is gewend om lange dagtochten te maken. Dus dat moet goed komen. Maar ik rij maar 1 dag en dat is heel wat anders dan 6 dagen natuurlijk.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:23

Wat een rommelige website...kan iemand de route vinden?

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:04

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 16:57

Jannie schreef:
Ik ga dus zaterdag meerijden. Moet zeggen dat ik ook wel even schrok en verbaasd was over het verhaal van de ijzers en de haken op de kiezen.
De rit van zaterdag is een kleine 40 km, mijn paard heeft een goede conditie en uithoudingsvermogen en is goed gezond. En hij is gewend om lange dagtochten te maken. Dus dat moet goed komen. Maar ik rij maar 1 dag en dat is heel wat anders dan 6 dagen natuurlijk.

Maak je maar geen zorgen Jannie!! Ben net bij ze geweest toen ze in Marssum aankwamen en het gaat hartstikke goed! Ook al zin in morgen?
gr. Alie

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 16:58

Nibbit schreef:
Wat een rommelige website...kan iemand de route vinden?

Zo onoverzichtelijk is de site niet, goed kijken misschien!!

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:02

He wat grappig, ik zie dit topic nu pas.

De dames hebben zich wel degelijk goed voorbereid en getraind hoor!

Ik heb vandaag de laatste 10 km meegereden met mijn paard. Het was hartstikke leuk om te doen!

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 09:32

Ik heb gister de hele dag meegereden. En het was super!
En de dames hebben zich idd goed voorbereid!
Leuk om een keertje mee te maken.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 10:45

Ja, was inderdaad leuk om een keertje te doen!
Ook leuk feestelijk vond ik de ontvangst in Birdaard!
Hee Jannie, ik hoorde gister van Renske dat jij vaker tochten maakt?
Kun je mij ook doorgeven via welke organisatie dat is?
Lijkt Renske en mij ook leuk om vaker een leuke tocht te maken.
Trouwens leuk om via deze weg bokkers tegen te komen!

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:13

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:12

Laatst bijgewerkt door Judje op 15-09-08 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's met de img-tag. Bij de overige foto's zijn deze verwijderd.