Welke afstand per dag te lopen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flyfly

Welke afstand per dag te lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 15:00

Go jij! Go jij! Wij hebben in onze gedachten om volgend jaar misschien een trektocht te gaan maken met pony en kar. Nu wil ik wel graag weten wat zo'n diertje kan en mag lopen op een dag zonder ze te overvragen. We kunnen gaan met 2 aparte wagens of met één wagen en dan tweespan. Ik heb al een beetje rondgeneusd maar volgens mij kun je geen losse huifkarren huren. Die zijn meestal inclusief pony. Of heb ik dat helemaal mis?
Graag zou ik hier wat over te weten komen.

Schijnheilig

Sandrina

Re: Welke afstand per dag te lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:36

Volgens mij stel je nu 2 vragen ineen, klopt dat?
Hoeveel km. een paard kan lopen hangt helemaal van de conditie af van het paard zelf, van de ondergrond. Of je blijft stappen of er ook een galopje tussendoor doet.
Een paard in goed conditie kan stappen makkelijk 30/35 km per dag afleggen, maar heb jij wel zulk goed zitvlees? Is dat wat je wilt? Houd rekening met rustdagen en tegenvallers/slecht weer, hoofdpijn/ griep, verdwalen. Klinkt negatief, maar je moet alles meenemen.
Als je 20/25 km. plant tussen de slaapplaatsen dan heb je nog tijd om een fijne avond te hebben en een goed nachtrust; als je van 8.00 uur tot 17.00 op je paard zit, blijft er weinig tijd over voor een eetplekje zoeken; je paard in alle rust verzorgen, relaxen, je bed opmaken, je rug laten masseren etc.

Waarom speciaal een huifkar? Ik zie als nadeel dat ze zwaar en lomp zijn. Je kunt er echter wil in slapen! Een marathon/recratiekarretje kar is lichter (je paard houdt het langer vol) en minder breed, je kunt 'overal' tussen door! En je kunt toch alles meenemen! Incluis je tentje/slaapzak.
Veel plezier met alles uitdenken!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 19:44

Hoi , bedankt voor je reactie. De huifkar hebben we uit ons hoofd gezet. Ik heb een marathonwagen en mijn vriendin een wagen met autobandjes, waarom zouden we dan een dure huifkar gaan huren. Ik had al gerekend op zo'n 30 km per dag.
Ik reken op 5 km per uur , net zoals wandelen. het is de bedoeling om een tentje mee te nemen. Maar met een tentje alleen ben je er natuurlijk niet.
Als het slecht weer is gaat het hele feest niet door, de berichten moeten wel gunstig zijn.
We gaan waarschijnlijk maar met 4 personen dus we hebben bergruimte genoeg op de wagens.
Het lijkt ons hartstikke leuk en als we een zeer gat krijgen moeten we maar even een stuk meelopen.

We zullen wel stukjes gaan draven maar geen kilometers achter elkaar. Het is vacantie dus tijd genoeg.Relaxen. Slapen

Het uitzoeken is alleen al leuk, krijg er al helemaal zin in. Tong uitsteken

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:09

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over een aangespannen tocht en alle posts met betrekking tot een tocht onder het zadel zijn offtopic en daarom ook verwijderd. Graag weer ontopic verder! Lachen