Hoi Kathris,
Ik ben net terug van deze vakantie! Het was er hartstikke leuk.
Toen ik op de hoeve aankwam werd ik gelijk begroet door de aardige eigenaars Istvan en zijn vrouw.
De paarden zagen er fanatastisch uit dus ik kon niet wachten om ze te rijden.
Ik kreeg Vésce, een klein pittig paardje dat steeplechase gelopen heeft en ontzettend goed kon springen.
De paarden waren allemaal ontzettend braaf. Er heeft er niet een gebokt!, en ze konden allemaal erg goed springen.
De tochten duurden twee uur en gaan dwars door het bos en over de poesta (grote uitgestrekte velden en weilanden). Je rijdt in kleine groepen, max. 7 ruiters. Wat erg fijn is is dat het erg pittige tochten zijn, veel galloperen en de mogelijkheid om over cross hindernissen te springen.
Je rijdt altijd in verlichte zit in galop, mede omdat je wel eens een boom tegenkomt. De eigenaar geeft ook erg goed springles dus mocht je nog willen oefenen dan kan dat ook. Er is een enorme springwei +- 200 bij 30 meter waarin ook vaste hindernissen staan dus dit is ook een aanrader.
De sprongen buiten zijn niet te hoog, +- 60 cm en de paarden springen ze met gemak. Wat erg leuk is, is dat je tijdens de tochten veel wild ziet, zelf heb ik veel herten gezien en ook een vos.
Je hebt 14 uur om te verdelen over springlessen en tochten. Een los uur rijden erbij kost 12 euro.
Verder kun je in de omgeving nog naar een paardenshow en ga je nog een dag naar een enorm zwempark met een thermaalbron.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Groetjes