ruitervakantie hongarije

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kathris

ruitervakantie hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 17:45

De poesta's van midden Hongarije
Cross country en de vrijheid van de eindeloze vlaktes
van www.ruitertrips.nl

is er iemand bekend met deze reis? als in, heeft iemand hem al eens geboekt, gereden en de zo?
en dan voornamelijk de vraag wat moet ik me voorstellen bij het Cross country rijden..

ik hoop op persoonlijke ervaringen.. aangezien ik de reis heel graag wil boeken, maar ik altijd het idee
heb dat een reisbureau alleen maar de positieve dingen benadrukt en ja.. gewoon liever ervaringen hoor
van mensen die er geweest zijn..
dus eigenlijk ook gewone Hongarije ervaringen zijn welkom!

groetjes Lachen

Alicia2u

Re: ruitervakantie hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 19:07

Ik ben een aantal maanden in Hongarije op stage geweest. Ik ben daar alleen me thet vliegtuig naartoe gegaan en daarna met de trein het halve land door gecrosst. Dat zou ik je niet aanraden: de treinen zijn gammel, er wordt niets omgeroepen en er staan geen bordjes. Het spoorwegpersoneel is heel aardig, maar spreekt alleen hongaars (geen duits, geen engels).
de mensen zijn er vriendelijk en behulpzaam, maar er wordt daar anders met paarden opgeschoten dan hier. ter ere van het einde van mijn stage hebben ze op de laatste dag speciaal voor mij een paard geslacht (was fokkerij en eventing-stal). Dan heb je een beetje een idee Knipoog

Ik zou het je zeker aanraden om te doen. Ik zat ook in hetzelfde gebied, de omgeving is prachtig, je kunt uren rijden. De paarden waarop ik reed waren in topconditie, prachtige dekhengesten, die je zo bitloos rond kon sturen. (ik weet natuurlijk niet in wat voor situatie jij terecht komt).
de ritten waren uitdagend, met veel afdalingen en hellingen, op en afsprongen en af en toe een boom. Er werd weinig op de paden gereden, maar om de moeilijkere hindernissen kun je meestal wel omheenrijden, neem ik aan.

veel plezier Lachen

llzeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:32

Hoi Kathris,

Ik ben net terug van deze vakantie! Het was er hartstikke leuk.
Toen ik op de hoeve aankwam werd ik gelijk begroet door de aardige eigenaars Istvan en zijn vrouw.
De paarden zagen er fanatastisch uit dus ik kon niet wachten om ze te rijden.
Ik kreeg Vésce, een klein pittig paardje dat steeplechase gelopen heeft en ontzettend goed kon springen.
De paarden waren allemaal ontzettend braaf. Er heeft er niet een gebokt!, en ze konden allemaal erg goed springen.
De tochten duurden twee uur en gaan dwars door het bos en over de poesta (grote uitgestrekte velden en weilanden). Je rijdt in kleine groepen, max. 7 ruiters. Wat erg fijn is is dat het erg pittige tochten zijn, veel galloperen en de mogelijkheid om over cross hindernissen te springen.
Je rijdt altijd in verlichte zit in galop, mede omdat je wel eens een boom tegenkomt. De eigenaar geeft ook erg goed springles dus mocht je nog willen oefenen dan kan dat ook. Er is een enorme springwei +- 200 bij 30 meter waarin ook vaste hindernissen staan dus dit is ook een aanrader.
De sprongen buiten zijn niet te hoog, +- 60 cm en de paarden springen ze met gemak. Wat erg leuk is, is dat je tijdens de tochten veel wild ziet, zelf heb ik veel herten gezien en ook een vos.
Je hebt 14 uur om te verdelen over springlessen en tochten. Een los uur rijden erbij kost 12 euro.

Verder kun je in de omgeving nog naar een paardenshow en ga je nog een dag naar een enorm zwempark met een thermaalbron.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 21:40

t duurde even voor ik hier weer kon reageren Tong uitsteken
voor de mensen die hebben gereageerd bedankt voor de info Lachen nu heb ik een wat completer beeld, van ook hongarije zelf Lachen

zijn er eventueel nog meer mensen hier die deze reis ook zouden willen maken?

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:44

ik wil ook een keer zon reis maken maar weet nog niet of dat Hongarije gaat worden, lijkt me in ieder geval wel super om mee te maken.

tessnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:45

Tjee, klinkt echt leuk allemaal!!
idee, idee......

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:54

O wat gaaf, zo'n reis lijkt me echt leuk om een x te doen Ja
volgend jaar ga ik zoiezo naar hongarije, misschien als het mag pak ik die reis er wel bij Tong uitsteken

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 21:56

ghehe.. ik kan maar een keer in t jaar op vakantie.. en wilde het volgend jaar wel is een keertje goed doen Knipoog
dus daarom de rondvraag hier.. mijn planning was om er ongeveer half mei heen te gaan.. maar is dat handig als je kijkt naar het weer daar? weet iemand dat?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 14:44

Ik heb deze reis niet gedaan, ben vorig jaar wel naar Hongarije geweest en heb daar ook op de poesta gereden (buitenrit geboekt). Het is echt een machtig land om te rijden in ieder geval. Ik moet wel zeggen: ik ben blij dat ik een ervaren ruiter was, het was niet echt iets voor beginnende ruiters. Het terrein was ruig en je ging in volle galop door overwoekerde sporen die niet zo breed waren als waar je paard zijn hoeven kwijt kon en de paden waren dus echt overwoekerd, dus de takken slaan in je gezicht en je paard breekt gewoon door struikgewassen heen. Het was geweldig om meegemaakt te hebben maar stiekem ook allemaal wel erg wild en een beetje onverantwoord. Bloos

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:51

Klinkt inderdaad wel heel heftig en je moet duidelijk wel ervaring hebben ja, haha.

Maar Hongarije lijkt me ook erg mooi land. Bij Trailfinders staan ook altijd van die mooie reizen.

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 23:08

rij-ervaring heb ik iig wel genoeg, durf ik dan toch te zeggen Tong uitsteken
het klinkt in ieder geval heel gaaf, dus ik hoop echt dat ik de reis kan gaan maken (lijkt me toch wel fijner om samen met iemand te gaan..)
@Urielle in welke maand ben toen geweest? en hoe was het weer?

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:20

Hongarije heeft een landklimaat. Ik ben er dus twee jaar gelden geweest in de zomer. Het was daar 45 graden en erg droog. we reden alleen 's ochtens vroeg of 's avonds. Toch vertelde de eigenaar leuk dat het afgelopen winter zo'n anderhalve meter sneeuw lag.

Kortom: zomers zijn warm en de winters erg koud. Ik zou persoonlijk in het late voorjaar daarheen gaan (mei of juni)