overnachting met tentje en paarden omgeving rond Haarlem??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

overnachting met tentje en paarden omgeving rond Haarlem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 19:52

Wie weet er een plekje waar we op trektocht zouden kunnen overnachten rondom haarlem? Ik heb http://www.svr.nl en http://www.vekabo.nl al uitgekamd evenals hippisch-toerisme en paardentoerisme.nl, resultaat 0,0 Huilen
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 29-07-08 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

PardoesJessi

Re: overnachting met tentje en paarden rondom Haarlem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:54

hmsss in en rond Haarlem is ook een lastig begrip denk ik. Haarlem is volgebouwd.. En heeft wel wat stallingen maar met tent??? Moet je het toch in de omgeving zoeken.. Welke kant zoek je het uit???

Arabesk

Re: overnachting met tentje en paarden rondom Haarlem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 19:59

de omgeving is ook goed we komen waarschijnlijk via IJmuiden binnen over de sluizen

PardoesJessi

Re: overnachting met tentje en paarden omgeving rond Haarlem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:02

Laat mij ff na denken...... Het is al weer lang geleden dat ik daar in de buurt woonde zie je....

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:03

Je zou bijv in Zandvoort... in een van de maneges wel je paarden kwijt kunnen.. en dan bijv zelf op de nabijgelegen camping....

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:03

Als je een stukje verder doorrijd (Noordwijkerhout) kun je hier overnachten Tong uitsteken

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 07:53

Manege Kennemergaarde in Santpoort Noord heeft bed-and-breakfast voor mensen. Misschien mogen jullie paarden daar dan een nachtje in de wei. Ze hebben een website, moet je even zoeken op Kennemergaarde in Santpoort.
Of De Groene Heuvel in Spaarnwoude, zou je ook kunnen vragen.
Het dichtst bij IJmuiden is Hippisch Centrum Velsen in Driehuis. Als je daar je paard kwijt kunt, kun je zelf kamperen op camping Schoonebeek, dat is er bijna naast, prachtig in het bos.

Met hoeveel mensen en paarden zijn jullie? Want ik woon in Santpoort Noord en een tentje in de tuin zou best kunnen. Dan moet ik ff kijken of de paarden bij mijn pony in de wei mogen (bij een boer vlakbij) of dat we een stukkie gras bij huis afzetten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 09:05

twee paarden en twee mensen

Bedankt voor jullie tips allemaal Ja toch handig bokt Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:14

Ik dacht meteen aan Paul Dijkzeul in Santpoort Zuid. Die heeft land wat hij verhuurt, zit vlak bij de kennemerduinen en volgens mij moet je daar ook wel een tentje kwijt kunnen.

Wanneer moet je daar overnachten? tot 9 augustus is het feestweek en dan heeft hij een deel van zijn land verhuurd aan de organisatie.

Je kan misschien ook even bij Vink informeren in Haarlem, hoewel die wat minder makkelijk zijn.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 01:19

Arabesk, zou je niet ergens je paarden kwijt kunnen bij een particulier of manege en dan slapen in de trailer van iemand? Lachen
Ik kan me toch niet voorstellen dat zoiets niet te vinden zou zijn...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:40

Als je meer richting Vogelenzang/Bloemendaal rijdt zitten daar een aantal stallen tegen de rand van de waterleidingduinen aan, misschien dat je daar je tentje op kunt zetten...

En als zijn er in de richting van Noordwijk/Noordwijkerhout wel voldoende mogelijkheden inderdaad...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:02

Je bent toch NVVR-lid?
Men neme de ledenlijst, sorteren die op postcode en bellen met leden die in de gewenste omgeving wonen.
Mocht je de digitale ledenlijst niet van de site kunnen halen, stuur me dan even een PB met je e-mailadres, dan krijg je van mij wel een recente lijst digitaal (in excel).

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:11

Ik woon daar in de buurt (en NVVR-lid). Mijn pony woont in Vogelenzang aan het duin (amsterdamse waterleiding) helaas mag je alleen maar rijden met een jaarkaart. Veel controle dus eigenlijk geen optie en alleen goed via dat duin bereikbaar vanaf het strand (oprit tussen Zandvoort en Noordwijk). We hebben een keer geprobeerd ontheffing te krijgen voor het organiseren van een rit maar helaas, duinbeheerders zijn niet van plan mee te werken. Je zou wel bij Parnassia (bloemendaal aan zee) het strand af kunnen gaan en dan doorrijden naar Manege de Bokkedoorns. Dat zijn erg aardige mensen en die hebben een goed afgezette paddock (wij houden daar wel eens pauze en parkeren de ponies in deze paddock). Misschien dat zelf overnachten daar ook wel mogelijk is, zit een stukje niet omheind weiland naast namelijk.