Rit over het strand in Noordwijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Rit over het strand in Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 10:26

Hoi hoi,
Wij gaan in de laatste week van augustus naar Noordwijk.
Nu zou ik graag willen weten of je daar in de buurt een rit over het strand kan maken met een paard&wagen.
We hebben de hond mee en lief kan niet rijden dus een rit over he strand lijkt me geweldig maar dan wel achter het paarde en niet erop.
Liefst met een fries Haha!

Nouvel

Re: Rit over het strand in Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:30

Ik kan eerlijk gezegd bij Noordwijk niet zo snel een afrit naar strand bedenken waar je ook met een aanspanning het strand op mag zonder vergunning...
Misschien bij de Langervelderslag, maar dat zou je even verder na moeten vragen, of misschien zijn er andere Bokkers hier uit de buurt die dat precies weten...

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 09:34

Ja heb al op google gezoch maar kon weinig vinden.Had nog de hoop dat iemand hier wat wist Huilen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:48

Apple staat in Katwijk bij het strand, misschien is ze in Noordwijk ookwel bekend?

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:29

In noordwijk kan je volgens mij alleen gewoon een strandrit maken! Bij manege bakker iig! Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:31

Ik begrijp uit je bericht dat je een hele aanspanning met koetsier zou willen huren voor een strandrit?

Ik heb geen idee waar je dat zou kunnen doen. Wel gewoon buitenritten bij Manege Bakker en Smit in Noordwijkerhout (of op vrijdagavond bij Manege Jonker in Katwijk)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:04

Apple schreef:
Ik begrijp uit je bericht dat je een hele aanspanning met koetsier zou willen huren voor een strandrit?

Ik heb geen idee waar je dat zou kunnen doen. Wel gewoon buitenritten bij Manege Bakker en Smit in Noordwijkerhout (of op vrijdagavond bij Manege Jonker in Katwijk)

Oke, had ik het even verkeerd begrepen, ik dacht met eigen aanspanning...
Je kunt hier nergens een aanspanning huren volgens mij...
Wel kun je in De Zilk met een grote wagen met een tweespan mee door de Waterleiding duinen, misschien is dat een idee?

Apple, even aanvullend vraagje voor jou... Cool
Ik zit met een paard met een blessure die ik straks weer op mag gaan bouwen, maar het duurt nog wel even voordat ik hier zolang erop mag dat ik hier van stal af op strand ben...
Mag je bij jullie het hele jaar door zo met paard het strand op vanaf die grote parkeerplaats bij Jonker?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:04

Nouvel, er is daar een goede strandopgang. Je mag in de zomer ook bij slecht weer (koud of regen ed) het strand op, er hangt dan een vlag bij Jonker.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 07:49

Je kunt vanaf ons zo het strand op. Slecht weer (onder de 18 graden) idd ook overdag, anders voor 9:30 u 's ochtends en na 19:30u 's avonds.
Bij ons hoef je niet eerst een steil duin op of af, je hebt wel een klein stukje mul zand, maar je bent eigenlijk zo bij het water.

Opbouw peesblessure is bij ons dus vrij makkelijk te doen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:10

TurdusMerula en Apple, bedankt!
Fijn om te weten!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 12:02

Citaat:
Wel kun je in De Zilk met een grote wagen met een tweespan mee door de Waterleiding duinen, misschien is dat een idee?

Dank je, waar kan ik dit vinden op internet?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:27

Geen idee of het op internet te vinden is, het cafe waar de ritten starten heet geloof ik De Doofpot en de man die het doet heeft volgens mij Paul van der Stap.
De ritten starten in de Zilk en gaan door de waterleidingduinen.