Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Waratje schreef:Trektocht dus. Je eerste, begrijp ik hieruit? Dan heb ik eerst een paar vragen voor je.
Is je paard al vaker van huis geweest? Hoeveel rij je gewoonlijk buiten? Ga je alleen of met iemand samen? Wil je de bagage meenemen op je paard of laten brengen? Bedenk wel dat het weer in oktober niet meer zo betrouwbaar is, dus je zult bijvoorbeeld een regendeken mee moeten nemen en dat is extra bagage. En je accomodatie moet verwarming hebben, want als je verregend aankomt wil je toch op kunnen drogen. Het stelt dus wat andere eisen dan een trektocht in de zomer.
De accomodaties die ik genoemd heb, kun je eventueel wel aan elkaar plakken voor een trektocht, maar pas op dat je niet teveel kilometers per dag wil rijden.
Hou er ook rekening mee dat je een paard niet bij aankomst bij een onderdakadres direct op stal moet zetten, maar eerst nog wat vrije uitloop moet geven. Doe je dat niet, heb je grote kans op spierproblemen. Bij voorkeur staan ze bij aankomst in een goede wei, maar ook dat is in oktober niet meer te garanderen.