strandrit den haag? kijkduin scheveningen eo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liezzie

strandrit den haag? kijkduin scheveningen eo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 18:00

hoi hoi

In September ga ik 10 dagen naar den haag om op het huis van mijn tante te passen. Nu wil ik daar mijn lang gekoesterde wens in vervulling laten gaan, namelijk een strandrit maken. Ik ga dat samen met een vriendin van mij doen. Weet iemand een manege of iets waar je paarden kunt huren om mee het strand op te gaan? liefst zonder begeleiding. gewoon lekker met zijn tweëen.
Ik heb al gegoogled maar kwam niet iets specifieks tegen.
Graag suggesties en ervaringen!

LovingTweety

Re: strandrit den haag? kijkduin scheveningen eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:03

Ik zou sowieso even kijken of je in september al het strand op mag met een paard Lachen Heb geen idee of het kan, heb het ooit geprobeerd te zoeken maar kon ook geen manege vinden die zonder begeleiding of aan 'buitenstaanders' paarden uitleent.

HorseyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:57

ik weet dat ze bij de westkustruiters strandritten maken, kon je ook altijd paarden huren alleen wel met begeleiding.. maar de kans dat je een stal vind die je zonder begeleiding naar buiten stuurt is heel klein (en terecht). maar ik zou gewoon lekker met begeleiding naar buiten gaan.. je hebt of de kans dat er iemand et jullie mee gaat die gezellig mee praat.. of de kans dat er iemand mee gaat die heel de rit zijn mond houd en dan heb je dr ook geen last van.. dus ik zou het gewoon lekker doen!

teve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:14

liezzie schreef:
hoi hoi

In September ga ik 10 dagen naar den haag om op het huis van mijn tante te passen. Nu wil ik daar mijn lang gekoesterde wens in vervulling laten gaan, namelijk een strandrit maken. Ik ga dat samen met een vriendin van mij doen. Weet iemand een manege of iets waar je paarden kunt huren om mee het strand op te gaan? liefst zonder begeleiding. gewoon lekker met zijn tweëen.
Ik heb al gegoogled maar kwam niet iets specifieks tegen.
Graag suggesties en ervaringen!

manege wittebrug, omgeving scheveningen meyendel.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:18

tip; ga gewoon met begeleiding..
Paarden worden meestal echt een heel stukje drukker op het strand en als je dan onervaren bent...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:21

Ik vind het altijd onbegrijpelijk dat ik op bokt vragen tegenkom over buitenritten zonder begeleiding. Ik zou een manege die daar ja op zegt bij voorbaat al niet vertrouwen. Je geeft je eigen paard toch ook niet zomaar aan een wildvreemde mee?

Daarbij ben je dus nog nooit op het strand geweest, en weet je niet precies wat je daar kan verwachten. Dan kan je toch veel beter iemand bij je hebben die de weg en het strand kent?

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 19:52

Ik snap best dat manege's niet zomaar paarden aan wildvreemde meegeven. Maar het liefst zou ik met z'n 2e gaan, snap je? Maar met twee en 1 begeleider is op zich ook prima maar waar ik niet op zit te wachten is met een groep van 10 te gaan.
Verder bedankt oor de tio[s, ik ga eens contacten zoeken!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 19:54

Even een stipje me vriend woont daar en heeft beloofd dat die keer wil paardrijden maar wel op het strand Haha!