trektochten in zweden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

firebird

trektochten in zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 12:59

Wij willen graag een westerndorpje opzetten in zweden om van hieruit trektochten per paard of per quad te organiseren.

Een dorpje houd in een aantal lodge's in western stijl ( met veranda enz), een paar winkeltjes ( supermarktje, restaurantje, leerwinkel met paarden spullen jassen messen hoeden gewoon leuke dingen). Hiervan uit willen we tochten gaan organiseren, maar je kan ook lekker te voet of op een quad de natuur verkennen. Op het terein is verder een groot meer waar je kan vissen en nog veel meer dingen, een kleine kinderboederijtje voor eventueel de kleine kinderen zo is er voor het gehele gezin iets leuks te doen. Verder zullen er in het hoogseizoen leuke activiteiten worden georganiseerd.
De paarden zullen allemaal boom en bit loos gereden worden.

Nu vragen wij ons af of hier vanuit nederland ook belangstelling voor is.
het is ongeveer 15 uur rijden met de auto ( eigen paarden mee zou eventueel dus ook kunnen) lodge's zijn voor 1 week of langer te huur maar ook voor weekenden.

Doreas

Re: trektochten in zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:34

Jee, wat een leuk idee. Ik ben helemaal niet thuis in de westernwereld, maar dat maakt niet uit. Misschien heb je werknemers nodig, haha.

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:29

lijkt me echt super gaaf, leuk inderdaat om de rest van het gezin ook is mee te nemen.

SantasRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 07:57

Ik heb zelf een half jaar door zweden heen getrokken en een jaar in finland gezeten.
Er is zeker animo voor daar.

Wij zelf hebben nu de gok gewaagd om scandinavie naar Tsjechie te halen, minder ver rijden voor onze klanten.
Zo hebben wij Siberische husky's ( waarmee ik zelf ben opgegroeid) waarmee we tochten organiseren, zo kan je ook je sledehondenrijbewijs halen.
Rendieren hebben we hier voor tochten, elanden zijn aanwezig. Bizons komen volgend jaar
Vanuit Finland hebben wij het kerstthema meegepikt, tis alles kerst stemming, maar zo hebben we ook onze paardjes voor de westerngebeuren. En een goede samenwerking met een dichtbijzijnde ranch.Tis niet de dagelijkse combinatie die je tegenkomt, maar je kan het er zo op in spelen dat het altijd leuk is en zal blijven.
Voor kinderen die tot elfjes gediplomeerd kan worden, ritjes op elanden, de dieren verzorgen, helpen met versieren, onderlinge wedstrijdjes maar ook in thema western heb je voor kinderen veel te verzinnen, zoals lasso werpen maar dan op een rendierkop.

Grootste probleem kan zijn is geld, hier valt het allemaal nog wel mee en kunnen we de kamers nog voor een 12 euro met ontbijt verhuren om onze beginnerskosten er nog uit te kunnen alen, denk dat je in zweden veel duurder uit bent.

We hebben zelf veel getwijfeld of we het in zweden niet kunnen doen, maar daar zijn er al zoveel, aangezien we ook tochten met honden organiseren en die zitten daar om iedere hoek, maar voor western met paarden zou ik het zeker doen!

veel succes overigens

Wij zijn zelf ook nog in verdere opbouw, besef dat je veel tijd nodig heb!

Pingui

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 11:46

Ik denk dat daar zeker animo voor is.
Het lijkt mij iig leuk, alleen ben ik eigenlijk iets meer van wat kleinschaliger en Noorwegen.
Maar Scandinavie komt steeds meer in trek bij Nederlands en andere Europeanen, dus denk zeker dat het een goed project is.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:52

Ik denk dat als je zoiets wilt opzetten, je ook zeker op de binnenlandse markt moet richten. Je geeft zelf al aan dat het zo ver rijden is. Voor veel Zweden is het ook al een hele trip, dus er zijn ook veel Zweden die in eigen land op vakantie gaan. De Nederlanders en eventueel andere Europeanen die langskomen zijn natuurlijk mooi meegenomen, maar staar je daar niet blind op. Wel kun je natuurlijk in Nederland adverteren e.d. Ik vind je opzet heel leuk, mij zou het wel trekken (en ik ben niet eens een echte westernruiter). Vooral bedrijfjes die zich op meerdere activiteiten richten doen het goed in Scandinavie, evenals bedrijven met een bepaald thema (western bijv.).

amigo1310

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:58

ja, mijn ouders wonen in Zweden (grens van Värmland/Dalsland)
het is ontzettend mooi om hier te rijden!
ik denk wel dat er animo voor is! kijk anders even op de site van http://www.dalslandsaktiviteter.se
hier heb ik een paar keer gereden.
ps: zit je in een kano gebied? dan is het ook leuk kano's te verhuren hier is ook veel vraag naar!
http://www.alcatraz-se.com = website van me ouders.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:12

Hej dat is een leuk idee! Maar ik heb wel wat vragen: waarom speciaal western, waarom niet mensen de keus geven VZH of westernzadels? In Smaland is er een westerndorpje High Chapperall. Ga daar eens rondloeren, doe je vast ideeën op.

http://www.zweden.com/zi/vakantie/provi ... and/hc.php
Nog een nederlandse site ook lijkt me makkelijk.
Veel plezier met je mooie idee.

Bulli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 07:31

Ja leuk idee als je maar niet in debuurt komt zitten want 2 in de zelfde provincie met het zelfde idee lijkt me niet handig.
En hou er rekening mee dat er al veel zijn in Zweden.

groetjes Dimitry en Anita
www.sundanceranch..nl,eu,se

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 09:31

Als je ritten gaat organiseren voor toeristen zou ik niet boomloos doen, dat gaat ten koste van je paarden. Bedenk dat het gros van die toeristen niet goed kan rijden en zeker geen onafhankelijke zit en balans heeft. Dat is in een rijbak nog één ding, maar als je het terrein in gaat krijg je problemen.
Voor de rest een leuk idee, vooral ook het spreiden van de activiteiten.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:59

Wat een geweldig idee zeg! Het lijkt mij echt super.
Het combineren van vis- en paardrijmogelijkheden is volgens mij echt een goede. Mijn vriend is karpervisser en van de mensen, die hij kent via het vissen zijn er genoeg met een vriendin in de paarden. Lijkt mij een super combi dus! Haha!

Ook erg leuk dat jullie het toegankelijk willen maken voor hele gezinnen. Ja