Ik heb zelf een half jaar door zweden heen getrokken en een jaar in finland gezeten.
Er is zeker animo voor daar.
Wij zelf hebben nu de gok gewaagd om scandinavie naar Tsjechie te halen, minder ver rijden voor onze klanten.
Zo hebben wij Siberische husky's ( waarmee ik zelf ben opgegroeid) waarmee we tochten organiseren, zo kan je ook je sledehondenrijbewijs halen.
Rendieren hebben we hier voor tochten, elanden zijn aanwezig. Bizons komen volgend jaar
Vanuit Finland hebben wij het kerstthema meegepikt, tis alles kerst stemming, maar zo hebben we ook onze paardjes voor de westerngebeuren. En een goede samenwerking met een dichtbijzijnde ranch.Tis niet de dagelijkse combinatie die je tegenkomt, maar je kan het er zo op in spelen dat het altijd leuk is en zal blijven.
Voor kinderen die tot elfjes gediplomeerd kan worden, ritjes op elanden, de dieren verzorgen, helpen met versieren, onderlinge wedstrijdjes maar ook in thema western heb je voor kinderen veel te verzinnen, zoals lasso werpen maar dan op een rendierkop.
Grootste probleem kan zijn is geld, hier valt het allemaal nog wel mee en kunnen we de kamers nog voor een 12 euro met ontbijt verhuren om onze beginnerskosten er nog uit te kunnen alen, denk dat je in zweden veel duurder uit bent.
We hebben zelf veel getwijfeld of we het in zweden niet kunnen doen, maar daar zijn er al zoveel, aangezien we ook tochten met honden organiseren en die zitten daar om iedere hoek, maar voor western met paarden zou ik het zeker doen!
veel succes overigens
Wij zijn zelf ook nog in verdere opbouw, besef dat je veel tijd nodig heb!