Voor ruiters die vaak rijden in de omgeving van Eelde/paters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Voor ruiters die vaak rijden in de omgeving van Eelde/paters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 10:34

Gisteren reed ik door de polder die tussen Eelde/paterswolde en de witte molen ligt. Daar blijkt een stuk ruiterpad afgesloten te zijn. Die net nieuw is (misschien 2 jaar oud). Daardoor moest ik ruim 5 kilometer omrijden.

Is er iemand op het forum die hier meer van weet?

(ik heb de gemeente al ingelicht, maar die konden me nu ook nog niets vertellen)

Vrolijke groetjes

Amulet

Re: Voor ruiters die vaak rijden in de omgeving van Eelde/paters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:37

Nou, ik weet wel dat ik ooit opzoek ben geweest naar dat nieuwe ruiterpad, maar dat ik uiteindelijk over een heel smal bruggetje moest: ik ben ongetwijfeld dus op een verkeerd pad uitgekomen Haha!

Dus nee, ik kan je verder niet helpen.

xChicox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:11

Jaa dat bruggetje ken ik ik woon vlakbij de vosbergen(het bos vlakbij die polder) en mijn leaspony staat daar ook en ik ging met me vriendin even een andere route proberen nou het ene paard wou er echt niet overheen hebben daar echt heel lang gestaan maar durfde echt niet gelukkig hebben een paar voorbijgangers ons geholpen maar ik ga dr echt nooit meer langs dan maar steeds het zelfde rondje Clown

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 07:54

Klacht neer leggen bij de regioconsulent van KNHS.Even zoeken op de site wei dat is bij jou. Die kent de mensen/organisaties om dat ruiterpad weer open te gooien/doen. Veel succes.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:32

Amulet schreef:
Nou, ik weet wel dat ik ooit opzoek ben geweest naar dat nieuwe ruiterpad, maar dat ik uiteindelijk over een heel smal bruggetje moest: ik ben ongetwijfeld dus op een verkeerd pad uitgekomen Haha!

Als je verder rechtdoor rijdt kom je bij het kanaal, als je rechtsaf met het kanaal meegaat kom je weer bij de brug over het kanaal richtin Harenermolen. Als je tenminste bedoeld waar ik denk dat je het over hebt Knipoog

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:02

WendyBZ schreef:
Amulet schreef:

Als je verder rechtdoor rijdt kom je bij het kanaal, als je rechtsaf met het kanaal meegaat kom je weer bij de brug over het kanaal richtin Harenermolen. Als je tenminste bedoeld waar ik denk dat je het over hebt Knipoog

Wat jammer toch dat dat niet goed staat aangegeven. (zeker als het een officieel pad is)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:04

Geen idee of het een officcieel pad is, ik rij er ook nog niet zo lang langs. Maar voor mij is het een handig extra lusje voor trainen Lachen

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:02

WendyBZ schreef:
Amulet schreef:

Die eerste brug is vlak voor de rotonde? Zo ja, nee, daar kom ik te paard nooit langs. Haha!
Euh, volgens mij kom ik over de tweede brug als ik richting Eelde rijd (voor het bruggetje moet ik onder het viaductje door). Daarna ben ik rechtsaf gegaan en volgens mijn bron (was ook bokt toentertijd) moet daar ergens nog een 'nieuw' ruiterpad zijn.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:08

Jij denkt natuurlijk vanuit glimmen Knipoog

Als je vanaf glimmen onder de snelweg door bent en dan het kanaal over de weg rechts inslaan. Die helemaal uirijden en aan het eind langs het kanaal blijven rijden. Op een gegeven moment heb je naar links een pad, die helemaal uitrijden (kom je ook nog over een klein bruggetje en langs een sluisje) en aan het eind ga je links, langs een weiland. Dan kom je uit bij wat mijn vader 'de duinen' noemt, achter het zwembad. Die weg volg je en dan kom je bij het zwembad in paterswolde uit.

Bovenstaande is dus in tegenovergestelde richting van way ik eerst schreef, dat is vanuit Eelde gezien Knipoog

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:16

Oooooooooooooooohhhhhhh! Haha! Kijk, dat verklaart een heleboel! Zal eens kijken of ik dat van het weekend kan gaan rijden, is wel leuk, een extra rondje! Die lange laan heb ik na 13 jaar ook wel een keer gezien Bloos

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:19

Hier hetzelfde Haha!

Als ik vanuit Eelde rij via dat extra lusje richting noordlaren en daar bij de eerste afslag rechtdoor ga ipv links rij ik in totaal zo'n 25 km. Lachen

Maar dat stuk langs het kanaal is best goed te doen hoor. Alleen gras staat er wat hoog. je kan er ook beter niet langs gaan als het een tijd nat is geweest, dan zuigt het zo.